Två svenskar i toppen i 3DMark Time Spy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Överklockarna vill inte att ni ska känna till dessa två tricks, Rauf använde dem och ni kan inte ana vad som hände sedan!

Var är länken? Vad är tricksen?! Varför vill de inte att jag ska känna till dem? Då borde jag ju vilja känna till dem? MÅSTE läsa!!

Permalänk
Skrivet av Dallen:

Najs att kunna få prata direkt med källan!

Jag gjorde tack vare denna tråd ett försök med mitt eget ASUS TUF 6900XT men jag kommer ändå inte i närheten.
Har höjt Power och TDC limit i More Power Tool och lyckas köra GPU i 2800MHz utan problem, men det gav mig som mest en ökning på 1000 poäng.

Tror inte att jag kan flasha till LC BIOS med detta kort, så minnet står alltså på 2150MHz som högst.
Är det denna som ger dig så fina siffror?

Och just det, vad är "okej" temp? Hot Spot kan gå upp och nosa runt 100 grader, men kortet i sig håller sig runt 80 i TimeSpy.

Vad har du för mpt limit ?
Ditt kort går på tok för varmt för att kortet skall kunna boosta maximalt, på xtxh är hotspot limit på 95 grader, på vanliga 105 om jag inte minns fel.

Ett tips kan vara att skruva ner spänningen på gpu lite, så den inte går så varm
Ett tips är även att kolla vart man minnena ger mest fps, 6900 korten är lite luriga! Bara för det funkar å vrida upp till 2150 är det inte alls säkert den presterar som bäst där, många brukar ligga runt 2120 ungefär, det behöver inte vara så dock , många klarar 2150 med !

Försök få ner värmen lite, prova dig fram

Sätt den på 1120mV och testa lite

Lycka till 👌

Visa signatur

Ryzen 7950X, 7900XTX Red Devil/Sapphire Nitro+ Bios

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rauf:

Grattis ser att du leder på flera ställen i HOF
1a på HOF https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/timespy+3dmark+score+pe...
och 2a på HOF https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/timespy+3dmark+score+ex...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Tackar! Jag har några till topplaceringar som inte är publicerade än också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

... hur kommer det sig att tyskarna är så väldigt bra inom detta?

Jag har en teori
De har tillgång till mycket bättre utbud och billigare än oss. De har råd helt enkelt att pyssla med sånt..

Exempel:
Det säljs ju inte ens FE kort här i Sverige. Alla de korten som finns här har beställts från Tyskland t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rauf:

Tackar! Jag har några till topplaceringar som inte är publicerade än också

När får vi se sweclockers göra ett hemma hos besök i ditt hem och även lite tips för oc på äldre serier

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090