Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Permalänk
Medlem

Klart att udp är användbart

men utan tcp kommer man inte långt.

Får väl hoppas dom får ordning på sakerna nån gång.
Detta är ju positivt steg i rätt riktning i alla fall helt klart.

Permalänk
Medlem

Körde TPtest nu vid midnatt för masthugget. Skrämmande bra siffror

TCP
Up: 453 kbit
Down: 2.1 Mbit

UDP

Up: 7.4Mbit
Down: 2.4, sen hände det inget mer, verkar lite knas

Permalänk
Medlem

Körde TPtest nu vid midnatt för masthugget. Skrämmande bra siffror

TCP
Up: 453 kbit
Down: 2.1 Mbit

UDP

Up: 7.4Mbit
Down: 2.4, sen hände det inget mer, verkar lite knas

Permalänk
Medlem

http://www.idg.se/ArticlePages/200406/21/20040621110326_CS/20...

Där skryter bostream ännu mer om hur bra det går för dom!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
http://www.idg.se/ArticlePages/200406/21/20040621110326_CS/20...

Där skryter bostream ännu mer om hur bra det går för dom!

Ja det är fan bara för mycket......

Permalänk
Medlem

Nu vill jag inte få hela tråden emot mig. Men jag måste säga att min VDSL uppkoppling fungerar bra. Var dock länge sen jag körde något TP-test nu (kan testa när jag kommer hem). Men kör jag DC eller FTP är det inga problem med farten. BBB laddar i 750-950kb/s från mig, samma gäller Sunet och andra 10mbit leverantörer. Farten hem på DC är också helt ok ligger normalt på ca 2mb/s från 2-3 st BBB (eller liknande) användare.
Dock håller jag med om att ping tiderna till GW är kassa. Håller på att logga ping nu under 1 mån mot GW. För att sedan skicka till Bostream. Men dom verkar ju tycka att allt under 50ms är OK:
"Om detta skulle resultera i pingtider >50 ms får ni kontakta vår kundtjänst"

Sen hur Bostream har hanterat mig och många andra under de 11mån jag fick vänta är ju under all kritik.
Har 131m till telestation och utlovade upp till 26mbit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoGi
Nu vill jag inte få hela tråden emot mig. Men jag måste säga att min VDSL uppkoppling fungerar bra. Var dock länge sen jag körde något TP-test nu (kan testa när jag kommer hem). Men kör jag DC eller FTP är det inga problem med farten. BBB laddar i 750-950kb/s från mig, samma gäller Sunet och andra 10mbit leverantörer. Farten hem på DC är också helt ok ligger normalt på ca 2mb/s från 2-3 st BBB (eller liknande) användare.
Dock håller jag med om att ping tiderna till GW är kassa. Håller på att logga ping nu under 1 mån mot GW. För att sedan skicka till Bostream. Men dom verkar ju tycka att allt under 50ms är OK:
"Om detta skulle resultera i pingtider >50 ms får ni kontakta vår kundtjänst"

Sen hur Bostream har hanterat mig och många andra under de 11mån jag fick vänta är ju under all kritik.
Har 131m till telestation och utlovade upp till 26mbit.

Alltid kul att någon har fått bra fart i linan. Men sen så bor du ju praktiskt taget på stationen så det skulle väl vara skam annars

Permalänk

hehe men om folk läser vad jag skriver så kanske ni förstår att det inte handlar om avstånd till station eller om dåliga kablar. Vissa stationer är TRASIGA, därbland Masthugget i GBG, och jag kan slå vad om min mormor att du inte sitter på masthugget i GBG.

När dom fixat alla stationer borde scream vdsl fungerar utmärkt. Förutom pingen till Gateway men den är inte oavsiktligt hög, pingen kan vara 1ms om bostream sätter den till 1ms men nu har dom satt den till 17ms för att öka stabiliteten, men dom vet nog inte vad dom sysslar med högre pingtider på anslutningar med hög bandbredd leder bara till att alla bufferts är för små för att man ska uppnå max hastighet.

Permalänk
Medlem

Kommer återigen upp i härliga 500 kbit/sek i UL på Mastugget idag. Jippi!

Permalänk

yepp 500kbit upp och 1,5mbit ner xD nu får dom fan fixa jag kan knappt surfa

Permalänk
Medlem

Ok.. Det var ju ett tag sen nån sa nåt i denna trevliga tråd. Undrar om det är nån som hört något nytt?

Det senaste jag hörde var att här i Huskvarna (Jönköpings kommun) ska stationen uppgraderas vecka 32. Från att ha flyttats från vecka 26.. och innan det från vecka 22.. och innan det satt Yvonne Borg i TV och sa att Bostream inte har några mer förseningar (det sa man på kundtjänst också).

Är det verkligen tillåtet att ljuga på det här sättet? På Bostreams hemsida står det att scream finns tillgängligt här och nu men så är ju inte fallet.

Kan man anmäla dem på nåt sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice Frontier
Ok.. Det var ju ett tag sen nån sa nåt i denna trevliga tråd. Undrar om det är nån som hört något nytt?

Det senaste jag hörde var att här i Huskvarna (Jönköpings kommun) ska stationen uppgraderas vecka 32. Från att ha flyttats från vecka 26.. och innan det från vecka 22.. och innan det satt Yvonne Borg i TV och sa att Bostream inte har några mer förseningar (det sa man på kundtjänst också).

Är det verkligen tillåtet att ljuga på det här sättet? På Bostreams hemsida står det att scream finns tillgängligt här och nu men så är ju inte fallet.

Kan man anmäla dem på nåt sätt?

Kanske inte var några förseningar då?

Permalänk
Medlem

Jo det var det. Det är ju fortfarande folk i Malmö, Sthlm och Gbg som inte fått det.
Vad jag förstår så är det bara några tusen som fått det fast det finns beställningar på tiotusentals abonnemang.

Detta är saxat från Bostreams hemsida idag den 28 juni 2004:

"scream finns just nu i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Helsingborg, Umeå, Jönköping och Linköping och byggs ut hela tiden."

Jag tolkar JUST NU som att det skall finnas tillgängligt JUST NU.

Är det någon som har en annan tolkning så får ni gärna förklara den för mig.

Dessutom stod Yvonne Borg från Bostream i tv på Plus och sa att "Vi har ingen kö på scream nu, vi levererar på två till fyra veckor, alla ska bli installerade." Det var den 19:e April. Nu är det den 28:e Juli.

Alltså.. På Bostreams hemsida står det ordagrannt att "JUST NU finns scream här i jönköping" och på tv säger Yvonne Borg att DET FINNS INGA FÖRSENINGAR", vi levererar inom 2-4 veckor"

Detta måste väl vara bedrägeri eller?!

Läser man Bostreams avtal "Allmäna Villkor" så står det under punkt 1.6 att.."Kunden är medveten om och accepterar att leverans av tjänsten kan ta mer än 30 dagar efter att kunden har gjort sin beställning. Om leveransen skulle ta mer än 90 dagar har kunden rätt att frånträda avtalet."

Jag tolkar detta som att det egentligen inte finns några som helst garantier för när man får sin uppkoppling installerad. Mer än 30 dagar kan ju vara allt från 31 dagar till strax efter solen slocknar!!!

Men rimligt är väl ändå ca 30 dagar eller 2-4 veckor som Yvonne Borg säger.

Enligt min konsumentvägledare kan man kanske istället välja en annan leverantör och om denna är dyrare så får bostream bidra ekonomiskt. Jag ska forska vidare på denna lösning.

Oh.. by the way.. en sak till.. Söker jag på leveransstatus på mitt nummer så står det att stationen är uppgraderad men det finns inga platser. Jag informerade Bostream om detta för ca 45 dagar sedan och de beklagade att det står fel. Men inget har hänt såklart.

Oh yeah.. läste orderbekräftelsen jag fick av Bostream när jag beställde. Där står "Vi kommer att hålla dig uppdaterad om vilket datum vi levererar till dig."

Bullshit!! Jag har inte fått så mycket som ett mail från dem och jag har frågat dem varför och då svarar de att det gör de helt enkelt inte.

Permalänk

Som vanligt så skiljer era definitioner av scream. Yvonne Borg och Bostream har rätt (enligt deras tolkning) när de säger att scream finns i alla de där städerna för när de säger scream menar de både adsl och vdsl. Och adsl finns i de uppräknade städerna (antar jag, har inte koll på alla städer).
medan du menar att scream vdsl har förseningar och inte har kommit till väntande kunder. vilket också är rätt. Iof håller jag med om att det är felaktigt att säga att alla kunder blir installerade på 2-4 veckor, det är lögn. Resten är deras "tolkning" av läget.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

Nej! Det finns INGEN scream här. Åtminstone har ingen av mina kompisar fått det ännu.

Det är möjligt att de har installerat en enda kund någonstans bara för att kunna säga att scream finns här men det betyder inte att scream "finns" i Jönköping.

Update: Jag har pratat med min konsumentvägledare och hon säger att det inte är tillåtet med så luddiga kontrakt som Bostream har. Detta kommer att granskas av konsumentverket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice Frontier

Update: Jag har pratat med min konsumentvägledare och hon säger att det inte är tillåtet med så luddiga kontrakt som Bostream har. Detta kommer att granskas av konsumentverket!

Hehe.. snyggt jobbat !
Blir intressant att höra var detta hamnar..

Permalänk
Medlem

Troligtvis händer inget, men man kan ju försöka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice Frontier
Nej! Det finns INGEN scream här. Åtminstone har ingen av mina kompisar fått det ännu.

Det är möjligt att de har installerat en enda kund någonstans bara för att kunna säga att scream finns här men det betyder inte att scream "finns" i Jönköping.

Update: Jag har pratat med min konsumentvägledare och hon säger att det inte är tillåtet med så luddiga kontrakt som Bostream har. Detta kommer att granskas av konsumentverket!

Jag har hållt kontakten med Bostream då och då då jag bor i Jönköping och ligger bra till med avstånd och allt.
Från början gällde det att de skulle bygga ut station i slutet av april och då kunna leverera i maj. Sen dess har jag fått besked om flera datum. Senaste jag fick (förra veckan) så sa dem att de preleminärt ska bygga ut stationen i jönköping i slutet av Juli. Jag är så fruktansvärt trött på detta företag som tror att de kan skylla allt på Telia hela tiden.

Permalänk

hahaha tripodz vänta du bara ;> vi andra i GBG och sthlm fick vänta i över 1 år efter vi hade beställt.

Förresten ni som sitter på gbg/vasa har en fungerande lina nu va? Min polare fick skitshyssta värden nu iaf efter att dom fixat den. Väntar fortfarande på att dom ska laga gbg/masthugget
sitter med mina 500kbit vdsl =(

Permalänk
Medlem

Alltså.. tänk om det kunde komma en vettig konkurent till Bostream.. Jag tror bostream skulle tappa hyfsat många av de som beställt men ej fått inom sisådär fem minuter.

Det enda alternativet som finns att tillgå här är att dra in fiber men då ska Jönköping energi ha 75000 för fiber plus router där jag bor..sedan tillkommer fastigehtsnät eftersom PTS har varit så snälla som att bestämma att ingen får använda sista biten av telelledningarna utom telia. (annars hade man kunnat köra 10/10 mbit LRE och på så vis sparat ca 55000 som ett fastighetsnät kostar att bygga i min bostadsrättsförening).

Anyway.. det stod precis och vägde med antalet röster här. hade jag forcerat lite hade jag fått genom detta och fått 10/10 mbit LAN från vattenfall med fast ip och grym ping!!

Men då kommer bostream från ingenstans och lovar 13/13 mbit och då blev det helt plötsligt om möjligt ännu svårare att motivera ett utlägg på 130 laxar för att få "bara" 10/10 mbit.

Så nu sitter man här utan vare sig, tack vare Bostreams bluff!

Permalänk

nu är dom på semester också hela jävla högen så nu händer det fan inget på en månad ! suck va less man blir

Permalänk
Medlem

Fick mail från Bostream idag och dom har enligt uppgift en tekniker som jobbar på det just nu skall vara klart i slutet av veckan eller nästa. Vi får väl se

Permalänk
Medlem

hähä.. såg ni att Bostream har annonserat vinnaren på scream tävlingen.

Det blev givetvis nån som redan har fått det och som dessutom är helnöjd.

Undrar hur stor den chansen är egentligen om tävlingen var ärlig!

Permalänk
Medlem

Vinnande motiveringen:
"Simpel registrering, överlägset pris, bra rykte och snabb lina såklart :)! "

Bra rykte?
Hmm.. Två fällningar i ARN som de inte följt.
Finns på Konsumentverkets svarta lista.
RepresenTant (Yvonne) har svettats och ljugit om allt möjligt i Plus..
Hur många negativa artiklar i IDG?
Allt elände som skrivits här...

100.000 är för lite för att finnas med bild och namn på Bostreams webbplats....

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
Vinnande motiveringen:
"Simpel registrering, överlägset pris, bra rykte och snabb lina såklart :)! "

Bra rykte?
Hmm.. Två fällningar i ARN som de inte följt.
Finns på Konsumentverkets svarta lista.
RepresenTant (Yvonne) har svettats och ljugit om allt möjligt i Plus..
Hur många negativa artiklar i IDG?
Allt elände som skrivits här...

100.000 är för lite för att finnas med bild och namn på Bostreams webbplats....

Hur vore det om ni höll er till topic, Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?... Tog dig som ett exempel

Permalänk
Medlem

hähä.. precis.. "bra rykte".. hehehehe

Säkert! Luktar riggad tävling ganska lång väg enligt min mening.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvia
Fick mail från Bostream idag och dom har enligt uppgift en tekniker som jobbar på det just nu skall vara klart i slutet av veckan eller nästa. Vi får väl se

Vilken station pratar du om nu ?

Men vafan jag felanmälde för 4 veckor sedan och då var det också en tekniker som jobbade på det och det skulle vara klart efter 2 veckor, men det kom väl lite EM fotboll och midsommar ivägen. Men nu har hela bostream semester så det får väl bli om 6 veckor när dom är tillbaka.

Permalänk
Medlem

ice och killme varför uttalar ni er om sådant ni bara gissar er till. Varför skulle Bostream rigga en tävling och att alla skulle vara på semester, har du själv varit uppe på kontoret och sett detta eller har du fått den informationen, min gisning (just ja gisning) är att du bara sitter och gissar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mots
ice och killme varför uttalar ni er om sådant ni bara gissar er till. Varför skulle Bostream rigga en tävling och att alla skulle vara på semester, har du själv varit uppe på kontoret och sett detta eller har du fått den informationen, min gisning (just ja gisning) är att du bara sitter och gissar

Det är ju du som gissar å inte jag.

Självklart är inte ALLA på semester men måste jag förklara det för dig eller är du som alla andra och förstår att många är det, tex vet jag att supportchefen Åke Nilsson samt scream chefen Jonas Knape är på semester. Förmodligen mr Richard och yvonne också.

Dessutom skriver dom ju 'lär vara' dvs understryker att det är en spekulation då är det ju ingen fara eller hur?

Kom med lite vettig information själv istället som folk har användning för.

Permalänk
Medlem

killme413 och ice är precis lika saklig och korrekt som bostreams kundtjänst brukar vara,
och sträcker sig inte längre från sanningen än företaget med Yvonne i spetsen
när de lovar sina kunder nåt.

så allt är i sin ordning här mots.

Är väl bäst att skriva att detta är ironi så ingen får spel.

Hoppas på det volvia hört stämmer, börjar tappa sugen att ens försöka få nåt vettigt ur dom.
Blir ändå olika besked varje gång man kollar med dom.