X har tappat tre fjärdedelar av sitt värde

Permalänk
Skrivet av Gundes:

Det är bra om man får kritik för dåliga uttalanden. Han har också bett om ursäkt för vissa.
Jag tror inte Musk är högerextrem. Kanske mer impulsiv och klantig i sina uttalanden än något annat. Rätt tydligt att han gillar att trolla folk också vilket sällan slutar bra.

Högerextrem och antisemit är skällsord som används väldigt lättvindigt. Som exempel kallas Richard Dawkins antisemit i den här debatten för att hans tolkning av gud, för att personen som läst hans bok känner sig illa berörd. Och det är inte en isolerad händelse, snarare en strategi för att som jag nämnt tidigare underminera personen och allt den säger. Se från 23:00 - 24:50.
https://youtu.be/8Ad3rVRdgbI?t=1392
Du måste väl ändå erkänna att fenomenet existerar och är utbrett?

Motfråga igen då eftersom du hela tiden duckar för kärnan i det hela: när blir man antisemit, enligt dig? Hur många retweets går gränsen vid? Vägs det upp om man har en judisk kompis sen barndomen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaeronSoda:

Motfråga igen då eftersom du hela tiden duckar för kärnan i det hela: när blir man antisemit, enligt dig? Hur många retweets går gränsen vid? Vägs det upp om man har en judisk kompis sen barndomen?

Antisemitism är inte definierat av retweets... Kritik mot en jude/judendomen är inte automatiskt antisemitism, kritik mot en muslim/islam är inte automatiskt islamofobi. Ovilja att ta emot för många invandrare är inte rasism.

Dina försök att vinkla det jag säger börjar bli larvigt. "Vägs det upp om man har en judisk kompis sen barndomen?". Kom igen? Du verkar desperat vilja göra mig till extremhöger och antisemit med dina pikar. I slutändan bevisar du mina påståenden om fenomenet med dina svar utan att själv bidra med något relevant.

Är Musk antisemit eller extremhöger? Kom med hårda bevis som går att bemöta i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaeronSoda:

Jag betvivlar inte att han är intelligent, men han är också en jäkla drummel, klant och as på samma gång. Han har haft goda förutsättningar (pappas gruvpengar), en stor dos tur och lite och vara en sjuhiskeles hypeman som får pengarna att växa.

Men varför vi idoliserar sådana här människor på bekostnad av värden som empati, rimlighet och solidaritet kommer jag aldrig förstå. Det enda jag kan tänka mig är att ni försvarare på något sätt tror att de bryr sig om just er? Vilket är helt befängt - ni är bara verktyg för dem i sitt hypetrain och ni kommer aldrig någonsin få en kännbar fördel i livet av er huvudlösa kamp.

Alternativet till detta är än mer läskigt, och det vore om ni tror att ni har en chans att bli likadana. Sociopater med kass relation till era barn, förlöjligad i sociala medier man inte kontrollerar, och allmänt odräglig. Men det är väl värt det om man får pirr i brallan av makt, kanske?

Pappas gruvpengar?
Obetvivlad talang för att köpa sig in i redan fungerande företag?

Trovärdig källa på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Pappas gruvpengar?
Obetvivlad talang för att köpa sig in i redan fungerande företag?

Trovärdig källa på det?

Pappas gruvpengar är svåra att missa
Inköpet skulle jag tro handlar om Tesla som han inte alls grundade men köpte titeln ’founder’ efter att ha stoppat in massa pengar
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla,_Inc.#Founding_(2003%E2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gundes:

"Doxxning" bör inte innefattas av yttrandefrihet imo.

Det var fortfarande inte olagligt kombinerat med att han trots allt lovade att inte banna den.
Han är en ynkrygg.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Gundes:

Antisemitism är inte definierat av retweets... Kritik mot en jude/judendomen är inte automatiskt antisemitism, kritik mot en muslim/islam är inte automatiskt islamofobi. Ovilja att ta emot för många invandrare är inte rasism.

Dina försök att vinkla det jag säger börjar bli larvigt. "Vägs det upp om man har en judisk kompis sen barndomen?". Kom igen? Du verkar desperat vilja göra mig till extremhöger och antisemit med dina pikar. I slutändan bevisar du mina påståenden om fenomenet med dina svar utan att själv bidra med något relevant.

Är Musk antisemit eller extremhöger? Kom med hårda bevis som går att bemöta i så fall.

Offerkoftan passar fortfarande ser jag! Jag har ingen aning om ifall du har antisemitiska åsikter eller rör dig med extremhögern, och har inte insinuerat det en enda gång. Det enda jag bevisligen vet om dig är att du verkar tycka att det är okej att stötta, förstärka och hundvissla i extremhögerns ärende så som Elon Musk gör friskt och återkommande på sin plattform.

Ligger det en gömd anklagelse där om att du själv gör det för att du tycker att det är okej? Har du uppfattat en sådan tror jag mycket väl det skulle kunna vara att jag hundra procent oavsiktligt trampat på en öm tå.

Hårda bevis är lite att plocka russinen ur kakan åt dig och jag är som tur är inte din förälder eller lärare, men läs gärna Wikipediaartikeln om hur kappvändar-Musk svängt genom åren (här får du den, kram!). Tror du speciellt kommer gilla stycke två under rubriken "Free speech" om hur censur beställd av världsregeringar ökat sedan Elon köpt Twitter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaeronSoda:

Offerkoftan passar fortfarande ser jag! Jag har ingen aning om ifall du har antisemitiska åsikter eller rör dig med extremhögern, och har inte insinuerat det en enda gång. Det enda jag bevisligen vet om dig är att du verkar tycka att det är okej att stötta, förstärka och hundvissla i extremhögerns ärende så som Elon Musk gör friskt och återkommande på sin plattform.

Ligger det en gömd anklagelse där om att du själv gör det för att du tycker att det är okej? Har du uppfattat en sådan tror jag mycket väl det skulle kunna vara att jag hundra procent oavsiktligt trampat på en öm tå.

Hårda bevis är lite att plocka russinen ur kakan åt dig och jag är som tur är inte din förälder eller lärare, men läs gärna Wikipediaartikeln om hur kappvändar-Musk svängt genom åren (här får du den, kram!). Tror du speciellt kommer gilla stycke två under rubriken "Free speech" om hur censur beställd av världsregeringar ökat sedan Elon köpt Twitter.

Att göra direkta tolkningar av meningsmotståndares motiv är sällan produktivt.

Citat:

Det enda jag bevisligen vet om dig är att du verkar tycka att det är okej att stötta, förstärka och hundvissla i extremhögerns ärende så som Elon Musk gör friskt och återkommande på sin plattform.

Permalänk
Skrivet av Milt:

Att göra direkta tolkningar av meningsmotståndares motiv är sällan produktivt.

Det här är ganska enkelt att motbevisa eftersom det inte handlar om motiv. Motivet till att vilja stötta Elon kan vara att han är din nästkusin, att du tycker att han har vackra ögon eller att du vill ligga med honom.

Det är ju förstås inte det jag pratar om, utan det faktum att användaren försvarat Elon genomgående i tråden. Motivet till detta är högst oklart, och så klart även ointressant just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Pappas gruvpengar är svåra att missa
Inköpet skulle jag tro handlar om Tesla som han inte alls grundade men köpte titeln ’founder’ efter att ha stoppat in massa pengar
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla,_Inc.#Founding_(2003%E2...

Hittar knappt några fakta om gruvpengarna men eftersom det inte är svårt iaf för dig att inte missa dom kan du kanske
upplysa mig om när han fick pengarna, hur mycket och vad dom användes till?

Så Tesla var ett fullt fungerande företag med sina 3 anställda och inga bilar när Elon gick in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Hittar knappt några fakta om gruvpengarna men eftersom det inte är svårt iaf för dig att inte missa dom kan du kanske
upplysa mig om när han fick pengarna, hur mycket och vad dom användes till?

Så Tesla var ett fullt fungerande företag med sina 3 anställda och inga bilar när Elon gick in?

https://www.independent.co.uk/space/elon-musk-made-money-rich...

Finns nog bättre källor

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaeronSoda:

Offerkoftan passar fortfarande ser jag! Jag har ingen aning om ifall du har antisemitiska åsikter eller rör dig med extremhögern, och har inte insinuerat det en enda gång. Det enda jag bevisligen vet om dig är att du verkar tycka att det är okej att stötta, förstärka och hundvissla i extremhögerns ärende så som Elon Musk gör friskt och återkommande på sin plattform.

Ligger det en gömd anklagelse där om att du själv gör det för att du tycker att det är okej? Har du uppfattat en sådan tror jag mycket väl det skulle kunna vara att jag hundra procent oavsiktligt trampat på en öm tå.

Hårda bevis är lite att plocka russinen ur kakan åt dig och jag är som tur är inte din förälder eller lärare, men läs gärna Wikipediaartikeln om hur kappvändar-Musk svängt genom åren (här får du den, kram!). Tror du speciellt kommer gilla stycke två under rubriken "Free speech" om hur censur beställd av världsregeringar ökat sedan Elon köpt Twitter.

Det är så genomskinligt det du gör att jag var tvungen att skriva det. Självklart ska man då få en sväng av någon slags "gaslighting". "Offerkofta"? "Öm tå"? Kan väl bara skaka på huvudet antar jag.

Jag tycker du och andra har fel gällande Musk så därför säger jag det. En ganska enkel, något ologisk, tolkning av dig blir då att jag håller med honom? Det kanske kommer som en chock för dig men man kan faktiskt påtala att någon har fel om en person utan att hysa speciellt positiva känslor om personen i fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det var fortfarande inte olagligt kombinerat med att han trots allt lovade att inte banna den.
Han är en ynkrygg.

Hoppas det blir olagligt. Det är ofta förenat med livsfara för individen. Känns lite som att lagen halkar efter tekniken i det här fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gundes:

Hoppas det blir olagligt. Det är ofta förenat med livsfara för individen. Känns lite som att lagen halkar efter tekniken i det här fallet.

Är inte det emot yttrandefriheten som Musken kämpat så mycket för...?
Och varför borde det vara olagligt? Bara för att han ogillar det?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Gundes:

Det är så genomskinligt det du gör att jag var tvungen att skriva det. Självklart ska man då få en sväng av någon slags "gaslighting". "Offerkofta"? "Öm tå"? Kan väl bara skaka på huvudet antar jag.

Jag tycker du och andra har fel gällande Musk så därför säger jag det. En ganska enkel, något ologisk, tolkning av dig blir då att jag håller med honom? Det kanske kommer som en chock för dig men man kan faktiskt påtala att någon har fel om en person utan att hysa speciellt positiva känslor om personen i fråga.

Du får skaka på huvudet åt precis vad du vill förstås

Måste dock bemöta argumentationstekniken här. Du, en total främling för mig, ifrågasätter inledningsvis att jag gör mig löjlig över konspirationsteorier. Varför du gör detta har jag ingen aning om, men det är sant att du gör det.

Därefter lyfter du något du anser inte vara en konspirationsteori, att det finns regeringar som påverkar medier. Detta håller jag med dig om, varför jag leder om samtalet till att handla om myten om att högerröster tystas, så om Elon Musk påstår. Du går då över till att påstå att SD tystats, extremhögern likaså, och att vi kanske för lättvindigt kallar folk för antisemiter när de höjer antisemitiska röster.

Sedan vill du göra gällande att jag skulle vilja utmåla dig som extremhöger. Vilket jag inte gjort, inte är intresserad av att göra, och inte kan veta. Det jag däremot kan veta är att de punkter du tar upp går i linje med att försvara extremhögern. Om du inte vill framstå så, så borde du kanske sluta?

Att gömma sig bakom "hehe du vet inte vad jag har för anledningar till att argumentera så här!" är enormt konstigt. Varför skulle jag bry mig? Jag har svart på vitt vad du framlagt för argument och jag kunde väl inte skita hårdare i varför du kommit fram till dem.

Permalänk
Medlem

Vad har pådyvlandet av politiska åsikter på meningsmotståndare i detta forum med trådens ämne (att X har tappat si & så mycket av sitt påstådda värde) att göra? Off topic så det räcker.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaeronSoda:

Du får skaka på huvudet åt precis vad du vill förstås

Ok, tack.

Skrivet av PaeronSoda:

Måste dock bemöta argumentationstekniken här. Du, en total främling för mig, ifrågasätter inledningsvis att jag gör mig löjlig över konspirationsteorier. Varför du gör detta har jag ingen aning om, men det är sant att du gör det.

Du börjar svamla om massa sjuka idéer folk har som svar på något som har blivit bekräftat. Och det var det jag skrev också. Förstår du nu?

Skrivet av PaeronSoda:

Därefter lyfter du något du anser inte vara en konspirationsteori, att det finns regeringar som påverkar medier. Detta håller jag med dig om, varför jag leder om samtalet till att handla om myten om att högerröster tystas, så om Elon Musk påstår. Du går då över till att påstå att SD tystats, extremhögern likaså, och att vi kanske för lättvindigt kallar folk för antisemiter när de höjer antisemitiska röster.

Du skrev om extremhögern, inte högerröster. Jag var inte otydlig i att "extremhöger" används, nu och historiskt, för att misskreditera höger åsikter. Likt det SD utsattes för när dom kommenterade invandringen under samma tid dom blev invalda i riksdagen. Det är ett tydligt exempel och därför använde jag det. Det handlade alltså inte om att SD och extremhögern tystas, snarare att SD "är extremhöger".

Jag visade också ett exempel på när Richard Dawkins blir kallad antisemit. Det hade såklart inget med antisemitism att göra utan användes för att tysta meningsmotståndare.

Nu kommer det säkert ordna upp sig själv. Men det är rätt extremt just nu troligen pga av konflikten mellan Israel och Gaza. Tycker mest att det är så tröttsamt att se.

Skrivet av PaeronSoda:

Sedan vill du göra gällande att jag skulle vilja utmåla dig som extremhöger. Vilket jag inte gjort, inte är intresserad av att göra, och inte kan veta. Det jag däremot kan veta är att de punkter du tar upp går i linje med att försvara extremhögern. Om du inte vill framstå så, så borde du kanske sluta?

Vad skulle det vara för punkter? Frågan om invandring? Du anser att jag försvarar extremhögern på väldigt lösa grunder. Och ducka inte för att det inte skulle vara en anklagelse.

Skrivet av PaeronSoda:

Att gömma sig bakom "hehe du vet inte vad jag har för anledningar till att argumentera så här!" är enormt konstigt. Varför skulle jag bry mig? Jag har svart på vitt vad du framlagt för argument och jag kunde väl inte skita hårdare i varför du kommit fram till dem.

Svammel. Jag har varit tydlig i vad jag menar. Om du slutar försöka läsa mellan raderna, där det inte står något, så kanske du skulle se det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gundes:

"Doxxning" bör inte innefattas av yttrandefrihet imo.

Men det är ju inte doxning. Datan är öppet tillgänglig och fri för vem som helst att komma åt från öppna källor eller till och med primärt genom att man har en radio av rätt modell.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gundes:

Hoppas det blir olagligt. Det är ofta förenat med livsfara för individen. Känns lite som att lagen halkar efter tekniken i det här fallet.

Dumheter och nonsens. Att veta var och vart olika flygplan färdas är absolut ingen farlig information. Inte om man inte har fuffens för sig, för tekniken och metoderna har använts för att avslöja diktatorers skumraskaffärer, penga- och vapensmuggling och liknande.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av Gundes:

Ok, tack.

Du börjar svamla om massa sjuka idéer folk har som svar på något som har blivit bekräftat. Och det var det jag skrev också. Förstår du nu?

Du skrev om extremhögern, inte högerröster. Jag var inte otydlig i att "extremhöger" används, nu och historiskt, för att misskreditera höger åsikter. Likt det SD utsattes för när dom kommenterade invandringen under samma tid dom blev invalda i riksdagen. Det är ett tydligt exempel och därför använde jag det. Det handlade alltså inte om att SD och extremhögern tystas, snarare att SD "är extremhöger".

Jag visade också ett exempel på när Richard Dawkins blir kallad antisemit. Det hade såklart inget med antisemitism att göra utan användes för att tysta meningsmotståndare.

Nu kommer det säkert ordna upp sig själv. Men det är rätt extremt just nu troligen pga av konflikten mellan Israel och Gaza. Tycker mest att det är så tröttsamt att se.

Vad skulle det vara för punkter? Frågan om invandring? Du anser att jag försvarar extremhögern på väldigt lösa grunder. Och ducka inte för att det inte skulle vara en anklagelse.

Svammel. Jag har varit tydlig i vad jag menar. Om du slutar försöka läsa mellan raderna, där det inte står något, så kanske du skulle se det.

Mycket svårt att se att du argumenterar på ett ärligt sätt här. Ganska uppenbart att vi inte pratar om samma sak eftersom du hela tiden flikar in med nya stickspår, som att babbla om "förespråka censur" när det inte överhuvudtaget var det vi pratade om. Jag ska försöka göra det enkelt för dig (eller svårt för dig att inte smita från?):

1. Jag nämner att Elon menar att högerröster tystas på sociala medier, och att det är struntprat. Han retweetar inlägg som är konspiratoriska, antisemitiska och uppviglande. Det tycker inte jag är en bra grej, att lyfta extremhögerröster. Gör man det får man utstå kritik, i min lilla mening.
2. Detta passar nog inte dig, vill jag gissa? Du får jättegärna rätta mig om jag har fel. Men du börjar prata allmänt censur, att SD anklagats falskt, och att Dawkins blir påhoppad i en intervju som ett bevis på att antisemit är ett skällsord som används för lättvindigt. Hur ska jag tolka detta annat än att du anser att högerröster tystas i sociala medier? Du får gärna bekänna färg i om du tycker Elon agerar rätt eller inte när han förstärker problematiska röster, för just nu sysslar du bara med barnsligt skuggspel som inte tjänar diskussionen alls. Förstår att alla blir trötta på oss. Jag blir fan trött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Är inte det emot yttrandefriheten som Musken kämpat så mycket för...?
Och varför borde det vara olagligt? Bara för att han ogillar det?

Finns gott om psykfall i världen som gärna vill skada eller försöka ta folks liv, det behöver vi inte en debatt över.

I sverige är det offentliga handlingar, man kan ju undra varför dessa granatattacker och skjutningarna är så pricksäkra.

Permalänk
Medlem

Ja det finns det:
https://www.businessinsider.com/elon-musk-father-errol-never-...

Så hur var det med Tesla? Var det ett fullt fungerande företag med sina 3 anställda och inga bilar när Elon gick in?

Vad jag har sett hittills så fabulerar PaeronSoda värre än en häst travar.

Permalänk
Skrivet av tarado:

Ja det finns det:
https://www.businessinsider.com/elon-musk-father-errol-never-...

Så hur var det med Tesla? Var det ett fullt fungerande företag med sina 3 anställda och inga bilar när Elon gick in?

Vad jag har sett hittills så fabulerar PaeronSoda värre än en häst travar.

Jag tror du hängt upp dig på ordet "fungerande" Vänligen visa var jag hävdar att det, i fallet med Tesla Motors Inc., nödvändigtvis behöver innefatta produktionsklara bilar?

Om 20 år blir det väl vedertagen sanning också att Musk "grundat Twitter" för generation A och B.

EDIT: Tar tillfället i akt att sluta bråka och i stället sammanfatta min ståndpunkt som inte alls är så off topic som det blivit bara för att någon på fullaste allvar i tråden tror att Trump inte var inblandad i stormningen av Kapitolium - om Musk ska envisas med att flirta skamlöst med extremhögern, så är det ganska ofint att böla när företag väljer att inte medverka på plattformen mer. Det är inte censur, man får uttrycka vilken dynga man vill. Men man kan inte bestämma att folk ska ta det med ro. Tack för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Är inte det emot yttrandefriheten som Musken kämpat så mycket för...?
Och varför borde det vara olagligt? Bara för att han ogillar det?

Jag vet inte, varför är olaga hot straffbart?

Nästan så att det finns en tydlig skillnad mellan yttrande och avsikt till handling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Jag vet inte, varför är olaga hot straffbart?

Nästan så att det finns en tydlig skillnad mellan yttrande och avsikt till handling.

Fast flygplansdata är öppen information. Det är inte olaga hot.

Men nu har de åtminstone gjort en klar förbättring på Twitter:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaeronSoda:

Mycket svårt att se att du argumenterar på ett ärligt sätt här. Ganska uppenbart att vi inte pratar om samma sak eftersom du hela tiden flikar in med nya stickspår, som att babbla om "förespråka censur" när det inte överhuvudtaget var det vi pratade om. Jag ska försöka göra det enkelt för dig (eller svårt för dig att inte smita från?):

1. Jag nämner att Elon menar att högerröster tystas på sociala medier, och att det är struntprat. Han retweetar inlägg som är konspiratoriska, antisemitiska och uppviglande. Det tycker inte jag är en bra grej, att lyfta extremhögerröster. Gör man det får man utstå kritik, i min lilla mening.
2. Detta passar nog inte dig, vill jag gissa? Du får jättegärna rätta mig om jag har fel. Men du börjar prata allmänt censur, att SD anklagats falskt, och att Dawkins blir påhoppad i en intervju som ett bevis på att antisemit är ett skällsord som används för lättvindigt. Hur ska jag tolka detta annat än att du anser att högerröster tystas i sociala medier? Du får gärna bekänna färg i om du tycker Elon agerar rätt eller inte när han förstärker problematiska röster, för just nu sysslar du bara med barnsligt skuggspel som inte tjänar diskussionen alls. Förstår att alla blir trötta på oss. Jag blir fan trött.

Mycket skickligt beskrivet tycker jag.
Mycket "guilt by association", om jag tex försvarar Gundes argument och motsätter mig din argumentationsteknik (att tillskriva motiv till andra etc), då är jag också automatisk extrem högern.
Det enda sätt jag kan undvika att vara extremhöger är om jag stödjer dina åsikter tror jag?
I vilket fall som helst, så stödjer jag givetvis dina åsikter och tycker du skriver skickligt, sällan jag ser så bra poster som dina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Så Tesla var ett fullt fungerande företag med sina 3 anställda och inga bilar när Elon gick in?

Spelar ingen roll hur många anställda företaget hade, eller var i processen företaget befann sig när Elon gick in. Han har inte grundat Tesla, eller varit med och tagit fram affärsidén eller tekniken. Per definition.

Att han kallar sig grundare är därmed en ren lögn. Oavsett hur du vill vrida på det.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |