Ny mobil för runt 10k - vilken?

Permalänk
Medlem

Ny mobil för runt 10k - vilken?

Dags för ny mobil och vet inte riktigt vad jag ska välja. Är lite sugen på Pixel 8 Pro eller Oneplus 12.

Pixel 8:
Gillar inte google
Mycket inbyggd tracking?
Långsam laddning
7 års uppdateringar
Bra community support?
Bra kamera?
Onödiga AI features jag aldrig kommer använda.

Oneplus 12:
Kinesiskt med massa tracking
5 år uppdateringar
Bättre skärm men böjd
100 w laddning
Ok kamera

Vad ska man välja egentligen? Priset är ungefär detsamma. Samsung och andra nerblotade mobiler är inte av intresse.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Om du inte gillar google kommer du inte gilla någon androidtelefon och då återstår i princip vara iPhone.
Du kommer bli spårad oavsett vilket ekosystem eller OS du väljer och man kan knappast kalla laddning hos Pixel 8 för långsam.

Båda OS:en är väldigt rena så det spelar ingen roll vad du väljer

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Om du inte gillar google kommer du inte gilla någon androidtelefon och då återstår i princip vara iPhone.
Du kommer bli spårad oavsett vilket ekosystem eller OS du väljer och man kan knappast kalla laddning hos Pixel 8 för långsam.

Båda OS:en är väldigt rena så det spelar ingen roll vad du väljer

Gillar Apple mindre. 😂

Jojo men går att stänga av en del bakgrundstjänster med adb osv.

Har 65w idag så 30w är ju en 50% nedgradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Gillar Apple mindre. 😂

Jojo men går att stänga av en del bakgrundstjänster med adb osv.

Well säger samma sak jag sa till kollegan, bättre att bara behöver tänka på Google än Google och oneplus, Samsung eller vad man nu annars väljer

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Well säger samma sak jag sa till kollegan, bättre att bara behöver tänka på Google än Google och oneplus, Samsung eller vad man nu annars väljer

Sant iof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Well säger samma sak jag sa till kollegan, bättre att bara behöver tänka på Google än Google och oneplus, Samsung eller vad man nu annars väljer

Åh andra sidan verkar pixeln ha sämre hårdvara och prestanda överlag och riskerar överhettning mm. Blir nog en OP12 ändå.