Kan jag få 144hz på gamla skärmen med "nya" GPUn?

Permalänk
Medlem

Kan jag få 144hz på gamla skärmen med "nya" GPUn?

Hejsan!

Bytte nyligen ut mitt gamla trogna GTX 970 till ett lite nyare men ändå gammalt kort i RTX 2070 och kan därmed inte köra med DVI sladden längre till min andra skärm.. finns det något sätt jag kan få ut 144hz på skärmen med någon adapter eller dylikt eller är det helt kört?

https://www.webhallen.com/se/product/292359-MSI-GeForce-RTX-2...

https://www.webhallen.com/se/product/164671-BenQ-XL2411T-24-1...

Ber om ursäkt om tråden är på fel ställe eller om det finns någon tråd för sånt här, men tacksam för svar!

Permalänk
99:e percentilen

Ah, XL2411T – gåvan som aldrig slutar giva.

Kort svar: nej. Var är @Laxpuddings standardsvar på denna fråga när man behöver det?

Densammes klassiska genomgång från 2015 ger mer kött på benen iallafall.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ah, XL2411T – gåvan som aldrig slutar giva.

Kort svar: nej. Var är @Laxpuddings standardsvar på denna fråga när man behöver det?

Densammes klassiska genomgång från 2015 ger mer kött på benen iallafall.

Haha misstänkte nästan det, aja, inte hela världen då det är andra skärmen & har typ discord och chrome igång på den.. men lite hopp hade man ju.

Tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamal:

Haha misstänkte nästan det, aja, inte hela världen då det är andra skärmen & har typ discord och chrome igång på den.. men lite hopp hade man ju.

Tack för snabbt svar!

Kör du inte 3d på den så spelar de noll roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ah, XL2411T – gåvan som aldrig slutar giva.

Kort svar: nej. Var är @Laxpuddings standardsvar på denna fråga när man behöver det?

Densammes klassiska genomgång från 2015 ger mer kött på benen iallafall.

Helt sjukt att det kommer upp identiska trådar om detta problem, än idag! Den skärmen har verkligen levt länge.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Bildexpert 📺

Mitt gamla svar från 2018. Tråden låg tidigare klistrad, men togs bort av någon anledning:

#17638968

TL;DR är att man köper en modern skärm.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av n0kturnal:

Kör du inte 3d på den så spelar de noll roll

Jo, skillnaden mellan 60 och 144 Hz är påtaglig alldeles oaktat 3D.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Jo, skillnaden mellan 60 och 144 Hz är påtaglig alldeles oaktat 3D.

Visst smoothare scrollning i chrome, men för en gammal sunkskärm med discord på kvittar de nog rätt hårt

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av n0kturnal:

Visst smoothare scrollning i chrome, men för en gammal sunkskärm med discord på kvittar de nog rätt hårt

Det tycker jag inte. Skulle säga att den stora grejen med hög uppdateringsfrekvens på en sekundär skärm är hur mycket mer responsiv musen blir: man slipper att den blir seg och hackig varje gång man ska göra något på den andra skärmen. Ställer mig gärna bakom @Yamal:s ”inte hela världen”, men inte ”spelar noll roll” eller ”kvittar rätt hårt”.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det tycker jag inte. Skulle säga att den stora grejen med hög uppdateringsfrekvens på en sekundär skärm är hur mycket mer responsiv musen blir: man slipper att den blir seg och hackig varje gång man ska göra något på den andra skärmen. Ställer mig gärna bakom @Yamal:s ”inte hela världen”, men inte ”spelar noll roll” eller ”kvittar rätt hårt”.

Ok, jag kan gå med på "inte hela världen"