Problem med lösenordsskyddad mapp...

Permalänk
Medlem

Problem med lösenordsskyddad mapp...

allo.

Jag har råkat ut för ett litet problem.
För en tid sedan hade innehöll min dator fler hårddiskar med olika innehåll. En innehöll operativsystem och en innehöll mappen "mina dokument" i vilken jag hade väldigt mycket trevliga saker. Datorn inhyste även fler användare. Mappen "mina dokument" hade jag även lösenordsskyddad för att bara min användare skulle nå den. När jag för inte alltför längesedan tröttnade lite på min dator så formaterade jag om hårddisken med operativsystemet på och skapade mig en ny användare med administratörsrättigheter, precis som innan formatering.

Nu till själv problemet, mappen "mina dokument" finns ju fortfarande kvar men den kan bara öppnas/användas av min gamla användare som nu alltså är borta. När jag försöker öppna den nu eller och fösöker titta på den nu så är det låst och uppenbara sig i utforskaren som tom, utan storlek.

Jag vet inte hur jag skall kunna komma åt filerna i den, vilka är mig väldigt kära Jag fick tips om att kunna ändra rättigheter i en flik "säkerhet" under mappens egenskaper men någon sådan flik finns inte. Jag har Win xp pro.

Hjälp!

Visa signatur

"When hell is full, the dead will walk the earth."

Permalänk
Medlem

1. Vad har du för os ?
2. Vilket program använde du för att "lösenordskydda" mappen ?
3. Vad har du för filsystem

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

1. Win xp pro ( det står i frågan)

2. Jag använde windows inbyggda krypteringprogram. Man kan, som användare, välja att lösenordsskydda sina egna dokument. Alltså de som är unika för varje användare.

3. Jag använder NTFS.

HJÄLP!!!

Visa signatur

"When hell is full, the dead will walk the earth."

Permalänk
Medlem

hjälp!

Visa signatur

"When hell is full, the dead will walk the earth."

Permalänk
Hedersmedlem

Bumpning är inte tillåten i forumet. Var vänlig läs §4 i våra regler - http://forum.sweclockers.com/regler.html#4

Genom att bumpa din tråd förlorar du möjligheten att få hjälp i frågan.

*Tråd låst*

Visa signatur