Projekt "Lian-Li" nästan klart, [bilder]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Silikon, 10mm inv. 2.5mm godstjocklek.

Vad menar du med "oviklig"?

Kanke att den inte viker sig och stoppar vattenflödet när man böjer den.

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

Schysst bygge, även fast jag hatar dekaler lika mycket som antenner på bilar men men Dom kanske inte syns så fasligt mycket. GJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Schysst bygge, även fast jag hatar dekaler lika mycket som antenner på bilar men men Dom kanske inte syns så fasligt mycket. GJ

Vilken tur att dem inte sitter på en bil då

Med tanke på slangens ganska tjocka godstjocklek så är den väldigt följsam och kinkar sig inte så lätt som tunnväggiga slangar.

Kan klart rekommendera denna dimension.

Permalänk

okej efter den moddningen är de dags dra ut frugan på fin middag + dammsuga upp metalspånen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fd_hacker
okej efter den moddningen är de dags dra ut frugan på fin middag + dammsuga upp metalspånen

Om du menar min fruga så ska vi faktiskt åka till bröllopssviten på Grand Hotel om ca. en timme.

Metallspånen får ligga kvar

Permalänk

hahahaha! a3t, är det en plasttutte jag ser i hörnet!? Hahahah

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golvplankan
hahahaha! a3t, är det en plasttutte jag ser i hörnet!? Hahahah

Vilket hörn?

Permalänk
Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Medlem

Hmm ehh ja, vafan e de där?
Nå bomull eller nåt också? Billig tomtemask utan tomteluva, eller löstutte?

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Avstängd

Är det barbara som stretar utan huvve?

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

[ot] Det är kläderna min stackars fru fick bära på hennes möhippa [/ot]

Permalänk
Avstängd

haru inte lust att sälja tanken till mig?

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fulltower
haru inte lust att sälja tanken till mig?

Nej, den används tyvärr

Du kan väl bygga en själv?, det är inte så svårt som man kan tro.

Permalänk
Medlem

Hur har du gjort den? Den är oerhört välgjord. Tar gärna emot en utförlig beskrivning och bilder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomas
Hur har du gjort den? Den är oerhört välgjord. Tar gärna emot en utförlig beskrivning och bilder.

Har fått dille på koppar då det är väldigt lätt att jobba i om man är lite händig och har rätt prylar.
Min bästa polare är rörmokare så han har fixat rör och böjar gratis - klar fördel

På jobbet har jag en acetylenbrännare och polarn har fixat kopparlod.

Tanken är byggd utav ett 250mm långt kopparrör med 54mm diameter, förseglat utav två fastlödda kopparplåtar i var ände,(fyrkantiga som klipps och slipas ner runda när de är ditlödda) tanken har fyra anslutningar, tre 12mm.s och en 5mm.s
Två vinklade 12mm.s anslutningar för in och utflöde, en 12mm.s i toppen för påfyllning och en 5mm.s i toppen med slanganslutning för luftning under påfyllning.

Tanken är sedan lackad med slät hammarlack för ett bestående resultat.

Rymmer en knapp halvliter och avleder en del värme vilket är praktiskt.

Permalänk
Avstängd

vad ska du ha för en om du bygger en åt mig?

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fulltower
vad ska du ha för en om du bygger en åt mig?

Tja, min är ju specialanpassad för mitt PC60, för att bygga en likadan för ett annat chassi krävs en hel del mått och en vettig ritning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Tja, min är ju specialanpassad för mitt PC60, för att bygga en likadan för ett annat chassi krävs en hel del mått och en vettig ritning.

Vad skulle du ta för att bygga en da?? om du får ritningen?

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

Hej

Måste bara säja mycket bra jobbat imponerande

Visa signatur

Dator älskare,och Kylnings tokig :)
Pryllll lover

Permalänk
Medlem

Om jag får ett trevligt prisförslag på den taken kan jag tänka mig att köpa en Exakt likadan. Jag har ett PC-65 men det lär väl vara samma.

Jag skrev till dig förut och frågade lite om hur du fått plats osv. Jag har iaf bestämt mig nu jag ska bygga 100% vattenkylt. Nätagg och allt. Fast för min del blir det en BlackIceExtreme2 i taket.... Blir till att använda stora skohornet

Hade dock funderat på denna snygga lösning på tanken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirt666
Om jag får ett trevligt prisförslag på den taken kan jag tänka mig att köpa en Exakt likadan. Jag har ett PC-65 men det lär väl vara samma.

Jag skrev till dig förut och frågade lite om hur du fått plats osv. Jag har iaf bestämt mig nu jag ska bygga 100% vattenkylt. Nätagg och allt. Fast för min del blir det en BlackIceExtreme2 i taket.... Blir till att använda stora skohornet

Hade dock funderat på denna snygga lösning på tanken.

http://www.shoggy.de/ac_forum/lianli_at_taster.jpg

Det är mycket snyggt, nackdelen är att det där fönstret antagligen inte kommer se lika fint ut med 2 - 3 månader på nacken.
Placeringen är ju dock identisk med min även om min tank inte är lika snygg.

Jo, ett PC65 är likadant som mitt PC60 förutom windowkitet.

Var också sugen på en BIX2, men min ekonomi sade nej för tillfället, men det är ju ganska enkelt att uppgradera till en sådan om man känner för det senare, även om det blir aningen trängre, (har gömt en hel del kablage och LCD-mojs därunder )

Permalänk
Hedersmedlem

hmm den tredje loggan nerifrån ska bort!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
hmm den tredje loggan nerifrån ska bort!

Ah, jag förstår, det är därför du använder Windows då eller?

Permalänk
Medlem

tja,
tänkte bara fråga om du har tanken i rostfritt eller koppar rör ? Har du lödat med silver ? Har haft liknande tank i rostfritt och den var silverlöddat av proffs men lödningen släppte 3 ggr hittills, med ca 6 månder imellan ... Det är silvret som "korroderar" bort pga joniska reaktioner mellan olika metaler. Tänkte bara tipsa om det eftersom första gången det hände för mig var det inte billigt , nytt graffe Och endå var tanken provtryckt med 7bar. Jag har valt hobby-plexiglass för min nya tank, funkar bättre ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

8 inlägg upp står det hur tanken är byggd, det är som sagt koppar och den är sammanfogad med kopparlod med ett par procent silver i, det håller tills jag ligger död och begraven det kan jag lova.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Det är min sambo som var ute på sin möhippa igår
Därav likstelheten

DIN sambo, som var ute på SIN möhippa...............

SKARU GIFTARE DIN RÄV!?!? :D:D

EDIT: Ooopsss.. försent grattis btw

Visa signatur

[NF7-S 2.0]-[XP2400+ @ 200x10]-[2x Twinmos Winbond 256Mb @ 400Mhz]-[PoV Gf4 4200 8x 128Mb @ 290/610]-[Seagate Barracuda 7200.7 120Gb 8Mb Sata]-[Atx Fulltower]-[ICQ:62744082]-[Http://sYph.ath.cx]

Permalänk
Medlem

Jag har beställt mina grejer nu detta blev det:

Danger Den - RBX - Includes Mounting
Hardware, Socket 478 Brass Top

MAZE4 GPU Block

Z-Chip Intel for 865 and 875

Black Ice Xtreme II Radiator

Dual 3 1/2 Drive Bay Typhoon Quad
Reservoir

Tygon R3603 1/2 Inch ID Tubing

Evercool Chrome Aluminum Fan 120mm (3pin, 2000rpm, 80Cfm, 30dB)

Ehiem 1048

____________________________

Det ska väl duga eller vad tror ni

Jag gjorde en annan smart grej i mitt chassi jag tog helt bort dom främre fläktarna i lådan och flyttade där efter fram HD-racket så långt som det bara går. Lite svårare att få ut HD men inte mycket och jag tjänade 3cm på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirt666
Jag har beställt mina grejer nu detta blev det:

Danger Den - RBX - Includes Mounting
Hardware, Socket 478 Brass Top

MAZE4 GPU Block

Z-Chip Intel for 865 and 875

Black Ice Xtreme II Radiator

Dual 3 1/2 Drive Bay Typhoon Quad
Reservoir

Tygon R3603 1/2 Inch ID Tubing

Evercool Chrome Aluminum Fan 120mm (3pin, 2000rpm, 80Cfm, 30dB)

Ehiem 1048

____________________________

Det ska väl duga eller vad tror ni

Jag gjorde en annan smart grej i mitt chassi jag tog helt bort dom främre fläktarna i lådan och flyttade där efter fram HD-racket så långt som det bara går. Lite svårare att få ut HD men inte mycket och jag tjänade 3cm på det.

Mycket fina grejjer, men jag har hört att den radiatorn inte är nå bra .. du skulle kunna byta den mot min BlackIce 2 som är mycket bättre

Ingen dum idé att beställa från DD nu när dollarn är så låg.

Smart att frigöra lite plats, men jag resonerar som så att hårddiskarna mår bra utav lite kalluft. plus att jag behöver alla insug som finns att framgå eftersom jag försöker skapa övertryck i lådan.

Har redan börjat pula lite, ska bl.a montera en 120mm.s fläkt i botten på lådan, och ställa lådan på lite högre fötter i aluminium för att få fritt insug underifrån.

Permalänk

Black Ice Xtreme II är väll en av dom bästa?

Permalänk
Medlem

Jo, var smått ironisk där