"Inget stöd för GPRS-parametrar" på en T300

Permalänk
Medlem

"Inget stöd för GPRS-parametrar" på en T300

Någon som vet vad felet "Inget stöd för GPRS-parametrar" beror på då man försöker koppla upp sig på Telias GPRS, jag har "laddat hem" inställningarna från Teliamobile, så de bör stämma. Telefonen är en T300.

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk

jag får samma fel när jag försöker koppla upp mig på min Palm m515 via min t610 och med comviq. Jag har inte lyckats lösa problemet ännu, trots ett antal samtal med deras support.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
jag får samma fel när jag försöker koppla upp mig på min Palm m515 via min t610 och med comviq. Jag har inte lyckats lösa problemet ännu, trots ett antal samtal med deras support.

Och de lyckas inte heller få mina mms att fungera. Inte för att jag bryr mig så jättemycket men erbjuder man en tjänst så tycker jag att den ska fungera.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

när du har sparkat igång MMS så är det jävligt kul!
jag skickar bilder till allt och alla ungefär, så smidigt att ta ett kort, slänga in nån melodi, och skicka till polarna!

iaf när det är gratis...

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
när du har sparkat igång MMS så är det jävligt kul!
jag skickar bilder till allt och alla ungefär, så smidigt att ta ett kort, slänga in nån melodi, och skicka till polarna!

iaf när det är gratis...

hehe det är det säkert Efter många om och men lämnade de mitt ärende till sina tekniker och idag fick jag ett sms att mitt problem var åtgärdat. Dock så är det precis som innan =(

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Fortsätt klaga.

är GPRS igång?

Det ser du genom att titta på mätaren som visar hur mycket tekning du har, ifall du har en liten blå trekant ovanför den så har du GPRS aktiverat iaf.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Jo GPRS är igång. Men jag förstår inte varför det inte fungerar. Alla inställningar stämmer nämligen och ringer man till comviq så kan de förståss ingenting eftersom man inte får tala med någon kunnig person.

Det känns ju inte bättre att det inte fungerar nu när det är gratis dessutom. Det är lätt att ge ut gratis tjänster när man inte kan använda dem.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

ok - gör såhär:

http://www.comviq.se/mms/

klicka på "kom igång med mms" eller vad det stor, en stor knapp med en pil på, gå igenom stegen så du får en massa sms skickade till dig, när alla inställningar är installerade, starta om telefonen.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS