Permalänk
Medlem

Min Site, vad tycker ni?

Min senaste skapelse är uppe, långt ifrån klar med betoning på långt, men grund-designen är klar.

Vad tycker ni? Tar mer än gärna emot konstruktiv kritik och förslag.

Addressen är: http://www.bluemiles.webb.se

Permalänk
Medlem

borders vore fint

annars såg det faktiskt bra ut!

Permalänk
Medlem

Tycker det var riktigt snyggt. Tycker inte att du behöver någon border. Därimot tyckter jag det vore snyggare med pilar än up och down knapparna.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Har flyttat runt och lagt till lite saker nu under förmiddagen.

Jag vill inte ha några borders, tycker inte det behövs. Jag behåller nog också mina "pilar" med UP coh DOWN, det passar till övrig design. Just nu jobbar jag på att fylla sidan med innehåll. Men det tar tid.

Tack för berömmet!

Permalänk
Medlem

Gillar den där menyn du har, pilarna är somsagt fula, annars ser det bra ut!

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Medlem

Om man har textsize larger (vilket jag har) så överlappar texten och det går på vissa ställen inte att läsa..
Och jag tyvker att det är kasst med icke-standard scrollbar, blir bara jobbigt

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Håller med, den är snygg.
Men nyttan med att ha en punkt (.) framför rubriker etc. har jag aldrig riktigt förstått mig på.
Är det nån dot.net influerad sak eller är det meningen att det skall se snyggt/ballt ut?
Personligen tycker jag bara ser fult ut och det här är långt ifrån den enda siten med punkter.

Men annars, tummen upp. Sköna färger, smakfull uppbyggnad och lättnavigerad.

Visa signatur

---

Permalänk
Hedersmedlem

Snygg, har dock lite förslag:

* Blue tar uppmärksamhet från texten, gör lite ljusare..
* Litet och inte spec. snyggt typsnitt i menyn, ändra
* Snygg bild bredvid logon, men du kan göra den dubbelt så hög för att få den mer proportionelig

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Hedersmedlem

Snygg! Jag har också förslag

* "Niklas Olofsson" ser utstickande stort ut, jag skulle överväga att minska storleken ett snäpp.
* Sätt bakgrundsfärgen till vit, alla har inte det förinställt
* Scrollknapparna får feta borders i Mozilla, går att ordna
* (c)-texten längst ned ligger lite tajt mot den grå fadade linjen, jag skulle nog klämma in en px luft där.
* Jag saknar en tun grå 1px inramning av det hela

Permalänk
Medlem

Väldigt snygg, förutom lite småsaker som redan är påpekade.
En border kan vara snyggt:

http://decamber.mine.nu/download.php?id=6&sub=sweclockers&fil...

Säg till om du vill att jag ska ta bort bilden från servern.

Just ja, en korrekturläsning kan nog vara på sin plats. Till exempel återkommer felstavningen "allot" (a lot) upprepade gånger.

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

Bakrunden gör texten svår o läsa..
Lite för stora marginaler mellan vissa rutor och en smal stilren bordet runt hela alltet skulle sitta fint..

Edit: Såg nu att folk har vit bakrund?
Jag har bara grå ? Kör IE 6.0 btw..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Undermenyerna funkar inte med mig, läste mig inte till huruvida de skall funka eller ej, men de kanske inte är fixade än? Annars gillade jag den, stilrent. Utmärkt design för den andre killen som ville ha tips om sin hemsida att kika lite på. (grå bakgrund, vit inforuta och bildlänkar-killen)

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

1. Varför begränsa utrymmet till en liten fyrkant i mitten? Min upplösning på 1280x1024 gör att sidan visas löjligt liten. Optimalt vore ju att kunna utnyttja hela min skärm när jag ser på webbsidor.

2. Jag hyser stort hat mot non-standard scrollfunktioner. Det finns ingen anledning att avvika från standardscrollen, det skapar ofantligt mycket mer problem än vad den löser några...

3. Frames är inte något att satsa på, i den nya XHTML-standarden så är frameset ett undantag, och det finns betydligt mycket bättre sätt att lösa upplägget på. Speciellt på din sajt, eftersom den inte nyttjar de fördelar frames ger.

4. Du har inte angett någon document type definition. Jag antar dock att du tänkte ange html 4.01 trans, pröva att validera med det mot w3c's validator och red ut eventuella problem.. och lägg till dtd då såklart.

Permalänk
Medlem

Sidan fungerar rysligt dåligt i Opera 7.21 Preview 3...
Varje ord i texten under "Latest Headlines" hamnar på en ensam rad, alltså ett ord per rad.

Permalänk
Medlem

Tack skall ni ha!

Jag har tagit åt mig kritik och förslag, många förändringar är på ingång.

Men somliga saker är där för att stanna, bla avsaknaden av borders och JAVA-scrollning. Vad det gäller prickarna framför Rubriker och liknande så är det rent estetiska grejer, JAG gillar det.
Det "lilla" formatet stanna också, jag har en förkärlek för kompakta och symetriska saker. Plus att de flesta inte har en upplösning på 1280x1024.

Sidan är Gjort för Internet Explorer då majoriteten av "Surfarna" använder det. Så när det gäller inkompalitet med andra webbläsare så är det inget jag tänker göra något åt - sorry.

Permalänk
Medlem

en fråga

undrar bara om sidan ska vara så liten så att den typ i mitten av fönstret?

Visa signatur

"Fråga mycket, så får du veta mycket"
Japanskt ordspråk

Permalänk
Medlem

Ja, den skall vara "så liten", själva "sidan" är omgiven av självjusterande frames, som anpassar sig så att sidan hela tiden är i mitten av fönstret.

hehe, såg just att jag fått beröm av självaste webbmäster Fook. Då måste det vara bra. ;D

Permalänk
Medlem

jaha

Visa signatur

"Fråga mycket, så får du veta mycket"
Japanskt ordspråk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polo
Plus att de flesta inte har en upplösning på 1280x1024.

Precis, vettiga personer har 1600 och uppåt

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Den ser ut som en tidning (inget fel i det)

Men.. Är det bara jag som stör mig på att man inte kan använda scrollen för att bläddra nedåt? Det kanske går att fixa så man kan använda scrollen också?

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Stör mig på javascript-scrollern. Ta bort den.

Permalänk
Medlem

Som sagt. Scrollen.... *suck*