Korta reklampauser och halverat pris uppges gälla Netflix reklamabonnemang

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Netflix däremot har jag svårt för. Kostnaden betalas antingen direkt via pengar eller via annons, men inte både och. Då korsar man en gräns som är oerhört dålig för konsumenter.

Kollar inte på netflix eller nåt annat sånt, men jag håller med om att det är som upplagt för en långsamt ökande mängd reklam över tid utan prisreduktion. De kan ju mäta hur mycket folk tål och anpassa väldigt noga efter användardata hur mycket de vågar dra på.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Medlem

Ni är medvetna om att 4 minuter per timme är ungefär 25% av reklamen på vanlig skräp-TV?

Om det ska vara gratis lär mängden reklam komma oftare och uppta mycket mer av en timme.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Hade det varit ett gratis-abonnemang, så KANSKE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Känns som Netflix kommer tappa massa abonnenter. Är det någon som efterfrågat detta?

Om reklamen är före en film ok, om priset halveras, men inte mitt i! Det är som att gå på bio och mitt i filmen blir det reklamavbrott!
Kanske kan funka för de som kanske inte är så jätteintresserade av innehållet och mer är strötittare.

Skulle kunna tänka mig om abonnemanget kostade 50 kr max!

Eftersom HBO max kostar 45 kr/månaden för de som tecknade ett abonnemang för några år sedan som är reklamfritt, så behöver det nog vara billigate än 50 kr MED reklam. HBO var riktigt smarta när de körde den driven. Många har bara en streaming-tjänst och sålänge netflix inte kan ge ett liknande eller rentutav billigare alternativ än HBO utan reklam, så lär iaf inte jag byta. En streaming-tjänst + SvT kommer man riktigt långt på. Man skall ju hinna jobba å ta hand om sin familj också 😁

Om tjänsten skulle kosta 10 kr med reklam, då skall jag överväga det för mina barns skull, men högre än så med reklam... kommer aldrig att ske! Ser idag inte ens på tv4 som e gratis med boxern. Tiden är förbi när man var tvungen att se på reklam på tv1000, chanal + mm på 90-talet när man samtidigt betalade en saftig månadskostnad.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Avstängd

Betalt sponsring i spotify som en del tagit upp.
Det är helt utanför spotifys händer.

Titta bara på Kompaniet (tidigare hette den Adam & Kompaniet, med Adam Alsing).
När de har fått spons av bookbeat, så kan de sitta och tjöta om skiten i en kvart innan reklmanen är över. Eller när de sponsras av svenska spel, samma där, då kan det gå åt 10-15 minuter tjöt om deras spel och utmaningar som svenska spel gjort och vem som tippat bäst denna vecka osv osv. Där är det inga 30 sekunder reklam inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Vem fan är så snål att de hellre betalar 70-90 kr/mån och står ut med 4 min reklam varje timme när man kan få det reklamfritt för 99 kr/mån? Eller planerar Netflix att plocka bort Basic-nivån och ersätta den med det här skitet? Man undrar ju vad Netflix har rökt på sistone. Det är det ena dåliga beslutet efter det andra. En reklamfinansierad tjänst borde inte kosta överhuvudtaget.

Kanske missat folkstormen på sweclockers när Netflix höjde med en tjuga?

Permalänk
Medlem

Känns som att Netflix inte ens har lika bra innehåll som andra streamingtjänster ändå.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Reklam, usch!

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Ska man stå ut med reklam så ska priset vara mycket lägre

Skrivet av Thumbii:

Jag kommer aldrig någonsin att betala för att reklam ska visas.

Skrivet av tcntad:

Netflix skjuter sig sälva i foten med salthagel..
Tror de verkligen att vi ska betala för att se reklam? Betalar vi ska det vara 100% reklamfritt

Word!
Inte ska man betala för att se reklam, dummaste jag hört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Och denna halva priset på HBO lär försvinna snart när de slås ihop med Discovery+.

Men jag tycker din tanke är bra. Som det är idag för det flera filmtjänster som har ungefär samma filmer, ett grundproblem är att det skapas för få nya storfilmer så de har ej mycket att välja på.

Deras uppbyggnad med att fördela kostnaden tycker jag suger. Rimligt är att kostnaden fördelas hur mycket man använder tjänsten, kanske ta mer betalt ju högre kvalité man har, kanske billigare för studenter etc.

Problemet jag anser är att det idag är mer att folk går ihop och skaffar ett abonnemang. Det blir ju billigt för den stora gruppen, men väldigt skevt fördelat emot den som vill göra rätt för sig. Och i Netflix, så vill många ha 4k upplösning, men abonnemanget kostar 179kr/mån och har stöd för 4st tittare samtidigt. Vad f-n ska en användare med 4st samtidigt till? Beroende på hur mycket man kollar på netflix så kanske man kan dela på ett sådant abonnemang på 20st personer och då blir priset väldigt billigt.

Finns ju barnfamiljer med många barn som "behöver" fyra samtidiga strömmar.
Det kanske därför alternativet finns. Men i realiteten delas sannolikt ett och samma abonnemang mellan "kompisar",

Själv håller jag mig till reglerna, och delar bara mitt inom familjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Finns ju barnfamiljer med många barn som "behöver" fyra samtidiga strömmar.
Det kanske därför alternativet finns. Men i realiteten delas sannolikt ett och samma abonnemang mellan "kompisar",

Själv håller jag mig till reglerna, och delar bara mitt inom familjen.

Jag hoppas du menar familj inom samma hushåll för annars bryter även du mot "reglerna" då abonnemanget är till för att delas inom hushållet och inte familj som bor någon annan stans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Jag hoppas du menar familj inom samma hushåll för annars bryter även du mot "reglerna" då abonnemanget är till för att delas inom hushållet och inte familj som bor någon annan stans.

Vi säger väl det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Hehe, nu kan dom inte gå broke 😆
Netflix kommer tjäna mer på reklam.
Annars hade de aldrig infört det.

Snart sitter många där och plågar sig själv med reklam.

Sant!

Typ som att gå tillbaks till kabelTV det här ju. Glad jag inte använder streamingtjänster.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever