Permalänk

Vilken väska till min Canon A60?

Hejsan.
Jag införskaffade nyss en Canon PowerShot A60 kamera, och imorgon skall jag till staden och leta efter en väska. Nu undrar jag om det finns någon väska som ni kan tipsa om, som finns typ på elgiganten eller liknande. Det fanns i alla fall ingen väska i rätt storlek inne på Onoff, där jag köpte kameran.

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black 430 / Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz / Asus P5E-VM HDMI / Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400 4 GB / Western Digital Caviar GP 750GB / Scythe Ninja Mini / Noctua NF-S12-1200 120mm *2 / Gigabyte GeForce 9600GT Heatpipe Dual-DVI 512MB

Permalänk
Medlem

Japp... Leta efter en "Lowe Pro D-Res 8"
Den har perfekt passform till A60 och A70 + att den har skyddande material inuti som skyddar LCD:n..
Kostar typ 175:- eller nåt sånt.. Väl värd pengarna.
Den har även extra fack för minneskort. Dock ej för batterier.

Jag har en sån och den är skitbra.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Blev det bra med väskan? Kan du ta bild på den? skulle vilja se för jag behöver också en väska till min canon a60.
Ingen annan som har andra tips på väska?
såg någon häftig i skinn någonstans någon som har en sån?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Tamrac Digital 1 eller 2 funkar bra. 1:an är den som tamrac sjävla rekommenderar på sin sida. Själv köpte jag en 2:a till min A70 då det var det enda de hade i butiken när jag var på jakt. Det skiljer inte många mm.
Extra fack för batterier och minneskort. Robust tyg.

Nu är jag dock på jakt efter en annan väska att ha där man även får plats med filteradapter, objektiv, filter, närbildslinser osv. Verkar mest finnas sånt för systemkameror av nån konstig anledning.

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att jag har köpt en Tamrac Digital 1 till min A80, den går i bra i väskan dessutom, kanske något svår att fiska upp dock.
Gillar att locket till väskan går över sidorna en bit ner, tror iaf jag skyddar bra mot sämmre väder.

Visa signatur

*Signatur raderad 2003-12-31 09:58* Utloggningslänkar är inte snälla /Mental:D (Mental söp bort min signatur vid nyår).
Inloggningslänkar då?

Permalänk
Medlem

Jag använder en LowePro D-Res 20AW.

Permalänk
Medlem

Bild på LowePro D-Res 20AW.

Passar perfekt till Canon A60,A70 och A80. Allvädersskydd som man stoppar på underifrån och upp.

Ficka för minneskort och även en ficka för 4 Batterier. Axelrem om du skall bära kameran runt halsen.

189:- på Cyberphoto. Rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Jolt_Tomten: Coca-Cola ?

Permalänk

Hej igen, det blev aldrig någon väska. Jag hade inte kameran med mig, så jag väntade. Köpte en jacka istället Skall dock in igen nu, jag tror jag såg den där LowePro D-Res 20AW väskan, men jag tyckte den verkade lite väl liten.

Jolt_Tomten / Eelector:
Passar A60/70 perfekt i LowePro D-Res 20AW ? Och har den bra material på insidan som skyddar LCD-dispalyen? I så fall blir det nog en sådan nästa gång jag kommer in till stan.

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black 430 / Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz / Asus P5E-VM HDMI / Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400 4 GB / Western Digital Caviar GP 750GB / Scythe Ninja Mini / Noctua NF-S12-1200 120mm *2 / Gigabyte GeForce 9600GT Heatpipe Dual-DVI 512MB

Permalänk
Medlem

Freddo_mAN - Ja det är ett sammetsliknande tyg innuti, omöjligt att få repor

SUMITOMO - Jo, i.o.m att jag inte dricker Jolt och att det inte går att byta namn (mina mail försvinner nånstans varje gång jag skickar)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddo_mAN

Passar A60/70 perfekt i LowePro D-Res 20AW ? Och har den bra material på insidan som skyddar LCD-dispalyen? I så fall blir det nog en sådan nästa gång jag kommer in till stan.

Jag har 4 R6 batterier i ytterfacket, och då kan jag t.o.m trycka ner kameran med stativplattan påskruvad. Det finns bra med utrymme över "ovanför" kameran med.

Permalänk

Okej, tack! Då bär det av till staden inom en snar framtid.

EDIT: Nu har jag köpt en väska, det blev inte "LowePro D-Res 20AW" utan "LowePro D-RES 8", dom ser exakt samma ut, fast D-RES 8 är mindre, kameran passar precis. D-RES 8 har dock inte något fack för 4st extra batterier och minneskort, men det är inget jag behöver.

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black 430 / Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz / Asus P5E-VM HDMI / Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400 4 GB / Western Digital Caviar GP 750GB / Scythe Ninja Mini / Noctua NF-S12-1200 120mm *2 / Gigabyte GeForce 9600GT Heatpipe Dual-DVI 512MB