Skumt j*vla virus..

Permalänk
Avstängd

Skumt j*vla virus..

Hej!
Jag har kört med adaware. spybot - search and destroy och online scan. Spybot hittar massa som den tar bort. Adaware hittar +20 saker som den tar bort och onlinescanen hittar "W32.spybot.någotjagintekommierihåg" och tar bort. men ändå kommer sakerna tillbaka HELA jävla tiden, varför? :((

kan inte köra igång regedit, msconfig eller ctrl+alt+delete, för då stänger den ner rutan efter 2-3 sekunder.. :(:(

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

Startat datorn i felsäkert läge och scannat?
Det hade jag provat iaf

Permalänk
Avstängd

Höddö!

-Har du råkat ut för en spybot så är det nog bäst att installera om rubbet (och radera partitionen/partitionerna)

Sedan köper du ett virusskydd INNAN du färdigställer installationen så att det blir ett av de första programen du installerar..

Allt annat är bara dumt!

Permalänk
Avstängd

Testat det ja. :\

Testat med norton nu. Den säger bara "Unable to repair this file." - "Access to the file was denied." - och det är system32\service32.exe som är infekterad.. Tankade en update som är mot det viruset och ändå så kan inte norton göra något..

(Säg inte att jag ska testa ett annat virus program för nu har jag testat panda, pc-cillin, imp, emp, avp, housecall online sen något skit jag inte kommit på namnet på + spybot + adware..)
bara norton som hittade..

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

hade samma virus. jag tog bara bort win 32 filen från datorn, Den tjafs lite men skit i det och kan du skita i mitt tror fortfarande att jag har kvar filen

Visa signatur

Windows i hate, Linux sux great!

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pherose
hade samma virus. jag tog bara bort win 32 filen från datorn, Den tjafs lite men skit i det och kan du skita i mitt tror fortfarande att jag har kvar filen

Jag kan inte ta bort min. Filen används.

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

ominstalera windows.. tror ja hade samma fil.. hade 1200 kopior av den.. i nästan alla exe filer på datorn vart ltie jobbigt men men.. ominstalrea win 3 ggr inann det försvann helt

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk
Avstängd

Minus, kan inte, ingen cdenhet..

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

Desinfektera alla filer som går
De filer som inte går att desinficera kopierar du till en mapp som du lätt kommer ihåg och kan komma åt exempelvis c:\mapp
Desinficera sedan dessa filer. Starta om så du kommer in i dos (om du har win9x) eller kommandotolken (om du har winnt) kopiera sedan dessa desinficerade filer som du la i mappen c:\mapp till mappen där dom ursprungligen fanns. Starta om datorn och efter det så ska allt vara borta.

Du kan även försöka leta upp något antivirusprogram som fungerar i dos/kommandotolken och köra det innan windows har laddats.
Du får då tanka hem nt bottdisketter
finns på bootdisk.com tror jag, annars står det en länk i FAQ

Nåt av dessa saker bör funka.
Återkom om det inte funkar.
Återkom och tacka mig om det funkar

Grejen med att det blir lika mycket virus fast man desinficerar efter ett tag är att du inte lyckats ta bort viruset från en fil som är låst, när den filen sedan används så sprids viruset igen till alla filer och så hålelr det på i en ond cirkel tills man har desinficerat alla filer

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Avstängd

nulleman. Jättesnällt att du försöker Uppskattas.

Men jag kan inte komma in i dos på något sätt eftesrom jag varken har cdenhet eller diskettenhet. Och kör jag F8 i början och går in via "DOS-läge" så används den filen

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

Hmm, verkar konstigt tycker jag om filen används när inte hela os-et har startat
Och det är samma sak i felsäkert läge?

Annars får du väl ta och sätta in den infekterade disken i en annan dator och köra den som slave och låta den andra datorn desinficera den drabbade disken.
Eller så kan du skapa en ny partition där du installerat ett nytt os där du desinficerar filen från.

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Avstängd

Va lättare än jag trodde faktist.
I felsäkert läge var det bara att scanna med norton så försvann det direkt..

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

asså skit samma om den används, klart att den används men stäng alla program som den används av

Visa signatur

Windows i hate, Linux sux great!

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att programmet inte går att stänga av, alternativt måste vara igång för att window skall fungera.

Kul att det löste sig iaf

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare