Liten Steam Deck-variant skapad med Raspberry Pi Zero

Permalänk
Melding Plague

Liten Steam Deck-variant skapad med Raspberry Pi Zero

Skärmen på sex millimeter lyckades köra ett Minecraft-liknande spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ingen OLED? Pff...

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Det är bättre att spela Doom på kylskåpet än Minecraft på denna minideck.

Permalänk
Medlem

Minsta "spelbara" "Steamdeck".

Original GameBoy hade en 2.6" skärm med 160x144 upplösning och var mer användbar än detta...

Irriterande video;
Var inte bara projektet utan unboxing av blandat skräp som VHS spelare och illaluktande doftljus.

Hälften av videon var dum och meningslös (klicka inte på länken (meningslös video))

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är ju ingen Steam Deck. Den kan ju inte ens köra Steam.

Det är en handhållen speldator.

Permalänk
Medlem

Ja, allt Steam och deck borde strykas ur både videon och artikeln.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Minsta "spelbara" "Steamdeck".

Original GameBoy hade en 2.6" skärm med 160x144 upplösning och var mer användbar än detta...

Irriterande video;
Var inte bara projektet utan unboxing av blandat skräp som VHS spelare och illaluktande doftljus.

Hälften av videon var dum och meningslös (klicka inte på länken (meningslös video))

Ahhh precis vad jag tänkte, varför måste alla "youtubers" flippa ut och stirra runt "som om de håller på att pissa på sig medans någon lagt tigerbalsam i kalsongerna" i sina videor, orkade inte ens snabbspola igenom videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Ahhh precis vad jag tänkte, varför måste alla "youtubers" flippa ut och stirra runt "som om de håller på att pissa på sig medans någon lagt tigerbalsam i kalsongerna" i sina videor, orkade inte ens snabbspola igenom videon.

Beror på vad du menar med "youtubers".
Allt innehåll på Youtube är inte sånt.

Men om du med "youtubers" menar någon slags sub grupp som håller på så.
Eller om du menar att en stor del av de som håller på med Youtube håller på så... så ja ...

Genom att hoppa i videon så lyckades jag ändå se det som var relevant för projektet.
Men blev inte sugen på att se mer av "Basically Homeless".

Permalänk
Medlem

Den där youtubern kändes riktigt dryg.

Permalänk
Medlem

Hur definierar man en "steamdeck" variant? steamos? steam installerad på linux os? kan arm vara steamdeck eller krävs x86?

Jag ser inget steamdeck med denna raspberry pi med minimal skärm. men kanske bara är jag.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+