Testpilot: NZXT Function 2 – tangentbord med utbytbara optiska brytare

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: NZXT Function 2 – tangentbord med utbytbara optiska brytare

André "Yatagarasu" Uppman motionerar fingrarna med ett nytt tangentbord från NZXT, med snabba optiska brytare som dessutom går att byta ut.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nice test André

Permalänk
Medlem

Yes bra genomgång av tangentborden och kul det kommer mer analoga alternativ!
(Även om just dessa switchar verkar ha lite begränsningar)
Så switcharna är optiska alltså och inte magnetiska?
(Lite nyfiken då tex wooting gick från optiska till magnetiska switchar sen ett tag tillbaks så jag trodde optiska var på väg ut)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Discokungen

Det är lite dåligt med äkta TKL bland tangentbord med optiska brytare tycker jag. Men riktigt schysst och genomgående test, tack!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Testpilot
Skrivet av TimMy2003:

Nice test André

Tackar!

Om det är något du undrar över som jag kanske missade eller skippade i Testpiloten är det bara att fråga, så ska jag försöka svara utefter bästa förmåga

Skrivet av Roger W:

Yes bra genomgång av tangentborden och kul det kommer mer analoga alternativ!
(Även om just dessa switchar verkar ha lite begränsningar)
Så switcharna är optiska alltså och inte magnetiska?
(Lite nyfiken då tex wooting gick från optiska till magnetiska switchar sen ett tag tillbaks så jag trodde optiska var på väg ut)

Tack!

Och jag håller med, det är roligt att se "tier 1"-tillverkare våga satsa på analoga (optiska/magnetiska) alternativ. Och ja, det är optiska NZXT Swift Linear-brytare som används i Function 2-brädorna, tillverkaren bakom dessa är Gateron.

Magnetiska brytare, eller för den delen liknande saker som Hall Effect Joysticks, är fortfarande rätt kostsamma saker. Misstänker att det kan ta ett tag innan vi ser de större drakarna ge sig på detta i större utsträckning. Gäller att få ned tillverkningskostnader, skapa logistiska kedjor med storköp o.s.v. för att driva ned priserna till "normal konsumentnivå".

Skrivet av Flamso:

Det är lite dåligt med äkta TKL bland tangentbord med optiska brytare tycker jag. Men riktigt schysst och genomgående test, tack!

Tack själv för att du tog dig tiden att läsa!

Just TKL har varit lite av en döende art överlag upplever jag sedan 60-procent tog fart på allvar. Personligen har jag förkärlek för mer kompakta tangentbord, men samtidigt saknar jag allt för ofta framförallt FN-raden. Just NZXT Function 2 mini TKL tycker jag träffar en fin balans. Om NZXT bara kan få fram ett trådlöst alternativ finns det god chans för att jag råkar klippa ett

Fixade lite grammatiska natt-fel.
Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >