Permalänk
Medlem

Bästa lurarna för under 1000:-

Nu är jag less på att kika runt på en massa olika siter och läsa ändlösa strömmar med reviews. Vilka är de bästa hörlurarna för 1000kr inklusive frakt? Jag har ett bra ljudkort och kommer använda hörlurarna till mestadels musik av hög kvalitet. Förstärkaren jag använder är säkert 20 år gammal, men av god kvalitet. Jag har heller inga planer på att köpa en separat hörlursförstärkare. Låt tipsen flöda...

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Ljudmakaren har bra pris på ett par Beyerdynamic lurar, kolla in här http://www.ljudmakarn.se/default.asp?getpage=/view.asp%3Fart%... . Blir förstås över 1000kr med frakt om du inte bor i Sthlm dock =/

Annars är ju Philips HP890 populära, har ett par själv och de har schysst ljud men krallig kvalitét. Finns dock för från 600kr (exkl frakt).

mvh

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Sennheiser HD-495 nu, men de håller på att ramla i bitar efter två års daglig användning, så jag behöver ett par nya rätt akut. Lurarna jag hade tänk mig var till en början ett par HD-570. De kostar runt 930kr från tyskland inkl frakten.

Vet du ungefär hur lurarna från Beyerdynamic och Philips står sig jämtemot Sennheisers alternativ i samma prisklass? Fraken på 95kr från ljudmakarna kan ses som acceptabel om lurarna är av bra kvalitet.

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr har jag ingen aning, men jag har läst mycket gott om Beyerdynamic. Har du tittat i den jättestora hörlurs-tråden?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur Beyerdynamics billiga lurar låter, men jag kan i alla fall säga att DT770 låter oerhört bra (men kostar det så smakar det, 3000kr).

Permalänk
Medlem

Philips HP890 har ju som sagt fått en massa beröm i allehanda tester. Inte allt för dyr heller.

Permalänk
Medlem

jonasy: Den har jag läst igenom, ja.

mophex: Är inte Beyerdynamics spiralsladd från 80-talet enormt besvärlig? Kan minnas att vi hade ett par hörlurar med en sådan sladd när jag var liten. Kul var det inte.

Deepy: Har läst många som lovordar HP890 och lika många som totalsågat den. Har tagit avstånd från den just därför.

Permalänk
Avstängd

beyermuggarna har jag med kollat in, ljudmarkarna rekomendera de till mig också så jag skulle ha satsat på de, annars har de väl ett par gradolurar för 1000kr också?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

abishai: Vad jag läst är att Grado's lurar är väldigt obekväma och inte är att rekommendera till någon som lyssnar på musik i långa pass.

Det skulle givetvis vara lättare om jag hade en bra hifi-butik i närheten, men så är inte fallet.

Permalänk

Koss PortaPro...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ivanhoe
mophex: Är inte Beyerdynamics spiralsladd från 80-talet enormt besvärlig? Kan minnas att vi hade ett par hörlurar med en sådan sladd när jag var liten. Kul var det inte.

Den är ju allt annat än praktisk, för den trasslar sig hela tiden. Men den är kul att snurra med när man lyssnar på musik

Permalänk
Medlem
Citat:

Deepy: Har läst många som lovordar HP890 och lika många som totalsågat den. Har tagit avstånd från den just därför. [/B]

Vem skulle ha totalsågat HP890?? Det är en oerhört bra lur, går inte att påstå något annat. Lite för tungdrivna kanske för en MD eller CD men annars helt kanon. Finns för 590kr på fyndborsen.se, annars kan du prova dem på tex ONOFF så kan du bilda dig en egen uppfattning om dem, tror inte du blir besviken.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk

har Philips HP890 jag med och är nöjd men prova dom innan du köper.

Permalänk
Medlem

kommer in med ett bra köp gällande 890 luarna... 11 nummer M3 och 1st Philips hp-890 ink frakt 695:- ! bra tidning är det också har hafft den i ett par månader.. prylbög som man är.
edit länk är bra..
http://prenumeration.idg.se/kampanjer/julklappm3/

Permalänk
Medlem

Philips HP890, helnöjd med mina...

Dom fick iaf 9 / 10 i ett test i tidningen M3 för ett tag sen, och då tävlade dom mot andra lurar för +1000 kr, och dom kostar runt 600 kr i dags läget har jag för mig.

Permalänk
Hedersmedlem

nån som vet hur HP800 är? en kompis köpte sånna för nån vecka sen och jag är lite nyfiken... har provat dem och gillar ljudet men hur är det med kvaliten? priset är ju inte det högsta så därför undrar jag...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Avstängd

Nån här som har testat dessa?
Philips HN100: http://www.teknikmagasinet.se/shop/db.pl?template_file=db_pro...

tekniken verkar rätt häftig i dem där, själva luren är dock rätt lik Philips billigare HS900.. nån som har testat den luren btw??, har ju rätt schysst frekvensomfång enligt spec. kostar bara 299kr dessutom på teknikmagasinet

HS900: http://www.teknikmagasinet.se/shop/db.pl?template_file=db_pro...

Visa signatur

Let the good times roll!!

Permalänk
Hedersmedlem

jag satt också och funderade över de där två igår...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Har ett par Grado SR-60 (1000kr med frakt) och kan inte göra annat än att rekommendera dem. Låter mkt bättre än t.ex. HP890 fast mindre bas, något som jag kan leva med.

Visa signatur

Women. You can't live with them and you can't kill them.

Permalänk
Medlem

dreamland, BJorNus, xCr: Har ni testat Philips-lurarna mot hörlurar som Sennheiser och Beyerdynamics vet hur de står sig jämtemot dem?

korf: Har då läst ett tvåsiffrigt antal recensioner som säger att Grado's lurar är väldigt obekväma om man har dem på sig ett längre tag. Stämmer det eller är det bara kollektiv förvirring?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar inte Grado SR-60, tycker att HP890 låter bättre och är mer bekväma givetvis.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Ivanhoe, de sitter ju inte runt öronen utan rakt på med mjuka fluffsaker, och huvudbandet är i metall, så man kan böja det så de trycker så hårt mot öronen som man vill. Ska man bara sitta ner med lurarna så kan man dra ut det lite, då blir de ung. som bomull mot öronen, har haft mina på mig 3-10 timmar om dagen varje dag i 1 år och 9 månader och tycker de är helt ok.

Visa signatur

Women. You can't live with them and you can't kill them.

Permalänk
Medlem

slopa Sennheiser. Inte för att det är nåt fel på Sennheiser det är väldigt bra lurar men satsa på någon modell från Koss istället.

inte för att man ska gå efter tester o så men det är ändå ett riktmärke o Koss har alltid fått bäst i test.

Permalänk
Medlem

KOSS Porta Pro är kanonbra!

Dessutom är dom liksom portabla ifall du skulle behöve det

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekomendera Grado SR60, de utklassar lätt Porta Pro. Dessutom är de roligare att lyssna till musik i än Philips och Sennheisers lurar som oftast har ett lite tråkigt och tillbakalutat ljud.
Grado SR60 är även väldigt lättdrivna så de passar utmärkt till bärbara maskiner.

http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=201&menu=1

Själv kommer jag inom kort införskaffa Grado SR80.

Permalänk

Koss Porta pro?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Jag skulle rekomendera Grado SR60, de utklassar lätt Porta Pro. Dessutom är de roligare att lyssna till musik i än Philips och Sennheisers lurar som oftast har ett lite tråkigt och tillbakalutat ljud.
Grado SR60 är även väldigt lättdrivna så de passar utmärkt till bärbara maskiner.

http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=201&menu=1

Själv kommer jag inom kort införskaffa Grado SR80.

Dom där är dubbelt så dyra ju.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/1...
Gillar man inte det estetiska i lurarna så kan man vänta sig att de blir snyggare för varje dag som går.....

Permalänk
Medlem

jag har öblurar för 80 kr dom har bra ljud och bas:D