Permalänk
Medlem

lol

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klibbe
Det gick inte att bifoga vilka filer som helst, endast bilder, filmer ljus osv. =/

Edit: Knäckt lösenordet!!! Det var "fetto". Väldigt fyndigt.

Nu är jag glad! :D:D:D:D:D Ska fixa med telefonen hela natten!

HAHAHA

Permalänk
Medlem

Ska det verkligen vara så dålig kvalité när man spelar upp mp3?

Edit: Berodde på min program jag använde, det blev bättre med Ultra mp3.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

det är ju bara monoljud...så...
du får vänta på 7610

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Någon som vet om något program vilket gör att man kan använda högtalaren för att ringa med en vanlig telefon? Låter kanske lite konstigt men jag ska försöka förklara. Finns/fanns produkter som fungerar som telefonböcker med uppringningsförmåga. Tänkte mig någonting liknande.

Säg att jag har en kompis med numret 011-111111, då använder den rätt toner när man håller upp (mobilens) högtalaren mot (hemtelefonens) telefonluren och ringer upp personen ifråga. Vore praktiskt att ha på mobilen när man sitter vid hemtelefonen och är för lat för att sitta och läsa ifrån mobilens telefonbok, utan istället bara hålla den bredvid den vanliga telefonen. Hoppas att jag gjort mig förstådd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gramer
Någon som vet om något program vilket gör att man kan använda högtalaren för att ringa med en vanlig telefon? Låter kanske lite konstigt men jag ska försöka förklara. Finns/fanns produkter som fungerar som telefonböcker med uppringningsförmåga. Tänkte mig någonting liknande.

Säg att jag har en kompis med numret 011-111111, då använder den rätt toner när man håller upp (mobilens) högtalaren mot (hemtelefonens) telefonluren och ringer upp personen ifråga. Vore praktiskt att ha på mobilen när man sitter vid hemtelefonen och är för lat för att sitta och läsa ifrån mobilens telefonbok, utan istället bara hålla den bredvid den vanliga telefonen. Hoppas att jag gjort mig förstådd

Hur ska hemtelefonen ringa upp? Du måste ju trycka på knappjäveln för att den ska skicka en signal som översätts till en femma exempelvis. Ljudet indikerar bara att du har tryckt och inget annat.

Permalänk
Medlem

De signaler/toner som används kan även skickas direkt via mikrofonen. Jag väljer exempelvis Lars Andersson i min telefonbok och då "spelar" telefonen upp hans telefonnummer i tonform. Skulle vara ett praktiskt system när man vill använda hemtelefonen men fortfarande ha mobiltelefonens telefonbok.

Det du säger om att "knappjäveln" skickar en signal och att ljudet bara är en indikation stämmer inte enligt vad jag lärt mig (har visserligen inte några vidare kunskaper inom telekommunikation).
När du trycker på knappen skapar telefonen ett ljud som tolkas som ett nummer. Ljudet är signalen och fungerar även som en indikation. Är visserligen långt ifrån säkert om man kan beskriva det så simpelt men någonting åt det hållet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taufik
Hur ska hemtelefonen ringa upp? Du måste ju trycka på knappjäveln för att den ska skicka en signal som översätts till en femma exempelvis. Ljudet indikerar bara att du har tryckt och inget annat.

Nej, ljudets huvudfunktion är att berätta för växeln vad för knapp man har slagit in. Spelar man upp för mikrofonen en ton som motsvarar en siffra slås knappen i växlen. I äldre telefoner med snurrskiva är det pulser istället för toner.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ok. Ursäkta !

Permalänk
Medlem

vad jag minns så finna/fanns det tele memo nyckelringar på teknikmagasinet förrut, dvs att man knappade in telnr på dess mikroskopiska knappsats & lagrade det där, sen spelade man upp det i tel luren om man ville runa upp någon...

vem vet, kanske finns program för symbian som har samma funktion?

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
vad jag minns så finna/fanns det tele memo nyckelringar på teknikmagasinet förrut, dvs att man knappade in telnr på dess mikroskopiska knappsats & lagrade det där, sen spelade man upp det i tel luren om man ville runa upp någon...

vem vet, kanske finns program för symbian som har samma funktion?

Det där med att skicka toner i hemtelefonens mic funkar! Jag hade en casioklocka för många år sen som hade en sån funktion! Men d va jobbigt att lägga hela klockan framför luren hela tiden! Men d e en kul funktion!

Permalänk
Medlem

tycker personligen bara att det känns fett med 90-tal

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Åter till topic

Permalänk
Medlem

någon sopm uppdaterat firmware på sin 3650?, funderar på att göra det, har 2.5, senate är väll 4.16. Vad är egentligen förbättrat & ändrat? värt att uppgradera?

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
någon sopm uppdaterat firmware på sin 3650?, funderar på att göra det, har 2.5, senate är väll 4.16. Vad är egentligen förbättrat & ändrat? värt att uppgradera?

Det brukar ju stå vad som har blivit fixat/tillagt. Oftast en liten textfil.

Permalänk
Medlem

jaså, och var hittar jag denna textfil utan att ryta mig in på nokia servicecenter?

Visa signatur

weeee

Permalänk

Den här tråden börjar handla mer om annat än just 6600

Någon som börjat "småmodda" sin 6600? Har sett bilder på nya skal till 6600, men vette fan vart man får tag på dom. Sugen på att byta är jag. Såg en enkel, men ändå rätt läcker helsvart skal med svarta knappar. Såg rätt tufft ut faktiskt. Ingen som vet vart man får tag på skal mm. till 6600?

Permalänk
Medlem

Fick med ett bluetooth handsfree till min telefon, detta. Tror ni att man kan sälja det? Knappt använd. Borde ju iaf få ett par hundra.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Angående det svarta skalet så kan jag föreställa mig hur det ser ut.
Stiligt !
Ladda upp bilder om du fixar.

Permalänk
Medlem

taufik, du haddde inget svar på min fråga?

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
taufik, du haddde inget svar på min fråga?

Hmmm, brukar det inte stå typ:
Version 1
Version 2 (Some bugs fixed, IR PROBLEM fixed) eller vadfan dom brukar skriva.
????

Leta, annars vet jag inte

Permalänk
Medlem

men, eh, vart skulle jag hitta denna inffo? det va ju det som min ursprungliga fråga dels handlade om

Visa signatur

weeee

Permalänk

En skitkass bild, men man fattar ju ungefär hur det ser ut

http://nokiafree.org/forums/attachment.php?attachmentid=10941

Edit: Vet att knapparna ser helsvarta ut, men har sett bilder där dom svarta knapparnas siffror/bokstäver lyser igenom i samma blåa färg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grotesk
En skitkass bild, men man fattar ju ungefär hur det ser ut

http://nokiafree.org/forums/attachment.php?attachmentid=10941

Edit: Vet att knapparna ser helsvarta ut, men har sett bilder där dom svarta knapparnas siffror/bokstäver lyser igenom i samma blåa färg.

Fan snyggt ju..
Rutten bild!

Permalänk
Medlem

Ang andra skal så finns det på ebay, kolla tex på: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=42406&...

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk

Förmodligen så dröjer det väl inte så länge innan dom finns vid varje torgstånd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grotesk
Förmodligen så dröjer det väl inte så länge innan dom finns vid varje torgstånd

Med bästa kvalité dessutom.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

haha, jalla fynda, 49 krånor....

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
haha, jalla fynda, 49 krånor....

HAHA

Permalänk

Haha, jo, så sant så Men har sett en del bilder med olikfärgade skal, som hade NOKIA logga både fram o bak. Men ok, kanske inte så jättesvårt o fejka kanske. Kunde inte låta bli o skratta en sund när jag såg att det kommit skal till 3310 som ser ut som 6600

Kanske nåt för den fattiga som vill vara lite "inne"