Iphone dominerar mobilförsäljningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Oerhört tragiskt att se att ett företag som Apple har sån dominans, o också tragiskt att se att den bäst säljande telefonen är en som kostar femsiffrigt belopp. Finns noll anledning till att medelsvensson behöver en sån telefon, utan dom har enbart blivit lurade av Apples fula marknadsföring.

Ändå kostar en Galaxy mer än en iPhone.
Låter bitter. Fortsätt med dina android är ju ingen som tvingar dig till något annat

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Vi behöver ett tredje seriöst alternativ till iOS och Android.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Ändå kostar en Galaxy mer än en iPhone.
Låter bitter. Fortsätt med dina android är ju ingen som tvingar dig till något annat

Pratar vi själva telefonen så är den sekundär i sammanhanget.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Vi behöver ett tredje seriöst alternativ till iOS och Android.....

Vi hade det... windows phone (jag gillade de), marknaden sa NEJ.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Finns noll anledning till att medelsvensson behöver en sån telefon, utan dom har enbart blivit lurade av Apples fula marknadsföring.

Vem gav dig rätten att bestämma vad andra behöver eller inte behöver?! Personligen är jag nöjd med min iPhone, värd varenda krona för mig men du ska givetvis välja det som passar dig bäst.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Vem gav dig rätten att bestämma vad andra behöver eller inte behöver?! Personligen är jag nöjd med min iPhone, värd varenda krona för mig men du ska givetvis välja det som passar dig bäst.

Är stor skillnad på behöver o villhöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Är stor skillnad på behöver o villhöver

Sant, ingen människa behöver mer än skydd mot kyla, mat att äta, vatten att dricka och luft att andas, så med den definitionen är även alla android-användare lurade.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Sant, ingen människa behöver mer än skydd mot kyla, mat att äta, vatten att dricka och luft att andas, så med den definitionen är även alla android-användare lurade.

Helt rätt ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Är stor skillnad på behöver o villhöver

Det blir knepigt med ekosystemet att använda en Android i ett i övrigt homogent Apple-hem.

Dessvärre finns inga fullgoda alternativ

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Det blir knepigt med ekosystemet att använda en Android i ett i övrigt homogent Apple-hem.

Det är tillräckligt knepigt att använda Android även utan Apple-prylar i hemmet

Saknar fortfarande något i klass med AirDrop och AirPlay som "bara funkar" obehindrat mellan Windows, SmartTV:s och alla Android-enheter.

Har exempelvis testat KDE Connect utan framgång för filöverföring. ChromeCast och screen mirroring i sig är också starkt begränsat mellan plattformar. Miracast är inte heller något vidare...

Har blivit mycket elektronikskrot på vägen mot ett Apple-fritt liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Det är tillräckligt knepigt att använda Android även utan Apple-prylar i hemmet

Saknar fortfarande något i klass med AirDrop och AirPlay som "bara funkar" obehindrat mellan Windows, SmartTV:s och alla Android-enheter.

Har exempelvis testat KDE Connect utan framgång för filöverföring. ChromeCast och screen mirroring i sig är också starkt begränsat mellan plattformar. Miracast är inte heller något vidare...

Har blivit mycket elektronikskrot på vägen mot ett Apple-fritt liv.

Nu har jag inte SmartTV hos mig, men för Windows till Android så använder jag både Microsofts Telefonlänk samt Googles Quickshare (Snabbdelning på svenska, förre detta Närdelning) och båda fungerar bra för mig. Quick Share ska finnas till Mac också vad jag förstått, har aldrig testat mot en Mac

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Så är det när folk köper samma saker som deras bekanta, för att man måste passa in i gänget. Typ alla på jobbet kör med iphone, själv kör jag med Sony för jag gillar att ha möjligheten att använda hörlurar med teleplugg och extra minne.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Hade en android för 10 år sedan. Aldrig igen. Nej tack. Bara massa bloatware och lagg. "Dom är bättre nu". Man tappade mobilen och batteriet och simkorten bara flög åt hel*ete. Har hellre en sprucken iphone än 3 delar komponenter att sitta hukad på golvet för att lokalisera.
"Dom har integrerat batteri nu som man inte kan ta ut".
Appar har kanske krashat på min iphones 10 gånger på 10 år. Medans i android krashar dom flera gånger om dagen. Apparna bara släcks, dör helt. "du måste rensa minnet så blir det bra".
3 stycken appstores. Samsung store, android store, google store.
Man hittar inte i settings och söker då efter "ljusstyrka". Då träffar inget och man får upp "Bakgrundsbild" som förslag.

(Detta är skämt, med bred generalisering. Dock är detta baserat på sanning)