Säljstart för efterlängtade Liquid Freezer III

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

När vi gör sponsrat innehåll så ska det vara övertydligt, så i det här fallet är det inte så. Med det sagt är jag fullt förstående och håller helt med i att väldigt ofta kan vara lätt att missa det på många sajter.

Om mitt språkbruk framstår som för fanboyigt får jag ta med mig den feedbacken till nästa gång. Uppskattar som sagt alltid när det kommer in sådan från er läsare. I det här fallet fattar jag hur du menar. Personligen är jag ruskigt taggad på att testa produkten så det är kanske det som skiner igenom i hur jag skrev den.

Men men, tack för feedbacken och skjut iväg ett PM om det är något annat du/ni undrar över!

Jag tycker inte det är någon form av nackdel att ni som recensenter gillar en produkt, bara det framgår tydligt i artikeln eller videon att det är en personlig åsikt. Steve på Gamers Nexus gör ju hemlighet av att de älskar Liquid Freezer serien, vilket ökar deras trovärdighet för det har visat sig vara en fantastisk produkt. Det viktigaste i det läget är nog att det är "äkta" och inte som ex. den fläkten som skulle vara så bra men som Igors Lab fick backa på, då förlorar man istället trovärdighet

Utan personliga åsikter hos skribenten blir det bara otroligt tråkigt neutralt (PK host host). Grejen med Gamers Nexus är just deras tydliga ställningstaganden och till viss del "fanboyism" på en del produkter som LF serien, chassin med högt luftflöde, bra byggkvalité, ease of repair, osv.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pecken:

Slog till på en 360 A-RGB. 1061 kr inkl frakt och valutapåslag för mitt kreditkort. Inte helt illa.
Nu behöver jag dock köpa nytt chassi med... och förmodligen moderkort. fan

Samma för mig. Nu har jag tagit första steget till att bygga en ny dator efter knappt 8 år med min nuvarande. En era är över.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Samma för mig. Nu har jag tagit första steget till att bygga en ny dator efter knappt 8 år med min nuvarande. En era är över.

Coolt, alltid häftigt när någon verkligen får ut längsta möjliga livslängd ur sin dator Vad har du för specs på den?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Coolt, alltid häftigt när någon verkligen får ut längsta möjliga livslängd ur sin dator Vad har du för specs på den?

Mvh

Fractal Define Mini / EVGA Supernova G2 850W / i7 8700 / Asus Rog Z370-G / 16 GB 3000MHz DDR4 / GTX 1080 ti. Vid närmre eftertanke är det nog knappt 7 år sen jag byggde den.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Synd att inte Inet har dessa priser då Amazon verkar ha dem.
Exempel: Vita 360mm A-RGB kostar 1500 på Inet och 1000 på Amazon (motsvarande på Arctics hemsida men där tillkommer 6€ frakt)

Måste säga att det lockar som fan

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det ser ut med "sladderiet", eller snarare: är fläktarna utbytbara? Har kollat manualen på hemsidan, och det verkar oklart. Kan bara se att sladd kopplas mellan mobo och pumphuvudet, men ingenting om hur signal går från pumphuvud till fläkt. Mycket märkligt, eller så är det bara jag som inte ser det.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Snudge_B:

Någon som vet hur det ser ut med "sladderiet", eller snarare: är fläktarna utbytbara? Har kollat manualen på hemsidan, och det verkar oklart. Kan bara se att sladd kopplas mellan mobo och pumphuvudet, men ingenting om hur signal går från pumphuvud till fläkt. Mycket märkligt, eller så är det bara jag som inte ser det.

Det sitter en 4-pins fläktkontakt på radiatorn som löper till pumphuvudet. Vid leverans är fläktarna daisy chainade och sedan kopplade till denna kontakt. Så det går att byta fläktar, men man kommer troligtvis vilja skaffa en tre- eller tvåvägs PWM-splitter för att kunna koppla dessa snyggt till kontakten på radiatorn.

Permalänk
Medlem

Fick hem min 360 idag och installerat, riktigt tyst utan något hörbart pumpljud i mitt FD Define S.

Dock otroligt irriterande att få den på plats pga bladfjädern.

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

klöpte mig en 360aio från inet, 500 spänn mer men man kan alltid åka in på 5min till dem om det händer något i framtiden, orkar inte hålla på med att köpa från Arctics sida pga just detta.

men tror nog jag kommer byta ut min till en 420 då jag vill ha nått bättre än 360ian, dvs om den kyler mycket bättre. skall se om det finns nått test på den stora.

Sen är jag ingen fan utan monterings mekanismen, den dära bladfjädern med två skruvar, näääh. vill ha en mekanism för 4 tumskrukvar, tack.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Trevligt.
Och ÄNTLIGEN så ser den inte ut som något designat av en person som varit konstant onykter sedan den föddes.

Ja, Freezer II ser verkligen ut som skit, och med mitt Lian Li O11D Mini så ser jag den i all sin härlighet varje dag. Tur för mig att det enda jag har glassidorna till är att hålla koll på damm och fläktar osv, inte utseendet. (Med det sagt så går gränsen vid Noctuas diarréfläktar, dem vill jag aldrig se, hade varit jobbigt att börja spontanfontänkräkas varje gång jag råkade snegla in i burken. )

Visa signatur

5950X, 3090