Datorer till välgörenhet (kvinnojourer)

Permalänk
Medlem

Datorer till välgörenhet (kvinnojourer)

Kära Sweclockare! Igår så var det åter igen dags för en uppgradering och jag fick således komponenter över igen, denna gång var det ramminnen.

Detta fick mig att fundera på ett projekt vi hade här på Sweclockers för en massa åt sedan där vi körde insamling av våra gamla komponenter och gav bort datorer till kvinnojourer .

Som vi alla märkt så har ju inflationen slagit rätt hårt mot många senaste året, och en extra utsatt grupp är ju ensamstående kvinnor, så ska vi dra igång ett liknande projekt igen? En möjlighet att minska såväl e-waste som att hjälpa utsatta barn i samhället?

Skriv i tråden om ni vill bidra med komponenter och vad, om ni kan tänka er bygga (och leverera), så kan vi se om vi inte kan få ihop lite kompetenta riggar så även dessa barn kan spela.

Jag kan börja med att bidra med Corsair Vengeance 2x8GB 3600mhz DDR4 Cl18.

INSAMLADE komponenter:

Chassin

Moderkort

  • (AMD)

  • Intel

CPU:er

  • AMD

  • Intel

CPU-kylare

RAM: Hinkan (2x8 3600Mhz Cl18)

GPU:

PSU Lodisen (650w)

SSD/HDD

Chassifläktar

  • 120mm

  • 140mm

Skärm:

Tangentbord:Lodisen

Mus:

Headset:

Leverantörer (områden):
Hinkan: Nybro- Kalmar-Växjö
Necrophor - Stockholms-området/Bålsta/Enköping/Uppsala

Montörer:
Hinkan: - Nybro-Kalmar-Växjö

Vilka kvnnojourer vi tar tänker jag man beslutar närmare utifrån logistiska skäl när det är ihopsamlat.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR

Permalänk
Medlem

Har dessvärre inga komponenter eller är särdeles händig när det kommer till att bygga, men behövs det hjälp med att leverera en dator inom Stockholms-området/Bålsta/Enköping/Uppsala kan jag ställa upp och hjälpa till med den biten.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Har dessvärre inga komponenter eller är särdeles händig när det kommer till att bygga, men behövs det hjälp med att leverera en dator inom Stockholms-området/Bålsta/Enköping/Uppsala kan jag ställa upp och hjälpa till med den biten.

Du kan ju kolla om det finns någon jour i närheten behöver (eller ja, det kan man väl säga alla jourer troligen har någon i behov).

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinkan:

Du kanske också kan hjälpa att bygga om det behövs?

Du kan ju kolla om det finns någon jour i närheten behöver (eller ja, det kan man väl säga alla jourer troligen har någon i behov).

Tyvärr får jag neka till att hjälpa till med att bygga pga bristande kunskap inom det området då jag inte vill riskera att något går sönder pga min okunskap. Samt bristande ork pga två neurologiska sjukdomar, därav erbjuder jag endast hjälp med leverans då jag vet att det är något jag med säkerhet kan tillföra.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Tyvärr får jag neka till att hjälpa till med att bygga pga bristande kunskap inom det området då jag inte vill riskera att något går sönder pga min okunskap. Samt bristande ork pga två neurologiska sjukdomar, därav erbjuder jag endast hjälp med leverans då jag vet att det är något jag med säkerhet kan tillföra.

Okej, såg inte det. Men leverera är bra med, i synnerhet om flera blir i samma område (just Stockholm är ju viss risk för koncentration där om vi på SweC bor som Sverige i allmänhet.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR

Permalänk
Medlem

Jag kan bidra med ett 650w nätagg och ett tangentbord. Nöp ett extra https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingtangentbord/mekanisk... men kan lika gärna skänka det till ett bra ändamål.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jag kan bidra med ett 650w nätagg och ett tangentbord. Nöp ett extra https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingtangentbord/mekanisk... men kan lika gärna skänka det till ett bra ändamål.

Snyggt! Avvaktar med vilken build tills vi vet vilken rigg som kan behöva vad!

I övrigt, jäkligt schysst deal på det tangentbordet.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR