Permalänk

Moderkort socket 1151

Enligt rubriken!

Det skall fungera tillsammans med en I5 6500 cpu.
Sökes relativt desperat då det är en av grabbens kompisars dator som har börjat att strula.
Det behöver inte vara något värstingkort.
Jag vet inte vad ett sådant kan kosta men gissar runt 400.

Hoppas att ni har något till salu...

Läs hela annonsen här

Permalänk

Om du inte hittar något annat kan jag sälja detta för 750kr + frakt 100kr.

Fungerar 100% felfritt
Inga böjda pins
Senaste BIOS
Sätter in nytt CMOS batteri
I/o shield medföljer

Permalänk
Skrivet av galenmyra:

Om du inte hittar något annat kan jag sälja detta för 750kr + frakt 100kr.

Fungerar 100% felfritt
Inga böjda pins
Senaste BIOS
Sätter in nytt CMOS batteri
I/o shield medföljer

https://i.ibb.co/m8bcPSD/20211228-110438.jpg

Nu är jag inte så uppdaterad på halvledarbrist och olika prisbilder men detta känns ganska så mycket för mycket. Ändå behöver jag just ett sådant moderkort. Alternativet är att köpa ett nyare system i typ ett paket, eller komplett dator, vilket skulle kunna vara mer prisvärt. Men, men. För mig är 750 inte så intressant. Vad kan du göra på det priset?

Permalänk
Skrivet av Puoti Pelkonen:

Nu är jag inte så uppdaterad på halvledarbrist och olika prisbilder men detta känns ganska så mycket för mycket. Ändå behöver jag just ett sådant moderkort. Alternativet är att köpa ett nyare system i typ ett paket, eller komplett dator, vilket skulle kunna vara mer prisvärt. Men, men. För mig är 750 inte så intressant. Vad kan du göra på det priset?

Inget tyvärr. Moderkort till denna socket tillverkas inte längre och går inte att köpa nya, så jag har absolut inget emot att behålla det själv som reserv, tvärt om.

Permalänk

Nej, det finns inga moderkort att köpa nya i butik till Pentium 3 heller. Men jag förstår situationen. Någon gång kanske man verkligen behöver ett och då kan det vara bra att ha. Jag letar vidare! Tack ändå!

Permalänk
Skrivet av Puoti Pelkonen:

Nej, det finns inga moderkort att köpa nya i butik till Pentium 3 heller. Men jag förstår situationen. Någon gång kanske man verkligen behöver ett och då kan det vara bra att ha. Jag letar vidare! Tack ändå!

Hör av dig om du ändrar dig.