Foodora ska testa matleverans via drönare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Problemet kommer när de som redan tidigare inte fick jobb som vävare snart har ersatts av vävstolen!

Det där handlar om produktivitetsökning. Vävarna använde vävstolen för att kunna väva mer på kortare tid.

Bud som ersätts av robotar måste hitta annan sysselsättning.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DasIch:

Det riktigt dystopiska kommer när folk inte längre har råd med mat utan tvingas istället leva på statsfinansierad, veganskt, grå sörja.

Du kan hoppas att den är vegansk.

Lösning Grå är nedmalda FAS3

Dold text
Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kanske fungerar hoppas det fungerar, bra att de försöker automatisera bort ”skitjobb”Vill du träffa folk är det inte foodora du ska nyttja. Buden kanske låtsas att de uppskattar ditt sällskap men det är inte äkta skratt.

Nu förstår jag att du raljerar men det var mer menat att om allt fler korta vardagliga mänskliga kontakter försvinner bidrar det till känslan av isolering och ensamhet som blir allt mer utbredd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Väldigt många svenskar är blyga och osociala så det passar ju perfekt i Sverige.

Då ska du inte besöka Usa, där hälsar folk på okända på gatan och önskar en god morgon mm.

Började hälsa i new york men slutade när jag lät som fiskmåsen Kaj i Scandlines reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Det där handlar om produktivitetsökning. Vävarna använde vävstolen för att kunna väva mer på kortare tid.

Bud som ersätts av robotar måste hitta annan sysselsättning.

Det krävdes mindre personal för att tillverka samma mängd väv när vävstolen kom.

Tanken här är att drönarna blir effektivare. Liknelsen funkar.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

Kall Pizza , min favorit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Du kan hoppas att den är vegansk.

Lösning Grå är nedmalda FAS3

Dold text

https://youtu.be/4UPDUpjkHg0?si=tLBhqa33uZs9lARp

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Problemet kommer när de som redan tidigare inte fick jobb som vävare snart har ersatts av vävstolen!

Och nu har vi varken eller i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JasBC:

Och nu har vi varken eller i Sverige.

Alla ska inte göra allt. Komparativa fördelar avgör.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Alla ska inte göra allt. Komparativa fördelar avgör.

Kul ord för exploatering av utlandet.

Det är synd, finns ingen i Sverige som kan tillverka den silkessjalen jag vill ha. . . Gustav III hade rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JasBC:

Kul ord för exploatering av utlandet.

Det är synd, finns ingen i Sverige som kan tillverka den silkessjalen jag vill ha. . . Gustav III hade rätt.

Nationalekonomi är svårt för vissa.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem