Synka kontakter från iPhone -> iPhone

Permalänk

Synka kontakter från iPhone -> iPhone

Hej,
Jag sitter i en liten jobbigt situation. Jag försöker synka kontakter från en iPhone till en annan iPhone. Jag har loggat in med samma AppleID på båda enheterna, men jag lyckas inte få kontakterna synkade överhuvudtaget från gammal iPhone till ny iPhone. Inte heller Meddelande.

När jag loggar in på icloud.com så ser jag inga kontakter alls, även om jag har aktiverat synkronisering på den gamla telefonen och aktiverat synkronisering på den nya.

Det är extra pinsamt då jag dessutom jobbar med Apple-prylar dagligen... 😬

Mvh

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du kollat under Settings > Contacts > Accounts så det konto du loggat in med har sync-rättigheter för kontakter?

EDIT: Kolla även vilket Default Account du har så det stämmer

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Har du kollat under Settings > Contacts > Accounts så det konto du loggat in med har sync-rättigheter för kontakter?

EDIT: Kolla även vilket Default Account du har så det stämmer

Yes, tack för hjälpen! Upptäckte att mitt Google-konto hade alla kontakter och att jag inte hade signat in på min nya mobil med Google-kontot, därav att jag saknade kontakterna. Var ett tag sen jag bytte telefon

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sparkar_boll:

Yes, tack för hjälpen! Upptäckte att mitt Google-konto hade alla kontakter och att jag inte hade signat in på min nya mobil med Google-kontot, därav att jag saknade kontakterna. Var ett tag sen jag bytte telefon

Tjoho! Gött att det löste sig!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?