Funderar på att köpa Microsoft Visual C++.net

Permalänk

Funderar på att köpa Microsoft Visual C++.net

Först och främst, ser att den här tråden kan passa i flera forumdelar, men valde att lägga den här. Flytta den om den passar bättre någon annanstans.

Verkar som om många här använder det, och verkar tycka det är bra. Är det värt att skaffa?

En till fråga, var kan man köpa det? Har kollat i ett par nätbutiker som jag kom att tänka på, men ingen av dem hade det. Finns det någon "studentversion" av det?

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem

http://www.dustin.se/shopping/ProductGroupList.asp?GROUP1=MJU...
Den "sämsta" dom har är pro versionen (vetej om den ens finns "sämre"), och den kostar 10k..
Att skaffa över pro är bara onödigt, jag kör enterprise (6an, ska nog vänta ett tag innan jag drar in 7an, vill vänta på lite fler servicepacks) och den enda skillnaden från pro som påverkar mig är att den tar större plats.
Bör finnas studentversion, Microsoft brukar ha det.

Visste inte att du programmera så mycket att du funderar på att köpa en kompilator, Jonas2

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

Hmm, du verkar prata om något större än vad jag är ute efter. Verkar vara denna jag ska ha och det kostar 1050kr + moms.
Jag programmerar en del, men det blir inte av hemma eftersom jag saknar ett bra utvecklingsverktyg. När jag väl har skaffat mig ett sådant blir det full rulle.

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem

En liten fråga om dom här "lösa" paketen så att säga, om man skulle köpa den som du Endless kollar på, måste man då ha .NET framework för alla program man gör eller kan man fortfarande skriva den vanliga C++ som man skrev med Visual Studio C++ 6 ?

Permalänk
Medlem

dyrt
ush

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
Hmm, du verkar prata om något större än vad jag är ute efter. Verkar vara denna jag ska ha och det kostar 1050kr + moms.
Jag programmerar en del, men det blir inte av hemma eftersom jag saknar ett bra utvecklingsverktyg. När jag väl har skaffat mig ett sådant blir det full rulle.

Trodde inte dom hade en standardversion (såg den inte på dustin), men jo, det är den du vill ha.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Finns det inte Student Version?

Inlägg redigerat /Kennel

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk

Vår skola har licenser till de flesta program som vi får använda fritt på våra bärbara datorer, däribland visual studio. Käns bra att kunna använda sig av alla updateringar och liknade utan krångel. Jag köpte 6:an för ett par år sedan när den var ny, studentlicens kostade knapt 700:- på dustin.
Så kolla med skolan hur det ligger till med studentlicenser samt kontakta dustin för de aktuella priserna

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd rensad från warez-snack. Ge fan i det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosenson
En liten fråga om dom här "lösa" paketen så att säga, om man skulle köpa den som du Endless kollar på, måste man då ha .NET framework för alla program man gör eller kan man fortfarande skriva den vanliga C++ som man skrev med Visual Studio C++ 6 ?

Nej, man väljer när man skapar ett nytt projekt om man vill att det ska vara ett vanligt c++ program eller om det ska använda .NET framework.

Visa signatur

My software never has bugs. It just develops random features.

Permalänk

KÖP DET INTE!

På DreamHack nu i vintras så kunde man via en speciell sida för Microsoft regga sig för att få MS Visual Studio C++ .Net (eller vafan den heter) + DirectX SDK'n + MSDN library grejjen, gratis... Detta ingick i nån kampanj Microsoft kommer att ha under året har jag för mig, och dom tjuvstartade lite nu på DreamHack. Kampanjen går ut på att alla i Sverige som är studenter ska ha tillgång till ovanstående grejjer gratis, och att man kunde anmäla sig till nån programmerings-tävling(man behövde inte). Så mitt råd, vänta... Vad jag vet så ska det komma mer information på deras hemsida snart, mer vet jag inte (jag har inte fått något än iaf).

Jag kan ha fel, men vad jag kommer ihåg så låg det såhär till...

Permalänk
Medlem

Hm, DirectX SDKn? Den är redan gratis, låter skumt att den skulle vara med.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweetFish
KÖP DET INTE!

På DreamHack nu i vintras så kunde man via en speciell sida för Microsoft regga sig för att få MS Visual Studio C++ .Net (eller vafan den heter) + DirectX SDK'n + MSDN library grejjen, gratis... Detta ingick i nån kampanj Microsoft kommer att ha under året har jag för mig, och dom tjuvstartade lite nu på DreamHack. Kampanjen går ut på att alla i Sverige som är studenter ska ha tillgång till ovanstående grejjer gratis, och att man kunde anmäla sig till nån programmerings-tävling(man behövde inte). Så mitt råd, vänta... Vad jag vet så ska det komma mer information på deras hemsida snart, mer vet jag inte (jag har inte fått något än iaf).

Jag kan ha fel, men vad jag kommer ihåg så låg det såhär till...

O, vad trevligt om det nu stämmer. Blir att hålla ögonen öppna
Blir att vänta i ett litet tag då, och ska kolla upp med plugget också angående studentlicenser. Tack för hjälpen.

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Hm, DirectX SDKn? Den är redan gratis, låter skumt att den skulle vara med.

...hemskickad på skiva. Tråkigt att folk ska vara så jäävla kritiska.

Endless Nameless: Hittade denna:
http://www.forumet.nu/viewtopic.php?t=16374&postdays=0&postor...

Btw, ska maila Microsoft nu och höra om dom har någon mer information...

Permalänk
Medlem

SweetFish: skulle det dra igång i år alltså?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweetFish
...hemskickad på skiva. Tråkigt att folk ska vara så jäävla kritiska.

Endless Nameless: Hittade denna:
http://www.forumet.nu/viewtopic.php?t=16374&postdays=0&postor...

Btw, ska maila Microsoft nu och höra om dom har någon mer information...

Jaha, man får den på skiva? Trevligt av dom. Behöver man inte ens betala för skivan/frakten?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweetFish
KÖP DET INTE!
...... Kampanjen går ut på att alla i Sverige som är studenter ska ha tillgång till ovanstående grejjer gratis .....

Jag kan ha fel, men vad jag kommer ihåg så låg det såhär till...

Studerar ute i Kista och där har vi fått detta erbjudande vet dock inte hur spritt det där runt resten av landet. Det är dom flesta Microsoft programvaror utom Office och Windows 2003.

Permalänk
Medlem

Helt klart värt 1000kr. Är väl det bästa program Microsoft gjort..

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk

Rosenson: Jag tror det, är inte säker... Dom snackade ju om det på DH när dom var uppe och härjade på scenen, och jag tror dom sa att det skulle börja iår.

Myris: Så vitt jag vet så behöver man inte det.

theboogieman: De var som fan, altså inte "bara" Visual Studio dvs utan även Office och Win2003? I så fall hade det vart mer jävligt soft än annars

Permalänk
Inaktiv

SweetFish: UTOM

Permalänk

Hehe ojsan blev fel :p, frågan skulle vart:
Är det mer än bara Visual Studio? Villka då program? Är det fullversioner? (Glömde säga innan, kanske var rätt självklart men iaf: Det är fullversioner jag snackar om, altså inte sånna där 60dagars shareware..)

Permalänk
Medlem

det här låter ju verkligen intressant för oss fattiga studenter.
är det någon som har en webbadress, mailadress eller telefonnummer till microsoft som man kan vända sej till för att få lite klarhet i vad som gäller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kan säga att standardversionen inte är mycket mer att ha än DevC++..
OM man skall ha en version av .NET så ska man ha professional eftersom att standard inte kan optimera koden utan du får en asseg bloatad kod som suger. sånt är livet.
har du inte råd med Pro-versionen så är det minst lika bra att köra DevC++

Det enda som talar för icke-pro .net är att debuggern är ruskigt fin

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Lika bra att köra DevC++? Nååja, man skulle ju få med MSDN Library vilket är otroligt skönt. Sen har det en mycket trevlig debugger. Och det är skitsnack att man får asseg bloatad kod om man inte skriver asseg bloatad kod.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweetFish
KÖP DET INTE!

På DreamHack nu i vintras så kunde man via en speciell sida för Microsoft regga sig för att få MS Visual Studio C++ .Net (eller vafan den heter) + DirectX SDK'n + MSDN library grejjen, gratis...

Detta gjorde jag. Frågan är nu bara när det kommer på posten

Jag frågade killen där i MS-båset och enligt honom var det en "fullversion". Vad han nu menade med fullversion är iofs diskutabelt. Jag antar att det är den som de kallar Standard.

Är det någon som fått sina skivor förresten?

Permalänk
Testpilot

Jag reggade mig också på den där sidan så fort MS nämde det men har inte sett röken av nån skiva i brevlådan.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Lika bra att köra DevC++? Nååja, man skulle ju få med MSDN Library vilket är otroligt skönt. Sen har det en mycket trevlig debugger. Och det är skitsnack att man får asseg bloatad kod om man inte skriver asseg bloatad kod.

Vad menas med bloatad kod? Har aldrig förstått det uttrycket. Jag antar att det är något dåligt?

Permalänk
Medlem

Det är ett modeord här på swec som betyder i still med för mycket funktioner eller onödigt krångligt. I detta fall antar jag att han menar att kompilatorn kompilerar onödig assemblerkod, även om detta stämmer är den knappast asseg eller bloatad.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
Vad menas med bloatad kod? Har aldrig förstått det uttrycket. Jag antar att det är något dåligt?

Det är när program är skrivna med för mycket kod som bara är onödig och drar datorkraft, här är en bra förklaring: http://en.wikipedia.org/wiki/Bloatware

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Tackar för de fina förklaringarna