Permalänk
Medlem

Router problem

Hämtad en router idag (netgear RP114).
Har kopplat in den i nätverket, nätverkat fungerar, internet fungerar, allting funkar som det ska.

Förutom att jag kommer inte åt weblogin på routern.
Kört ScuperScan 3.00 nyss (scannade allt mellan 192.168.0.1 - 192.168.255.255), och routern hittas inte. Den ska ha ip 192.168.0.1 enligt manualen. Jag har resettat den säkert 10 gånger nu.

Någon som vet vars felet kan vara?
Routern är hel, för polaren jag hämtade den ifrån hade igång den när vi slet lös den.

Har testat söka, men ingen tråd jag läste gav mig någon hjälp :/

Permalänk
Medlem

taskigt

Visa signatur

telia8 mbit. D-Link 300G, 604 router, kabel 60meter, Netgear 11mbit accesspoint, 11mbit usb, min data 2.53ghz och så vidare

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Brukar hjälpa att ange sin egen eller admindatorns ip
till ......100

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör du DHCP eller fasta IP-adresser på klienterna? Om du kör DHCP kan du ju börja med att kolla adressen till DHCP-servern på din dator (dvs routerns ip). Kan ju hända att din polare varit och pillat i dhcp konfigurationen på routern så den ligger i en annan serie.

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

jag kör DHCP. jag har resettat routen säkert 10 gånger, då borde inte hans inställningar vara kvar. men jag vet att han körde routern på 0.100 när han hade den.

Permalänk
Medlem

Om du nu kör DHCP så kan du ju se adressen till routern där? Är det 192.168.0.1 eller någon annan?

Och en reset återställer inte alla standardinställningar...

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!