Permalänk

Köpråd: Bredband via fiber

Tja, dags att byta leverantör då jag inte är nöjd med Bredband2's leverans eller kundtjänst. Någon som har tips på fint erbjudande? Antingen 100mbit eller 250mbit.

Permalänk
Medlem

Hade kört på bahnhof ifall det finns då det är det bästa jag haft.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Hade kört på bahnhof ifall det finns då det är det bästa jag haft.

Som detta, oavsett pris så blir det alltid bahnhof

Permalänk
Medlem

Håller också med!

Permalänk

Same, bahnhofs tekniska avdelning fattar faktiskt vad man snackar om och är rätt hyfsade, sen är ett plus för mig att dom inte lämnar ut personuppgifter så lätt.

MEN tänk på att om du har ett öppet nät spelar det i ”princip” ingen roll vem du tar då alla använder samma fiber / tjänster som din leverantör köper av nätägaren.

Det finns däremot självklart vissa smågrejer som skiljer dom åt tekniskt, vissa levernatörer kör ju CGNAT på alla sina tjänster och vissa kör utan. Vissa erbjuder fast ip, vissa inte etc.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Bahnhof helt klart, överlägset bäst på allt.

Har precis uppgraderat till 500/500 och det funkar riktigt bra

Permalänk
Medlem

Skiter i priset, kör alltid Bahnhof för de har en kundtjänst som fungerar.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Ni som har bahnhof...vilken router kör ni på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

Bahnhof helt klart, överlägset bäst på allt.

De är knappast "bäst på allt". De lever ärligt talat mer på gamla meriter numera än att vara objektivt bättre numera. Deras kundtjänst är känd för att vara dålig, de kör CGNAT och har satt i system att höja priset och sedan direkt sänka det igen, så att befintliga kunder sitter och betalar mer om de inte konstant sitter och håller koll på priset.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1683897-bahnhofs-smygh...

Sedan är de ju dock oftast bättre än Bredband2, förutom kanske just hur oärliga de är med sin prissättning.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidjee:

Ni som har bahnhof...vilken router kör ni på?

NetGate 3100 med PfSense vad nu routern har med det att göra. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havsbris:

Någon motivering till rekommendationen?

Permalänk
Medlem

Jag velar själv just nu mellan Halebop och Bahnhof i Zitius nät. Halebop har ju fördelen att det är Telias nät med kanske den bästa routingen, ingen CGNAT(även om man kan be om riktig IPv4 hos Bahnhof) osv och Bahnhof har fördelar som nämnts ovan.