Tisdagshäng: Skärmbyte på Jonas laptop – ett andra försök

Permalänk
Melding Plague

Tisdagshäng: Skärmbyte på Jonas laptop – ett andra försök

Efter ett misslyckat försök som slutade med blodvite ger sig Kenneth och Jonas återigen på att försöka byta skärmpanel på den olycksdrabbade bärbara datorn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Då var det dags för varma mackor och popcorn igen 👍

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av SCORPIUS:

Då var det dags för varma mackor och popcorn igen 👍

Mackor och popcorn samtidigt? Udda kombo

Jag tänkte ta med mig plåster in i studion ifall något händer... igen.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Kenneth:

Mackor och popcorn samtidigt? Udda kombo

Jag tänkte ta med mig plåster in i studion ifall något händer... igen.

Kan behövas, eftersom jag glömde mina handskar av ringväv hemma.

Permalänk
Medlem

Snälla döp streamen till tisdagspanelen denna gången, kanske ’Tisdagspanelen 2: Electric Booglaoo’?

En annan sak också: håll lite koll här i tråden, inte alla som hänger i youtube-chatten

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Great success! 🎉

Permalänk
Medlem

Starkt jobbat PG

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja byta Retinapanel på min Macbook Pro 15 (2013) men tyvärr ingen ekonomi detta, synd annars på världens genom tiderna bästa bärbara

Permalänk

Jag antar att ni bröt garantin när ni själva bytte panelen? Eller garantin kanske redan hade utgått?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Dinkefing:

Jag antar att ni bröt garantin när ni själva bytte panelen? Eller garantin kanske redan hade utgått?

Garantin var redan utgången sedan en tid tillbaka. Men gissar att man bryter garantin om man gör ingrepp som egentligen ska göras hos ett officiellt servicecenter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonasT:

Garantin var redan utgången sedan en tid tillbaka. Men gissar att man bryter garantin om man gör ingrepp som egentligen ska göras hos ett officiellt servicecenter.

Spräckt skärm eller vad den nu fick för fel när den åkte i golvet går aldrig på garanti i vilket fall.

Bara det faktum att den åkte i golvet borde förverkat eventuell kvarvarande garanti oavsett

Var det inte "onödigt" att slunga den i golvet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BMac:

Var det inte "onödigt" att slunga den i golvet?

Det kanske kändes bra för stunden, men de ångrar sig säkert.