Lamina TT8 , konvertera till Android?

Permalänk

Lamina TT8 , konvertera till Android?

Hej! Ny här, och skriver säkert på fel ställe, eller så finns redan en tråd jag inte hittat..
Har kanske möjlighet att komma över en lamina tt8 platta.för marknadsvärdet,ca 100 spänn imho, den är slö o seg med Windows, och om jag får den billigt, gör det inget om jag skulle råka bricka den. Vad behöver ni experter veta om plattan ifråga för att kunna rekommendera en lätt och bra android eller linux distro att stoppa i?

Permalänk
Medlem

Google hittar ingen platta med namnet du har angivit.

Rent spontant utan att veta vad det är du har så känns det som att det är x86 och då är det ju bara att välja valfri linuxdistribution väl?

Android är inte rätt för x86.

Är det inte det så finns det ändå ingen info om enheten på tex XDA och då lär det bli svårt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Kan det vara en sådan här du har hittat? Då är det nog lämplig Linux som bör eftersträvas.
Lamina ToughTab LTT8W4G, 8" HD, Intel Celeron N4100, 4 GB RAM, 64 GB SSD, WiFi 5, 4G/LTE, Win10 Pro
https://www.databyran.nu/produkter/62464

Prestandan verkar helt ok för surf. Det är väl mest touch-funktionen jag är fundersam på om det stöds. Går det att köra den med fysiskt tangentbord?

Permalänk
Skrivet av mc68000:

Kan det vara en sådan här du har hittat? Då är det nog lämplig Linux som bör eftersträvas.
Lamina ToughTab LTT8W4G, 8" HD, Intel Celeron N4100, 4 GB RAM, 64 GB SSD, WiFi 5, 4G/LTE, Win10 Pro
https://www.databyran.nu/produkter/62464

Prestandan verkar helt ok för surf. Det är väl mest touch-funktionen jag är fundersam på om det stöds. Går det att köra den med fysiskt tangentbord?

Ganska exakt en sådan. Dock inte celeron, utan Atom processor. Den ligger på jobb, där jag har alla specs nedskrivna, så jag kan/får återkomma i ämnet.

Ja,via usb kan man koppla tangentbord.

gömde ett stycke.
Permalänk
Expertgissare

Som redan nämnts så är nog Linux bästa alternativet för den platten.
Men hittar inget när jag gör en snabb sökning så det återstår väl bara att testa

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Plattan har ju utgått där jobb köpte dom, och jag har också haft problem att hitta länkar till en likadan. Men jag startar upp den imorgon och skriver specs'en, för mer exakt input. Är inte rädd för Linux, har överlag goda erfarenheter.

Permalänk
Medlem

Vad bra, då bör det gå att få fram vilka grafikkretsar och pekskärms-dito den har. Den googlingen jag gjorde antydde att kärnan har bra stöd för flera pekskärmslösningar och en "grep TOUCH /usr/src/linux/.config" för 6.1 gav ett 50-tal träffar på olika kretsar, så hoppet finns.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio | Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Skrivet av Patriksan:

Till 99,9% är det den Windows versionen du länkar till.

Intel Atom x5-Z8350 4 kärnor @1,44GHz, (x64-baserad processor)4GB RAM, Intel HD Graphics. Stöd för penna och touch med 10 stödpunkter.

Ny info.
Permalänk
Skrivet av mc68000:

Vad bra, då bör det gå att få fram vilka grafikkretsar och pekskärms-dito den har. Den googlingen jag gjorde antydde att kärnan har bra stöd för flera pekskärmslösningar och en "grep TOUCH /usr/src/linux/.config" för 6.1 gav ett 50-tal träffar på olika kretsar, så hoppet finns.

Det var en seriös googling! Så mycket har inte jag lyckats hitta.... kan man hitta eftersökt info i enhetshanteraren, eller det är för enkelt?

Permalänk

Dog tråden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dilligaf69:

Dog tråden?

Det är ju din tråd, så rent spontant känns det som att det är du som kanske borde hålla tråden vid liv? Vi andra kan inte göra så mycket eller diskutera saker eftersom vi inte sitter med samma produkt.

Du kanske kan dela med dig av vad du har kommit fram till?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Kruxet är att jag är så pass noob så jag vet inte vad jag behöver dela/ ta reda på för att få adekvata tips... 😟