FD Define R4 eller Phantek P400S?

Permalänk

FD Define R4 eller Phantek P400S?

Jag sitter med ett Phantek P400S för tillfället, med 5900x, 3080 och 280 AIO i fronten, har möjlighet att byta över till ett Define R4 som jag kommit över, men är det värt det?

försöker ta reda på om ens en 280 Rad skulle passa, är en liquid Freezer 280, så rätt tjock.

största som jag ser är lite mer flexibilitet med placering av fläktar, men annars inget, så ville se om det fanns någon direkt anledning eller bara extra jobb?

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Inaktiv

Det låter som onödigt jobb, jag skaffade ett mesh chassi förra sommaren och det används nu igen. Var i ett define r6 ett tag för jag hade BDRW enheten i jobb då. Så om du kommer över ett mesh, testa det. Mitt är ett Phanteks. 280mm i fronten och fläkt bak och i toppen. Fungerar fin fint.

Permalänk
Skrivet av anon8870:

Det låter som onödigt jobb, jag skaffade ett mesh chassi förra sommaren och det används nu igen. Var i ett define r6 ett tag för jag hade BDRW enheten i jobb då. Så om du kommer över ett mesh, testa det. Mitt är ett Phanteks. 280mm i fronten och fläkt bak och i toppen. Fungerar fin fint.

Har mesh fronten till det, sitter ljuddämpare fram nu under vinter, kallt nog hemma, sen mesh front under sommaren.

Ena jag såg med ett define chassit var möjligheten med bottenfläkt och sidofläkt för mer frisk luft in till grafikkortet.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |