Permalänk
Medlem

Ang. XP2400+

Inte ofta jag skriver i den här delev av forumet, men nån gång ska juh vara den första

Nu är det så att brorsan beställde en XP2400+ från JME.
Dem har inte kvar processorn på deras sida. Och han hade inte sagt något åt mig tidigare.

För en stund sen skulle jag byta processor åt honom. När jag öppnade boxen till processorn så ser jag att core:en liknar en barton. Alltså inte fyrkanting, utan rektangulär med det där "fyrkanten" som det är nåt "mönster" i.

Jag anar att han fått en Barton 2400+ för ~700:-. Kan det stämma?

Kan man kolla upp vad det är för nån processor genom att läsa siffrorna i det svarta fältet?

Att det är en 2400 fattar jag, men om det är en barton, eller någon annan med likadan core?

Aja, skriver iaf in alla nuffror och bokstäver här så kanske någon kan hjälpa.

AXDC2400DKV3C 1016974250296
AQXFA 0340TPMW

Edit: Den är grön med likadan core som barton. Inte brun som min t-bred, och inte samma fyrkantiga core.

Permalänk
Medlem

han har fått en thorton det är bartons med halv l2 cache

Permalänk

ah säger du det? köpte min för nårra månader sen, men min e inte hellre brun utan grön, har ingen koll heller på hur man ser sånt, men fasen inte kan det väl vara så isåfall har jag också fått en ju??*undrar*

kärnan har typ denna formen ------
------ hehe inte lätt att visa:P

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

bara att skaffa cpu-z och kolla vad prollen har för codename

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rush
bara att skaffa cpu-z och kolla vad prollen har för codename

Had ejag fått igång hans burk med nya cpun så hade det vart lätt att kolla upp. Men när den inte ens postar så tänkte jag om det var en barton.

För utseendet är exakt likadant som en barton's.

Permalänk

enligt cpu-z så har jag thoroughbred
stepping 1
revision B0
technology 1,3u

men buss hastigheten e på 400 enligt programmet, ska den inte va 266?
eller är kanske för att jag kör fsb 200*11?

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'