Inet frågar SweClockers – vilken roll spelar designen när du väljer teknikprylar?

Permalänk
Medlem

Absolut. Jag hör väl till den "gamla skolan" och vill hålla det stilrent/sobert, enkelt och funktionellt överlag, oavsett pryl. Exempelvis så är allt som heter gaming och/eller är flashigt (RGB, annat ljus och/eller grälla färger) direkt ett nej tack av princip, även om specifikationerna är bra. Samtidigt skulle jag inte vilja ha det som datorer/teknik såg ut på 90-talet t.ex.

Har exempelvis idag ett Fractal Design R4 som datorchassi och det är väldigt "lagom" i mina ögon, kanske kan klassas som "enkel/normal design". Såg att de lanserade nåt chassi med träinslag för nåt tag sen som såg trevligt ut, så skulle jag sträcka mig till att skaffa nåt mer "designat" så skulle det nog bli åt det hållet om nåt. Men överlag går funktion alltid före nåt (som är specifikt) designat, förutom när det gäller gaminggrejer då.

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX