Sony wh1000xm4, några frågor

Permalänk
Medlem

Sony wh1000xm4, några frågor

Så nu har jag ett par av dessa grymma lurar.

Några funderingar dock i samband med Teams-möten.

- När jag kör Teams-möten så vill inte swipe-funktionen för volym funka. Någon som har erfarit samma?

- Volymen är väldans hög. Jag får köra ner volymen till 5 i Windows. Är inte det lite skumt?

- Tycker även att ljudet är ganska "skarpt" i möten. Dvs jag skulle vilja dra ner lite på de skarpare (ljusare?) tonerna. Men jag hör ingen skillnad alls på olika equalizer-inställningar. Kan jag ha råkat ställa in något som gör att equalizern inte används när jag kör mot pc'n/Teams?

Någon med insikter i detta?

All hjälp tas tacksamt emot

Permalänk
Medlem

Teams är skräp. Detta baserat på X antal Teamsmöten per dag det senaste halvåret eller mer.
Så. Det är nog rotorsaken till dina problem däri.

Jag har motsatta problemet på mina trådlösa Plantronics (via en Dongle), måste ofta höja volymen jämfört typ Youtube.
Misstänker att det beror på att musik/youtube osv överförs på ett annat vis än konferenssamtal. Jag har ett par Jabra Evolve 65 hemma som har två lägen: Stereo & Hands-free, och de har tydligt olika ljudnivåer, märks tydligast om man kör en Youtube-video och sen kopplar in sig på ett Teamsmöte.

Så jag tror att dina volym/eq-problem kan kopplas till det.

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av mrTLU:

Teams är skräp. Detta baserat på X antal Teamsmöten per dag det senaste halvåret eller mer.
Så. Det är nog rotorsaken till dina problem däri.

Jag har motsatta problemet på mina trådlösa Plantronics (via en Dongle), måste ofta höja volymen jämfört typ Youtube.
Misstänker att det beror på att musik/youtube osv överförs på ett annat vis än konferenssamtal. Jag har ett par Jabra Evolve 65 hemma som har två lägen: Stereo & Hands-free, och de har tydligt olika ljudnivåer, märks tydligast om man kör en Youtube-video och sen kopplar in sig på ett Teamsmöte.

Så jag tror att dina volym/eq-problem kan kopplas till det.

Kör XM4 och Teams har inga problem.. venne vad som funkar dåligt.
Går ju ställa in inviduel app ljud.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Kör XM4 och Teams har inga problem.. venne vad som funkar dåligt.
Går ju ställa in inviduel app ljud.

Mmm.

Jag tror också att det beror på vilken version av Teams man har. Den där ostabila programvaran verkar förändras som en annan byter kalsonger... Jag som styrs av moderbolagets IT, som styr vilken version jag kör, kanske har en äldre.

Men, ljudproblemen. Testa om ni upplever samma fenomen som jag enligt som jag beskrev.
innan hör jag ett öppet, fint ljud. Vid inkoppling till Teams-möte, ett klart murrigare "telefon"-ljud. Det säger mig att det har bytts överföringssystem på nåt sätt.

Visa signatur

//
Tomas!