Helgsnack: Berätta om dina sällsynta prylar!

Permalänk
Medlem

Har ett orginal, komplett Mutant Chronicles Siege of the Citadel-brädspel från -93 som spelades flitigt i mitten av nittiotalet och numera bara får stå på hedersplatsen i brädspels hyllan av nostalgiska skäl (innan homm3 dethronar det ) Tippar det är ett hyggligt ovanligt spel att se idag, iaf i gott skick och komplett

Lånad bild.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Jag har en elmotor av en modell som tillverkades i ett fåtal exemplar för drygt nio år sedan.
En Holmes Hobbies Revolver S Stubby som har den närmast unika kombinationen av att vara en borstlös outrunner med inbyggd sensor. Jag använder den i en av mina radiostyrda bilar, en Losi Comp Crawler, som behöver kunna starta mjukt och köra väldigt sakta utan att den går ryckigt.
På den tiden fanns inga fartreglage som kunde smyga igång en borstlös motor utan sensor, och inga outrunners förutom Revolver S finns med sensor. John Holmes, som utvecklat motormodellen, hade enorma problem med att finna en tillverkare som kunde tillverka en batch med acceptabel kvalitet till acceptabelt pris. Revolver S tillverkades också i två större modeller med längre rotor.

Permalänk
Medlem

WM-DD100 Boodo Khan

Sonys WM-DD100 Boodo Khan värsting walkman kostade 4.000 när man köpte den 1987... Idag över 10.000 i använt skick, det är sjukt man kanske ska leta fram den och lägga den i bankfacket