Windows 10 App öppnar på fel skärm.

Permalänk
Medlem

Windows 10 App öppnar på fel skärm.

Har fått ett problem jag inte riktigt blir klok på.

Har en applikation som av någon anledning får för sig att öppna på skärm 2 på min HTPC. Skärm 2 är bara en med låg upplösning till förstärkaren för ljudet. Har växlat över och dragit appen över till huvudskärmen, växlat tillbaka och sedan stängt ner appen. Ändå öppnas appen på den skärmen igen när jag startar den. Att stänga utökningen så bara huvudskärmen är aktiv, då poppar så klart appen upp där, jag stänger den och startar upp den igen. Då är den kvar när jag utökar skärmen igen, dock så gör den ändå likadant att appen öppnar på skärm 2 när jag startar upp den igen efter att ha stängt ner den.

Förstår inte alls varför den fått för sig öppna där, har aldrig någonsin dragit den dit. Detta problem verkar ha uppstått efter jag uppdaterat den till senaste version.

Det är för övrigt en så kallad Portable app som inte behöver installeras.

Någon som har en idé hur jag kan fixa detta?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Undersök om programmet har någon typ av konfiguration, cfg-fil eller liknande som går ändra i, eller ta bort den filen och låt programmet skapa ny cfg-fil.
Kan ligga saker i nån mapp som "appdata local", temp eller liknande ställe fastän det är portabelt.
Eller byt namn på körbara filen, på fall det är windows som fått för sig nåt att det filnamnet ska öppnas just där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Undersök om programmet har någon typ av konfiguration, cfg-fil eller liknande som går ändra i, eller ta bort den filen och låt programmet skapa ny cfg-fil.
Kan ligga saker i nån mapp som "appdata local", temp eller liknande ställe fastän det är portabelt.
Eller byt namn på körbara filen, på fall det är windows som fått för sig nåt att det filnamnet ska öppnas just där.

Verkar som jag fått till det till slut ändå. Då det är en portabel app finns inga installationsfiler så alla filer ligger i programmappen, inget i appdata.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2