EU utreder X – ska avgöra om det har brutit mot nya lagen om digitala tjänster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Jag har all anledning till att misstro processen. Vi får ju inte ens veta vad de vill censurera...

Står i deras pressmeddelande att det framförallt beror på de falska Hamas videorna som kom ut tidigare i höstas.

Utredningen ska kolla om de gjort det som krävs för att motverka detta.

Permalänk
Medlem

Politik på SweClockers ❤️

Man har märkt det senaste hur många vill X ska ryka eller gå dåligt.

EU i all ära, men bara de behandlar Facebook och TikTok likadant. På de plattformerna, finns det extremt konstiga saker. Saker som inte är ok på X tex.

Jag är ett fan av Elon Musk, han kör sitt race, är 0% woke, samt säger vad han tycker och tänker. Han behövs i vår nutid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Politik på SweClockers ❤️

Man har märkt det senaste hur många vill X ska ryka eller gå dåligt.

EU i all ära, men bara de behandlar Facebook och TikTok likadant. På de plattformerna, finns det extremt konstiga saker. Saker som inte är ok på X tex.

Jag är ett fan av Elon Musk, han kör sitt race, är 0% woke, samt säger vad han tycker och tänker. Han behövs i vår nutid.

Både Facebook och TikTok är definierade som VLOPs och behandlas därmed exakt som X, skillnaden är att de inte vägrat att samarbeta så därför har man än inte behövt tillsätta någon undersökning om hur de tänker samarbeta med regelverket i DSA.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|