Projekt "Lian-Li" nästan klart, [bilder]

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat

Men varför är det en massa reklam på chassit för? Hade varit snyggare utan.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite häftig jag.
Fast jag skulle ta en rad med mindre dekaler i samma stuk i nederkanten istället.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

"a3t"

Stiligt som fein!!!
Har faktist gjort en liknande modd med LianLi pc60 o vatten.. skall se om jag inte kan lyckas få upp lite bilder...

Fronten till cd'en du har.. Lian Li orginal, va köpte du dessa?
Har letat som en dåre!!

Åter igen... vackert!!!!!

Visa signatur

Firre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firre
"a3t"

Stiligt som fein!!!
Har faktist gjort en liknande modd med LianLi pc60 o vatten.. skall se om jag inte kan lyckas få upp lite bilder...

Fronten till cd'en du har.. Lian Li orginal, va köpte du dessa?
Har letat som en dåre!!

Åter igen... vackert!!!!!

Vore kul att se lite pics!

Frontarna till DVD och Brännare är köpta på G-Tek, och de funkar väldans bra, det gör rätt mycket på utseendet.

Ang. dekalerna så tycker jag det är mångfalt snyggare än de färdigtryckta mainstreamdekalerna man kan köpa överallt för att sätta på sitt fönster etc.

Huvudsaken är ju att jag tycker om det jag själv gjort, right?

Permalänk

hej hej

Visa signatur

A Change Of Seasons! Ett mästerverk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Displayen är köpt från www.fractronics.com och är den alfanumeriska 4 x 20, delarna som krävdes utöver den är köpta från www.elfa.se

Sedan har jag tagit en av 5.25"-luckorna och sågat ut ett hål stort som displayen, en del sågande runt kanten krävdes också för att få plats med PCB.n.

@ Base > Tackar!

Ok. Tack för svaret. Det är iaf. jäkligt snyggt gjort. Tror inte ens jag kan komma i närheten om jag testar

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

Tack för tippset.

Varit inne o kollat på Gtek.. men inte sett fronten. Såg nu att den hette "cd front", en annan har letat efter Lian Li fron. Dum som man tydligen är

Skall se om jag inte kan lyckas få upp lite bilder.

Visa signatur

Firre

Permalänk
Medlem

Fyfan vad fräscht.. Nu blir jag avundsjuk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firre
Tack för tippset.

Varit inne o kollat på Gtek.. men inte sett fronten. Såg nu att den hette "cd front", en annan har letat efter Lian Li fron. Dum som man tydligen är

Skall se om jag inte kan lyckas få upp lite bilder.

Kolla här:

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1000&session=f2a8e3...

Permalänk
Medlem

Mycket stiligt bygge, ska snart bygga om min vattenkylning och utöka med en till BIX och skaffa peltier, och döda det mesta vad slagar heter...

Visa signatur

En anonym kommentar hos Kent Persson (M):

"Nu skall han [Christian Engström] tydligen gå och göra precis det han sade innan valet, förstår att det känns främmande för en moderat."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sukaii
Mycket stiligt bygge, ska snart bygga om min vattenkylning och utöka med en till BIX och skaffa peltier, och döda det mesta vad slagar heter...

Döda det mesta vadå?, slangar?

Tänk på att BlackIce-kylarna stryper flöde ganska duktigt,

Permalänk
Medlem

Nu ligger mitt chassi ute till allmän beskådan här: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=23764...

Försmak

Permalänk
Medlem

Haha, lade du den här bara för att retas eller?

Permalänk
Medlem

Japp

Nej men seriöst vi har jo gjort ett bygge på samma tema så det kan vara kul för folk att se något mer. Du får gärna lägge en blid på ditt bygge i min tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirt666
Japp

Nej men seriöst vi har jo gjort ett bygge på samma tema så det kan vara kul för folk att se något mer. Du får gärna lägge en blid på ditt bygge i min tråd

Lugnt, det kommer när jag börjar bygga om

Permalänk
Medlem

När blir det av då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirt666
När blir det av då?

När jag fått hem min HTF-2 och aluminiumdelarna svalnat från lasern

Permalänk
Medlem

HTF-2 ??

Hehe vad är det du ska göra med lasern? Ramen till radiatorn?

Permalänk
Medlem

Oerhört trevligt bygga måste jag säga, har följt tråden nu med visst intresse och tänkte att det är dags att sluta "smygläsa" och faktiskt skriva ett litet inlägg
Desvärre har mina inlägg en förmåga att inte bli små men men med viss varning fortsätter jag

Angående lösningen med nätaggregatet måste jag ge dig störst eloge, då jag just nu funderar på hur jag själv ska göra, har faktiskt sparat undan dina bilder utifall jag behöver tjuvtitta lite Gillar sådana saker! Vågat, väl genomfört och fungerar så oerhört bra!

Sedan, vidare till den omtalade tanken, verkligen bra, kan väl inte säga mer än de andra, ser bra ut mm, inte dåligt jobb där inte! Våga gå sina egna vägar är något jag framspråkar hela tiden! Klockren återigen

Sedan alla detaljer som gör helhetsbilden så mycket bättre, dekalerna var ett väldigt kreativt steg, skulle nog aldrig tänkt så långt jag Sedan fönster, ljus (blev väldigt bra! lagom är kanske bäst i vissa fall!)

Något jag tycker du ska funderat på angående radiator är att inte köra på någon "köp-över-disk" modell, varför inte hitta på något eget?
Det finns så oerhört mycket bättre modeller av radiatorer/kylare att tillgå än de som tillverkas för datorer, samt att man kan få precis vilken form man vill bara man letar....
Om du vill ha lite tips på modeller för olika storlekar kan du bara hojta, tillbringar de flesta nätterna i min verkstad med 2 vänner, där vi har varsin sportbil vilka det plockas med flitigt hela tiden, och när man pratar turbobilar pratar man även grader som skall ner... dessutom är min automat vilket leder till att oljan måste kylas som fan... Men men de flesta man kan få till datorer ser kanske bättre ut

Hursomhelst, kontentan av kakan är nog 10/10 rattmuffar i betyg, tummen upp, kör så det ryker o lycka till med utveckligen av chassit

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurkburk
Oerhört trevligt bygga måste jag säga, har följt tråden nu med visst intresse och tänkte att det är dags att sluta "smygläsa" och faktiskt skriva ett litet inlägg
Desvärre har mina inlägg en förmåga att inte bli små men men med viss varning fortsätter jag

Angående lösningen med nätaggregatet måste jag ge dig störst eloge, då jag just nu funderar på hur jag själv ska göra, har faktiskt sparat undan dina bilder utifall jag behöver tjuvtitta lite Gillar sådana saker! Vågat, väl genomfört och fungerar så oerhört bra!

Sedan, vidare till den omtalade tanken, verkligen bra, kan väl inte säga mer än de andra, ser bra ut mm, inte dåligt jobb där inte! Våga gå sina egna vägar är något jag framspråkar hela tiden! Klockren återigen

Sedan alla detaljer som gör helhetsbilden så mycket bättre, dekalerna var ett väldigt kreativt steg, skulle nog aldrig tänkt så långt jag Sedan fönster, ljus (blev väldigt bra! lagom är kanske bäst i vissa fall!)

Något jag tycker du ska funderat på angående radiator är att inte köra på någon "köp-över-disk" modell, varför inte hitta på något eget?
Det finns så oerhört mycket bättre modeller av radiatorer/kylare att tillgå än de som tillverkas för datorer, samt att man kan få precis vilken form man vill bara man letar....
Om du vill ha lite tips på modeller för olika storlekar kan du bara hojta, tillbringar de flesta nätterna i min verkstad med 2 vänner, där vi har varsin sportbil vilka det plockas med flitigt hela tiden, och när man pratar turbobilar pratar man även grader som skall ner... dessutom är min automat vilket leder till att oljan måste kylas som fan... Men men de flesta man kan få till datorer ser kanske bättre ut

Hursomhelst, kontentan av kakan är nog 10/10 rattmuffar i betyg, tummen upp, kör så det ryker o lycka till med utveckligen av chassit

Hejhej, tackar ödmjukast, alltid kul med uppskattning

Nu när man ser tillbaka på sitt bygge är det mycket man ångrar och mycket man skulle vilja lagt ner mer tid på, tex nätaggregatet som jag byggde ihop på en lördag ..

Det hade kunnat bli så mycket snyggare om man lagt ner lite mer energi på det

Även hålet för radiatorn är något jag ångrar djupt nu när man sett Dirt666.s arbete med sitt Lian-Li., detta ska nu göras om med mer avancerade medel som nämnts tidigare

Kul att du uppskattar de "nya" grejjerna, svårt att hitta nyskapande moddar nu för tiden, men jag försöker hela tiden.

Försökte att köpa så lite "över disk" grejjer som möjligt, men jag hittade helt enkelt ingen radiator som passade mina krav, dvs snygg och i lagom storlek ..

Har också en turbobil som jag pysslar med på somrarna, letade också efter div oljekylare, men hittade inget vettigt.. annars hade det varit bra grejjer!

Tack för betyget, det uppskattas!

Permalänk
Medlem

gick fint med mitt modem

Visa signatur

mvh

Permalänk
Avstängd

en audi logga ska du väl ha oxå?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
en audi logga ska du väl ha oxå?

Mm, men jag har ju ingen AMD-logga på audin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Mm, men jag har ju ingen AMD-logga på audin

Jag har ett SAAB emblem på datorn på jobbet (samt Opel & cheva på respektive burkar)
Men jag har inte AMD logga på SAAB 9-5:an

Permalänk
Medlem

koppar+ Alu är inte den bästa kombinationen men annars as snyggt

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Väldigt snyggt! Funderar på att bygga ett system uifrån ditt system, men ja köper nog färdiga block men tanken ska jag göra själv!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maorio
koppar+ Alu är inte den bästa kombinationen men annars as snyggt

Var hittar du aluminium någonstans?, om du tittar på sidan 7 ser du att jag har bytt CPU-blocket pga. ett smärre läckage

@ neoNmaZteR, jag har en precis likadan tank som jag byggt till detta projektet liggandes om du är intresserad?.. helt i koppar, luftning, påfyllning, och alla anslutningar är 12mm i diam.