Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Dreijer:

En herrans massa ek. Ska ställa det till rätta, montera mikrofon- och skärmstativ samt en kabelkorg. Men blev rätt bra. Längtar verkligen till ett hus. Är inget vidare att snickra i en lägenhet.

https://i.postimg.cc/prC1Czr0/IMG-4327.jpg

Ser ekligt trevligt ut.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hämtar ut en Superb årsmodell 2021 nästa helg, måste ju firas lite.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Blev nya IC slangar...igen. De röda skar sig REJÄLT med bilens röda då lär dessa bli bättre.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

En Jonsbo D8 (8", 1280x800) skärm som är gjord för att sitta i fronten av ett Jonsbo-chassi men kan också användas externt. Tänkt att användas för prestanda/sensorvisning iallafall inledningsvis men får se vad det blir. Provar just nu med Task Manager i brist på annat.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Blev en smidig hjälpreda för lite 'illustrativa' arbeten samt streaming under resor

Permalänk
Medlem

Den här mofon var ett riktigt nice köp. Philips Aqua Plus, kört den två veckor och det är en mkt kompetent dammsugare. Tillbehöret till vänster är ett kombinerat dammsugar-/våttorkamunstycke som utför bägge uppgifterna samtidigt. Testade det idag och det funkade ypperligt (var skeptisk men resultatet talade för sig självt).

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Nya finskor.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Ginza hade (kanske har ännu) fina priser på många titlar. Så det fick bli Encanto, Zootropolis, Element, Frozen, Raya and the Last Dragon, Luca, Strange World och Turning Red (alla med originalomslaget (tack och lov) och ingen "svenskt tal"-vimpel med svenskt omslag), samt de 4 första Indiana Jones-filmerna, Avatar (både första utgåvan och den nya utgåvan), Avatar 2: The Way of Water, samt Star Wars - Episode 9: The Rise of Skywalker. Alla för 59 kr/st.

Sen fick det även bli det som är nästan ett krav för oss som älskar Avatar: The Last Airbender, The Legend of Korra. Så nu har jag den samlingen komplett också Denna Blu-ray var den enda på svensk marknad som man kunde köpa hem. Har förvisso inte tittat på Blocket, men köpte den på Tradera då den är slutsåld överallt. Förjävla dyr (754 kr med frakt), men lätt värt pengarna. Vill ha alla mina inköp från Tradera inplastade för att garantera nyskick.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

fick laddaren monterad i fredags, inte den snyggaste installationen och det visade sig att man bara kan välja mellan 16A eller 25A dvs jag köpte till så jag skulle kunna köra 20A vilket nu inte går med det personskydd som följer med laddaren, jag ska kolla med annan elektriker om dom inte kan byta nuvarande personskydd till 20A version. det laddar ju åtminstone snabbare än tidigare 2.2kwh lösning.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

@aragon: vit kabel som klamras helt vågrätt hade ju sett liite bättre ut 😁

Det blev en ångtvätt, riktigt kul att ånga loss på diverse svåråtkomliga ställen och se smutsen flyga av!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Ny AC Comfort 600 Portabel AC BTU 12000

Man ska alltid vara ute i Tid när det gäller Portabel AC.
Sommar , Sommar bara kom . Jag är beredd.😎😎😎😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

@aragon: vit kabel som klamras helt vågrätt hade ju sett liite bättre ut 😁

Det blev en ångtvätt, riktigt kul att ånga loss på diverse svåråtkomliga ställen och se smutsen flyga av!
<Uppladdad bildlänk>

japp... jag tror han missade att ingången på laddaren var på sidan av laddaren och inte i mitten.
mitten ingången är i botten på laddaren. nu gör det inte så mycket då jag kommer sätta en vit plåt över.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

fick laddaren monterad i fredags, inte den snyggaste installationen och det visade sig att man bara kan välja mellan 16A eller 25A dvs jag köpte till så jag skulle kunna köra 20A vilket nu inte går med det personskydd som följer med laddaren, jag ska kolla med annan elektriker om dom inte kan byta nuvarande personskydd till 20A version. det laddar ju åtminstone snabbare än tidigare 2.2kwh lösning.

<Uppladdad bildlänk>

Om det är en Zaptec Go så ska man kunna sätta den till 20A.
Är insatt i det norska systemet så förstår inte riktigt vad du menar med personskydd som följer med? Normalt sett följer inga säkringar med utan väljs av installatören.
Tänk också på att man inte bör ligga på 100% av rating på en säkring över längre tid.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Om det är en Zaptec Go så ska man kunna sätta den till 20A.
Är insatt i det norska systemet så förstår inte riktigt vad du menar med personskydd som följer med? Normalt sett följer inga säkringar med utan väljs av installatören.
Tänk också på att man inte bör ligga på 100% av rating på en säkring över längre tid.

Det var elektrikern som sa att det, dom har satt ett personskydd med säkring, den fanns i två val, 16A eller 25A enligt han fick man inte sätta någon annan vertion.
Det var därför jag ska kolla med annan elektriker om inte dom kan slänga dit en 20A istället i efterhand.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av jberntsson:

Har länge haft planer på att bygga om min gamla dator (med 6600K, starkt inspirerad av Sweclockers vinterdator 2015) till NAS, men har inte kommit igång förrän nu, främst pga att hitta mini-ITX-moderkort för Skylake inte har varit så lätt. Men nu så - köpte ett begagnat mini-ITX-moderkort (Gigabyte GA-H170N-WIFI) av en tysk säljare på eBay. Kom fram på tre dagar - väldigt smidigt! När den kom hit monterade jag direkt CPU, CPU-kylare och RAM.

Nu är det "bara" chassi (antagligen Node 304) och en massa lagringsenheter kvar

<Uppladdad bildlänk>

NAS-bygget fortsätter med Fractal Design Node 304. Allt hittills fick plats, men märker direkt lite problem med att få plats med SATA-kablar (väldigt lite utrymme mellan de högervinklade kontakterna på moderkortet och PSU:n). Men jag hittade några extra tunna kablar från Silverstone på Amazon som jag tänkte testa med.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Det var elektrikern som sa att det, dom har satt ett personskydd med säkring, den fanns i två val, 16A eller 25A enligt han fick man inte sätta någon annan vertion.
Det var därför jag ska kolla med annan elektriker om inte dom kan slänga dit en 20A istället i efterhand.

Konstigt.. det finns RCBO (personskyddsautomat som måste anvændas føre laddstationen) med 20A också, både før 1-fas och 3-fas. Men det var kanske inte nåt han hade liggandes i bilen.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Skrivet av glemmy:

@aragon: vit kabel som klamras helt vågrätt hade ju sett liite bättre ut 😁

Det blev en ångtvätt, riktigt kul att ånga loss på diverse svåråtkomliga ställen och se smutsen flyga av!
<Uppladdad bildlänk>

Vad gör en ångtvätt bättre än en vanlig dammsugare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad gör en ångtvätt bättre än en vanlig dammsugare?

En ångtvätt använder man för att göra rent t.ex kakel, spis, ugn o.s.v där smuts kan sätta sig ganska hårt och man slipper skrubba som en tok för att få loss smutsen. Den ersätter inte en vanlig dammsugare, utan bara komplement för att underlätta annan städning Själv sugen på en ångtvätt för att göra rent kakel, dusch o.s.v.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad gör en ångtvätt bättre än en vanlig dammsugare?

Den har mer gemensamt med en högtryckstvätt än en dammsugare faktiskt 😁

Precis som Andreasa64 skriver så tar den ingrodd smuts bra, och det är speciellt användbart på svåråtkomliga ställen. Det finns ett "power"-munstycke som kan rengöra små springor och hålrum, som man inte kommer åt med borste/trasa.

Största anledning till köpet var är jag har gammal luftvärmepump på stället vi flyttade till som aldrig fått utedelen rengjord. Förångarens tunna aluminiumflänsar är täckta av alger och smuts. Har sett att företagen som kommer hem och gör service använder en ångtvätt för detta.

Den kommer också användas flitigt i badrummen, bilen, köket osv.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

fick laddaren monterad i fredags, inte den snyggaste installationen och det visade sig att man bara kan välja mellan 16A eller 25A dvs jag köpte till så jag skulle kunna köra 20A vilket nu inte går med det personskydd som följer med laddaren, jag ska kolla med annan elektriker om dom inte kan byta nuvarande personskydd till 20A version. det laddar ju åtminstone snabbare än tidigare 2.2kwh lösning.

<Uppladdad bildlänk>

Sorry men det skär i hjärtat se VITA klammer på svart kabel.. dessutom skruvklammer 😳
Hade gått göra så mycket snyggare.

Men det ingår inte personskyddsbrytare med denna laddare, det köps separat och den finns även i 20A
T.ex. https://www.e-nummersok.se/sok?Query=2163673

Men 16A ska ju ändå kunna ladda 11kW, du ska ju klara resten av huset också på huvudsäkringen 😄

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Den har mer gemensamt med en högtryckstvätt än en dammsugare faktiskt 😁

Precis som Andreasa64 skriver så tar den ingrodd smuts bra, och det är speciellt användbart på svåråtkomliga ställen. Det finns ett "power"-munstycke som kan rengöra små springor och hålrum, som man inte kommer åt med borste/trasa.

Största anledning till köpet var är jag har gammal luftvärmepump på stället vi flyttade till som aldrig fått utedelen rengjord. Förångarens tunna aluminiumflänsar är täckta av alger och smuts. Har sett att företagen som kommer hem och gör service använder en ångtvätt för detta.

Den kommer också användas flitigt i badrummen, bilen, köket osv.

Låter ju fantastiskt användbart. Vad kostar en lagom kompetent maskin???

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

<Uppladdad bildlänk>
Nya finskor.

Snygga skoblock! Rent spontant, utan syfte att förolämpa, ser skoblocken dyrare ut än skorna?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Ny telefon. Valde den till stor del för designen.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Ny mobil. Samsung S24+ fick det bli den här gången. Inte missnöjd överhuvudtaget.

STOR BILD!
Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Sorry men det skär i hjärtat se VITA klammer på svart kabel.. dessutom skruvklammer 😳
Hade gått göra så mycket snyggare.

Men det ingår inte personskyddsbrytare med denna laddare, det köps separat och den finns även i 20A
T.ex. https://www.e-nummersok.se/sok?Query=2163673

Men 16A ska ju ändå kunna ladda 11kW, du ska ju klara resten av huset också på huvudsäkringen 😄

Tja som tidigare nämnt så är det dom valen som fanns enligt elektrikern, elektrikern är anlitad av Evify
Så det kan ju vara dom som satt gränserna.
När jag bad han sätta 20A i stället sa han att det inte gick på grund av garanti. Jag har ställt frågan till evify om jag kan byta den nuvarande 16A till 20A via 3part eller om det påverkar garantier, hittills har jag inte fått ett ja eller nej bara att kablen klarar 22kw men att man sätter 16A när huvudsäkring är 20A. Håller helt med att det inte är snyggt men det ska sättas en vit plåt över så det kommer inte synas.

fick efter ett antal undvikande svar följande:

"Det kan bli strul med garantin på grund av att våra elektriker vill ej utföra detta och får ej göras. Om du vill detta så är nästa steg 25A."

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Låter ju fantastiskt användbart. Vad kostar en lagom kompetent maskin???

Jag var först inne på Kärcher SC3, men läste en recension på prisjakt som gjorde att jag valde SC4 istället. d
SC4 är 3-400kr dyrare just nu, finns för 2400 på Jula som kalasprodukt (men var faktiskt nere på 2000 under black friday).

Kärcher verkar placera sig i topp i testerna jag såg.

Köp SC 4 istället, denna är skitjobbig att handskas med. Ångtrycket måste bort innan man kan fylla den igen. Man måste bära med sig hela maskinen vid fyllning. Locket fastnade efter några månader och gick sönder när jag skulle få bort det. SC 4 inhandlades idag och den får full pott! Mer ånga, lätt o handskas med /fylla och den var värd varenda krona i jämförelse med den här.

Dold text
Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Processorn 7600X var en fyndvara ifrån Netonnet samt lite ny kylpasta, snart är bygget i hamn! Ska låna ett 1080 av en vän tills ett grafikkort ska inhandlas så att man kan bygga ihop burken och funktionstesta allting.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Snygga skoblock! Rent spontant, utan syfte att förolämpa, ser skoblocken dyrare ut än skorna?

Skoblocken kommer från Skolyx. Ljuset gör inte skorna rättvisa, borde tagit en bild i dagsljus.

Förhatlig produktbild:

Dold text
Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Lite nytt vax!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Tänkte man skulle prova en Android lur, så det fick bli en Samsung A54.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc