Permalänk

Baserar detta på vad jag kunnat läsa o se på nätet.

Permalänk
Medlem

de flesta programmen fungerar på alla series 60 mobiler, men det finns alltid något program som spårar ur om det är en annan mobil än vad det testats för. jag skulle i alla fall inte tveka att skaffa en sx1 idag, de flesta programmen som intefungerade på den har fixats till, lätt ett säkert köp.

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ogm
En till undring om telefonen, kan man köra Internet via GPRS om man har Comviq Kontant?

jo, men man måste ju tänka på att SX1 kör sSerie60, som i och för sig är samma, men det kör inte Synbian 7 som 6600 gör, utan kör Symbian 6. samma som i 7650 osv. har kört program på min 6600 som är gjorda för 7650 (därmed synbian 6), o på min 6600 buggar de. så ALLA program funkar inte,men de flesta gör ju det.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

jens, är du full?

EDIT: Ska vi hålla oss till ämnet så är det väl enklast att gå in på respektive tillverkares hemsida o se vilka telefoner deras program har stöd för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grotesk
jens, är du full?

EDIT: Ska vi hålla oss till ämnet så är det väl enklast att gå in på respektive tillverkares hemsida o se vilka telefoner deras program har stöd för.

?? o va grundar du det på? är du?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

hoppas de där galna tec-tyskarna fixar bluesnarffing programmet snart, vill ju snoka i folks bilder när man har tråkigt på tunnelbanan

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Kan man alltså vara "konstant uppkopplad" och ha ICQ i gång hela tiden? Går det att ta emot telefonsamtal också då eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
?? o va grundar du det på? är du?

Din konstiga citering tidigare No offence Jag är (tyvär) spiknykter.

Permalänk
Medlem

ogm, självklart, håller man inne menyknappen en kort stund får man en söt lista på rogram som är igång, bara att växla mellan programmen eller gå till menyn och starta nytt program.

går utmärt att snacka i tel ellerr skriva sms & skicka det samtidigt som du sitter ansluten på msn eller icq på mobilen ska du ringa någon så fungerar det som sagt åxå, så otroligt härligt, multitasking i mobilen

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

ok allvar..
Sluta säga positiva saker om 6600..
jag är fattig student..
Ni förstör ju mitt liv.. min drömtelefon blir bättre å bättre hela tiden..
gaaah give me your money..!

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grotesk
Din konstiga citering tidigare No offence Jag är (tyvär) spiknykter.

hehe, kan skriva lite konstigt ibland när jag har lite för brottom vad jag ville ha fram är att SX1 kör symbian 6, nokia 6600 kör symbian 7. dock har de samma "shell", serie60. därför kommer inte alla program att funka, men många gör det. frågan är hur symbian 6 klarar program skrivna för symbian 7. åt andra håller är väll problemen inte lika stora (även om de finns) eftersom "operativsystem" brukar vara rätt bakåtkompatibla.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Tror inte det var det han menade utan att du förmodligen råkade trycka på fel "citera" knapp.

Permalänk

hmm jag har precis köpt nokian 6600 och säljaren sa att den ska laddas i misnt 15 timmar!?

men nu när ja precsi kom hem så säger den att batteriet e fullt och vägrar ladda mer, varför säger då säljaren 15 timmar? vill ju inte paja batteriet direkt, ej heller ladda för mykcket för det e ju skadligt det med :/

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
hmm jag har precis köpt nokian 6600 och säljaren sa att den ska laddas i misnt 15 timmar!?

men nu när ja precsi kom hem så säger den att batteriet e fullt och vägrar ladda mer, varför säger då säljaren 15 timmar? vill ju inte paja batteriet direkt, ej heller ladda för mykcket för det e ju skadligt det med :/

Du kan ha laddaren ikopplad i telefonen upp till en vecka innan battteriet tar stryk. När telefonen säger att det är färdigladdad går den över till underhållsladdning, så låt laddaren vara inkopplad i telefonen i 15 timmar.

Batterierna mår även bäst av att ha laddats ur 2-3 gånger i början.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk

will do, thx

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

bara jag eller har mitt batteri blivit skabbigt? batteriet räcker knappt 2 dygn numera...ioförsig har jag igång msn när jag är ute hela tiden 6 månader gammal mobil för övrigt

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

mitt räcker knappt 2 dygn! har i och för sig på bluetooth och gprs hela tiden samt spelar rätt mycket med den

Permalänk
Medlem

förestn, någon som fått igång rockit pinball spelet på 3650? mitt vägrar installera sig klagar på s60 cert osv ska fungera bra på 6600 dock, men hörde att någon fått det att fungera utmärkt på en 3650

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nacud
mitt räcker knappt 2 dygn! har i och för sig på bluetooth och gprs hela tiden samt spelar rätt mycket med den

Det kan ju vara därför

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
hoppas de där galna tec-tyskarna fixar bluesnarffing programmet snart, vill ju snoka i folks bilder när man har tråkigt på tunnelbanan

Vad har jag missat?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nacud
mitt räcker knappt 2 dygn! har i och för sig på bluetooth och gprs hela tiden samt spelar rätt mycket med den

Läst att BT drar batteri som fan, likaså har jag själv märkt samma sak med GPRS iom att jag sitter med AgileMessenger(icq/msn) från morgon till kväll(efter jobbet).

Inget onormalt i ditt fall

Permalänk
Medlem

speciellt när man fotar & skickar bilder via agile messenger haha, fan va nice funktion asså...mms kan hoppa i närmsta återvinningsstation...

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
speciellt när man fotar & skickar bilder via agile messenger haha, fan va nice funktion asså...mms kan hoppa i närmsta återvinningsstation...

Yep, nya versionen är grym

Permalänk
Medlem

synd bara att det inte är p2p, men detta duger ju gott, det har sna fördelar, kan skicka till folk som är away så kan de själva klicka på länken och kika när de kan.

Visa signatur

weeee

Permalänk

hej hopp jag fortsätter med mina noob frågor

det är så att ja försöker tanka hem spel från nokias sida, men det finns inga spel som stödjer 6600!?! wtf? varför?

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

För att nokias hemsida suger!!! kolla in här istället www.handango.com

Permalänk

men det kostar ju fett me cash :/

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

.....Det ordnar sig!!!!..............på nåt sätt! :)......Vad säger ni andra???

Permalänk
Medlem

Jag säger aivanet...
Får jag en varning nu?

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Själv säger jag mIrc #mediaplace eller yahoogroups :P....ajjabajja

Nää 6600 är ute för min del. inge stereoljud =( lite besviken på det. Snart blir det en Nokia 7610.

Permalänk

Är det nån som vet vart man kan hitta en väska till 6600? Dom e fan omöjliga o hitta.