Permalänk

epson eh-tw7000 ps5 ingen signal

epson eh-tw7000 ps5 ingen signal
Försökt koppla in ps5 igenom soundbar till epson eh-tw7000
Får ingen signal , testat 2 hdmi kabel hjälper ej.

Soundbar har 4k hdr genomföring med atmos

Funkade med min förra epson eh-tw6700 (1080p)

Tacksam för hjälp

Permalänk
Bildexpert 📺

Skillnaden mellan gamla projektorn och nya är TW7000 hanterar 4K och därmed ställs det högre krav på kablarna. Detta är vanligt när man har använt långa kablar vilka nu är kanske 10+ år gamla och fungerade för de 3–9 Gbps som 1080p kräver. För motsvarande 4K-bild är det typiskt 9–18 Gbps som krävs.

Börja med att kontrollera att du utan inblandning av soundbaren får bild direkt mellan TW7000 och PS5 med båda existerande HDMI-kablarna. Då får du tydligare svar på vad som kan vara fel. Om ingen eller endast en av kablarna i kedjan inte vill fungera är det dags att köpa nya kablar.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Skillnaden mellan gamla projektorn och nya är TW7000 hanterar 4K och därmed ställs det högre krav på kablarna. Detta är vanligt när man har använt långa kablar vilka nu är kanske 10+ år gamla och fungerade för de 3–9 Gbps som 1080p kräver. För motsvarande 4K-bild är det typiskt 9–18 Gbps som krävs.

Börja med att kontrollera att du utan inblandning av soundbaren får bild direkt mellan TW7000 och PS5 med båda existerande HDMI-kablarna. Då får du tydligare svar på vad som kan vara fel. Om ingen eller endast en av kablarna i kedjan inte vill fungera är det dags att köpa nya kablar.

Beställt optisk hdmi kabel som kommer nästa vecka får testa den direkt i ps5 om det funkar så får jag kolla till soundbar
Tror också det kan vara för dålig hdmi jag har i mellan ps5 och soundbar.. har en optisk hdmi kabel från soundbar till projektorn och Android stick med 4k och hdr funkar skit bra .