Kan man köpa förlängningskablar till P8-kablarna?

Permalänk

Kan man köpa förlängningskablar till P8-kablarna?

Jag har byggt ihop min burk men sladdarna som går från nätaggregatet till moderkortet är precis så långa att dom precis når och det känns lite olustigt. Hur funkar det, kan jag köpa förlängningar till dom kablarna? Dom går från båda P8-uttagen på mitt Be quiet! nätagg.

Permalänk
Rekordmedlem

Ja det finns förlängare till i princip alla kablage men det bästa är om kabeln byts mot nån i rätt längd så man slipper skarvar som riskerar att skapa problem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Visst, det finns förlängningskablar hos t.ex. Inet.

Att få tag på längre ersättningskablar är däremot svårare, eftersom du då måste ha kablar som är gjorda för just ditt nätagg. Det går troligtvis att beställa från t.ex. Cablemod, men då kan priset dra iväg snabbt.

Permalänk
Skrivet av perost:

Visst, det finns förlängningskablar hos t.ex. Inet.

Att få tag på längre ersättningskablar är däremot svårare, eftersom du då måste ha kablar som är gjorda för just ditt nätagg. Det går troligtvis att beställa från t.ex. Cablemod, men då kan priset dra iväg snabbt.

Men det går bra att köpa en förlängning? Är den typen av kabel kompatibel med alla nätaggregat eller är det någon speciellt märke av förlängningskabel man behöver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargavinter:

Men det går bra att köpa en förlängning? Är den typen av kabel kompatibel med alla nätaggregat eller är det någon speciellt märke av förlängningskabel man behöver?

Allt som kopplas in direkt i nätagget måste vara kompatibelt med nätagget, men förlängningskablar som kopplas på i andra änden av kablarna fungerar till vilket nätagg som helst. Så den länkade förlängningskabeln fungerar oavsett vad du har för nätagg.

Permalänk
Skrivet av perost:

Allt som kopplas in direkt i nätagget måste vara kompatibelt med nätagget, men förlängningskablar som kopplas på i andra änden av kablarna fungerar till vilket nätagg som helst. Så den länkade förlängningskabeln fungerar oavsett vad du har för nätagg.

Tack!