windows 11 låta program hindra viloläge.

Permalänk

windows 11 låta program hindra viloläge.

finns det något sätt att ställa in så att vissa specifika program, i detta fall en Stable diffusion AI arbetare (https://stablehorde.net/ , program som låter min dator fungera för att generera Stable diffusion bilder i ett kluster).
något som jag skulle vilja köra i bakgrunden ibland, men windows är inställt på att gå i viloläge efter 30 minuter, så den avbryter då mitt program, skulle vilja kunna ställa in att den specifika program inte tillåter väntläge (sleep) medans om jag inte har det körandes, så ska datorn gå i sitt vanliga väntläge, vill inte behöva gå in i energi inställningar och ändra varje gång.
finns det något sätt eller inte?

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk

Är osäker men tror att om du i aktivitetshanteraren kan inducera nått som heter "performance mode" om du högerklickar på processen.

Ev sätta den till high priority kan kanske få den att skippa viloläge.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Är osäker men tror att om du i aktivitetshanteraren kan inducera nått som heter "performance mode" om du högerklickar på processen.

Ev sätta den till high priority kan kanske få den att skippa viloläge.

jag kan kolla på det, se om det gör någon skillnad, tack!

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan kolla på Powertools Awake: https://learn.microsoft.com/en-us/windows/powertoys/awake

Det är ett program som gör det lätt att stänga av viloläge.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Man verkar även kunna använda Process Lasso till sådant. Dvs stoppa sleep mode om en specifik process körs.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO