Bästa webläsaren??

Permalänk
Medlem

Och några småfixar, samt en installer(eller ett tema för mac-användarna), inte mycket som märks när man surfar runt.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jg tycker att Mozilla Firebird 0.7 är den bästa webbläsaren av dem jag har testat. Den nya FireFox 0.8 buggade något otroligt för mig när jag testade den.

Permalänk
Medlem

Tänk att folk aldrig lär sig att Firefox .8 är den bästa webläsaren...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Tänk att folk aldrig lär sig att Firefox .8 är den bästa webläsaren...

för att den inte är det eller att de är av en annan åsikt.. själv håller jag på opera

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Så tragiskt att se när den här gamla tråden vaknade till liv igen. Folk som redan hyllat sin favorit-webbläsare ett par sidor tidigare, får syn på tråden igen och upprepar envist sig själva. Eller så skriver man bara in webbläsarens namn eller "+1" som om det vore nån jävla omröstning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Tänk att folk aldrig lär sig att Firefox .8 är den bästa webläsaren...

Hoppas du skojar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gtok
Phoenix -> Firebird -> Firefox. Bara ett tredje namnbyte.

Öh själv kör jag Firebird 0.8.0+ . Är detta egentligen Firefox då? Vart den senaste jag hittade på FTP:n...för ett tag sedan.

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem

Operan är riktigt bra och kör denna heltid sen nått år tillbaks. Strulade dock med dom tidigare versionerna.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

zEvo: version 0.8 av firebird(f.d. phoenix) heter numera firefox då de inte lyckas välja ett namn som ingen annan bestämt att de redan äger.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Så jag har en övergångs version då? Någon betydelsefull skillnad om jag byter till Eldräven/Firefox?

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför ska man gå över till mozilla /opera när IE klarar av CSS mycket bättre, iafl enligt min erfarenhet. Om jag surfar på internet vill jag hade det grafiska, helheten, inte missa massa saker för mozilla / opera inte kan visa det.

Permalänk

Jag använder MyIE2, den är byggd på IE...

Den har allt som man kan tänka sig;
Tabbar
Popup/AD-blocker
Plugins
"Externa program" - Så att man lätt kommer åt program från webbläsaren.
m.m

Den är egentligen som alla andra, Opera, FF m.m Men det är en sak jag saknar hos dom, och det är att söka direkt från adressfältet, jag vet att det går. Men då måste man tex skriva g ditt sökord, för att kunna söka. Du kanske tycker det är töntigt, men det tycker inte jag

Sen har den även stöd för skins m.m

Jag tycker alla borde testa den!

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alpha_x
Jag undrar varför ska man gå över till mozilla /opera när IE klarar av CSS mycket bättre, iafl enligt min erfarenhet. Om jag surfar på internet vill jag hade det grafiska, helheten, inte missa massa saker för mozilla / opera inte kan visa det.

Din erfarenhet är att surfa på sidor som är skrivna för att fungera med IE. De flesta sidor använder inte CSS som IE inte stöder. Eller i värsta fall; använder sig av så kallade "hacks" som gör att en felaktig kod ser bra ut i IEs buggiga renderingsmotor - och fel i de flesta andra.

Se denna sida som exempel. Jämför gärna "Internet Explorer 6 Windows" med "Opera 7.20". Sedan har det hänt lite sedan Opera 7.20 också, men det bjuder jag på ;). Du kan även läsa mer om buggarna i IEs CSS-stöd under rubriken "Browser bugs" längst ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagfjäll
Jag använder MyIE2, den är byggd på IE...

Den har allt som man kan tänka sig;
Tabbar
Popup/AD-blocker
Plugins
"Externa program" - Så att man lätt kommer åt program från webbläsaren.
m.m

Den är egentligen som alla andra, Opera, FF m.m Men det är en sak jag saknar hos dom, och det är att söka direkt från adressfältet, jag vet att det går. Men då måste man tex skriva g ditt sökord, för att kunna söka. Du kanske tycker det är töntigt, men det tycker inte jag

Sen har den även stöd för skins m.m

Jag tycker alla borde testa den!

Varför skulle man kunna söka i adressfältet när man har ett sökfält bredvid? Ett sökfält där man kan välja att söka hos olika sökmotorer. Jag kör Firefox och har en lång lista över sökmotorer/webbsidor att söka hos. Det är mycket bättre än IE som bara kan söka hos MSN. Ok, din kanske kan söka på fler ställen...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nybben
Varför skulle man kunna söka i adressfältet när man har ett sökfält bredvid? Ett sökfält där man kan välja att söka hos olika sökmotorer. Jag kör Firefox och har en lång lista över sökmotorer/webbsidor att söka hos. Det är mycket bättre än IE som bara kan söka hos MSN. Ok, din kanske kan söka på fler ställen...

Jag tycker det är smidigare att skriva "g spottkopp" än att hoppa till nästa fält, välja rätt sökmotor, och sen skriva. Dessutom kan man ju lägga upp egna sökord, vilket är sanslöst smidigt. Jag har tex "susning", "swec", "imdb", plus ett par vanliga sökmotorer. Hur man gör står beskrivet här.

Sen använder ju mozilla automatiskt googles "jag har tur"-sök ifall du skriver in något som inte är en riktig adress.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEvo
Så jag har en övergångs version då? Någon betydelsefull skillnad om jag byter till Eldräven/Firefox?

Citerar mig själv^^.
Hittade ett svar på min fråga. Min Firebird version var en "nightlybuild", detta visste jag redan, det visar sig nu att den version jag använder är "nästan" samma som Firefox, det skiljer bara någon "fix".
Skall skaffa "riktiga" Firefox istället..:);)

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem

Opera känns mer stabil än de andra jag prövat.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

zEvo: Du lär dock inte märka någon större skillnad utseendemässigt. Snarare sånt som ligger "under ytan".

Apropå firefox, någon annan som märkt att det inte går att köra shift+tab för att komma tillbaks ända tills adressfältet? Det går att tabba vanligt(framåt alltså) och komma till det, men baklänges(shift+tab) går bara till första länken i dokumetet(eller något annat den kan hitta när den tabbar) men den går aldrig upp till adressfältet. Väldigt irriterande. Får antingen trycka f6 eller tabba igenom framåt för att komma till det. Kan inte minnas att det var så i de äldre versionerna.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Jag tycker det är smidigare att skriva "g spottkopp" än att hoppa till nästa fält, välja rätt sökmotor, och sen skriva.

Behövs inget annat än Google i sökfältet.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Efter varit inbiten Mozilla användare har jag nu övergått till Opera7.
Tycker den är snabb och stabil + snyggt gränssnitt.
Tycker den är värd ett test så blir det nog din favorit browser oxå

Permalänk

Firefox kom, sågs och segrade på min burk

Visa signatur

BBB 100/100
SOLARIS 9 - uptime +600dagar

Permalänk
Medlem

Körde med Firebird i några månader men har nu bytt tillbaks till IE eftersom allt för många sidor servanställda ut i Firebird. Gillade dock tabs starkt

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Kör lite olika, tyvärr kan ja inte ta bort IE eftersom Handelsbanken som jag har som internetbank inte funkar i t.ex. mozilla

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

jag har för längesen förstått att firebird äger explorer, har själv kvar explorer och undrar nu VARFÖR äger firebid explorer?

Permalänk
Medlem

Bytte nyss från Firebird till Firefox och jag ser inga större skillnader förutom att det verkar flyta på lite bättre.
Jaja Firefox tycker jag är bättre än IE då det följer standarder bättre och ser bättre ut.

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Medlem

benji_a: Du använder det själv men vet inte varför? Varför bytte du?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

Jag laddade just ner FireFox till skolans datorer. Skönt att slippa IE här också.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

kan man stolthet medela att jag efter flera år av IE/OE användande nu övergått till firefox/thunderbird.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

Mozilla FireFox

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

Stolt användare av:

Mozilla Firefox .8

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian