Elon Musk upprörd över Windows krav på Microsoft-konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Du missar poängen.
Kommentaren handlar inte om produkter utan Musks ständiga dubbelmoral.

Fast jag säger ju att det inte är dubbelmoral när det är så stor skillnad på produkterna att de inte riktigt är jämförbara.

Skrivet av Bozzeta:

Microsoft får göra precis vad de vill, om du nu tycker att det var rätt av Musk att införa kontokrav för att läsa Twitter.

Som tur är lever vi inte i en binär värld där man är för allt eller mot allt som någon gör. Till exempel är jag mot att Microsoft gör allt de kan för att dölja alternativet att installera Windows utan ett konto medan jag är ganska likgiltig till om X/Twitter kräver ett konto eller inte, jag använder inte X/Twitter och har inga planer på att ändra det heller.

Skrivet av filbunke:

Det är bara för dig att välja ett annat operativsystem om ogillar vad Microsoft gör.

Vilket är vad jag gjorde.

Det valet gjorde jag redan när Vista kom.

Typo
Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Fast jag säger ju att det inte är dubbelmoral när det är så stor skillnad på produkterna att de inte riktigt är jämförbara.

Som tur är lever vi inte i en binär värld där man är för allt eller mot allt som någon gör. Till exempel är jag mot att Microsoft gör allt de kan för att dölja alternativet att installera Windows utan ett konto medan jag är ganska likgiltig till om X/Twitter kräver ett konto eller inte, jag använder inte X/Twitter och har inga planer på att ändra det heller.

Det valet gjorde jag redan när Vista kom.

Fast varför bryr du dig då om Microsoft? Du använder ju inte Windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Fast varför bryr du dig då om Microsoft? Du använder ju inte Windows?

Vad menar du? Får jag bara ha åsikter om Windows om jag använder det?

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Vad menar du? Får jag bara ha åsikter om Windows om jag använder det?

Du är fri att ha åsikter.

Tycker bara det är intressant att din orsak för att du är likgiltig gällande Xitter är att du inte använder det och inte kommer att göra det. Vilket jag uppfattar även verkar gälla för Windows (sett till att du lämnade det runt Vista...) Men uppenbart så spelar Microsoft/Windows mer roll...

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Du är fri att ha åsikter.

Tycker bara det är intressant att din orsak för att du är likgiltig gällande Xitter är att du inte använder det och inte kommer att göra det. Vilket jag uppfattar även verkar gälla för Windows (sett till att du lämnade det runt Vista...) Men uppenbart så spelar Microsoft/Windows mer roll...

Det är naturligtvis inte den enda orsaken till att jag är ganska likgiltig (notera adjektivet) till om X/Twitter kräver inloggning för att läsa saker. Som sagt är det inget obekant för visa andra plattformar så det känns orättvist att kasta skit på dem bara för att raketmannen med handfatet i entrén äger dem.

Windows är något jag har använt mycket, använder ibland och då huvudsakligen i samband med jobb, och sannolikt även kommer att fortsätta använda i någon utsträckning så länge det krävs för att kunna jobba.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Är väl bra om någon tar upp sånnt här! Varför ska det vara extra krångligt att installera med ett lokalt konto?
Om man vill ha något konto på microsoft store eller något så kan det vara separerat från windows...