Okänd MAC i mitt nätverk - Vad är det?

Permalänk
Medlem

Okänd MAC i mitt nätverk - Vad är det?

Hej. Jag har sett att jag har något som jag inte har sett innan.
Jag kör så jag delar mina två datorer med varandra.

Nu den sista tiden så har här kommit upp en konstig sak. Jag visar på bilden.
Helt tomt i egenskap. Bara en Mac-adress. Som jag nu såg ett den är inte samma var dag.

Vad tror ni detta är ? ni som är mer insatt i nätverk.

Den dyker upp under Datorer. Men min andra dator dyker ju upp under Dator. Sen då min router.
Har kollat alla mina ställen där jag har olika MAC-adresser. Men det är inte dem. Som tex tv, mobil.

Sen när jag kollar i min Router. Så ligger den inte där alls. Som är mer frågande.
Där ligger bara mina datorer, TV, Mobil.

Rubrik
Visa signatur

Intel Core i9-13900KF. ASUS ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI. GIGABYTE AORUS RTX 4080 WATERFORCE. Creative Sound BlasterX AE-5 Plus. Corsair 32GB DDR5 5600MHz Dominator Platinum. 2 st Samsung 990 PRO M.2 2TB. 1 st Samsung 990 PRO M.2 1TB. Corsair HX1000i ATX 3.0. EK-Quantum Surface P360M. EK-Quantum Surface P240M. EK-Quantum Volume FLT 240. EK-Quantum Inertia D5 PWM

Permalänk
Medlem

En MAC-adress som börjar med 60:02:b4 indikerar en nätverkskontroller tillverkad av Wistron NeWeb Corporation, som gör allehanda trådlösa prylar.
Kan det vara någon "smart hem" pryl?

Kör du trådat eller trådlöst mellan dina enheter?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad visar routern för anslutna enheter? Känns som att den bör finnas där nånstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

En MAC-adress som börjar med 60:02:b4 indikerar en nätverkskontroller tillverkad av Wistron NeWeb Corporation, som gör allehanda trådlösa prylar.
Kan det vara någon "smart hem" pryl?

Kör du trådat eller trådlöst mellan dina enheter?

Hej
Jag har Smart hem prylar. De har helt annan Mac. De ser man bara i Routern. Så det är inte dem.
Smart Hem prylarna dyker ju inte upp i datorn. Men jag har en skum ju.

Visa signatur

Intel Core i9-13900KF. ASUS ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI. GIGABYTE AORUS RTX 4080 WATERFORCE. Creative Sound BlasterX AE-5 Plus. Corsair 32GB DDR5 5600MHz Dominator Platinum. 2 st Samsung 990 PRO M.2 2TB. 1 st Samsung 990 PRO M.2 1TB. Corsair HX1000i ATX 3.0. EK-Quantum Surface P360M. EK-Quantum Surface P240M. EK-Quantum Volume FLT 240. EK-Quantum Inertia D5 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vad visar routern för anslutna enheter? Känns som att den bör finnas där nånstans

Alla mina saker jag har i mitt hem syns i Routern. Men inte denna som dyker upp i Min dator . Det är ju det som är frågande. Där är inga egenskaper. Bara Mac- Adress

Visa signatur

Intel Core i9-13900KF. ASUS ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI. GIGABYTE AORUS RTX 4080 WATERFORCE. Creative Sound BlasterX AE-5 Plus. Corsair 32GB DDR5 5600MHz Dominator Platinum. 2 st Samsung 990 PRO M.2 2TB. 1 st Samsung 990 PRO M.2 1TB. Corsair HX1000i ATX 3.0. EK-Quantum Surface P360M. EK-Quantum Surface P240M. EK-Quantum Volume FLT 240. EK-Quantum Inertia D5 PWM

Permalänk
Hedersmedlem

Kan vara bluetooth också. Du får väl kolla manualen till ditt operativsystem och ta reda på vad som avgör vilka enheter det väljer att visa på det där sättet.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Perdonotknow:

Alla mina saker jag har i mitt hem syns i Routern. Men inte denna som dyker upp i Min dator . Det är ju det som är frågande. Där är inga egenskaper. Bara Mac- Adress

Vad visasr google om googlar hela adressen? Oklart varför den är censurerad för oss:p
Har du BT/laptop kan det synas konstiga enheter