Ny överklockningskung?

Permalänk

Tack nu lugnade du mina nerver danne, började bli lite smått orolig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blir lite svårare för dem att låsa dessa pga att strömspar funktionen kräver att multipeln går att ändra.

Permalänk
Medlem

precis, och sen kan dom ju inte ta bort dessa processorer helt heller.

Permalänk
Medlem

Varför ere ingen som har testat dessa tidigare?

Permalänk

Nån som vet om man kan ändra multipeln i bios med dessa? Eller måste det göras från windows?

Permalänk
Medlem

Från Bios, funkar precis som en vanlig cpu. (De olåsta då)

Permalänk
Medlem

är som jag skrev tidigare i tråden jävligt sugen på att beställa en sån här (25W 2400+ från itbutikken).. men jag väntar nog tills någon kan posta info från lyckade försök. när kan de tänkas dyka upp hos personerna som beställt igår/idag? slö beställningsvara??

Permalänk
Medlem

Blir svår att få tag på en 25W 2400+, du menar nog 35W.
Som det står i tråden så har flera av oss redan beställt en sådan.
Det stod när jag beställde att de skulle få in dem den 26:e så jag kan uppvisa lite resultat i början av mars får jag hoppas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekengren
är som jag skrev tidigare i tråden jävligt sugen på att beställa en sån här (25W 2400+ från itbutikken).. men jag väntar nog tills någon kan posta info från lyckade försök. när kan de tänkas dyka upp hos personerna som beställt igår/idag? slö beställningsvara??

dom finns ju inte inne hos itbutikken, så om man räknar med att det tar 2-3 dagar in till itbutikken, sen kanske 3-4 dagar ut till oss...

Permalänk
Medlem

funderar på att skaffa en sån där 2400+ mobile, men jag är lite fundersam över klockfrekvensen. om det nu är en 2400+ som e barton, borde den inte ha lägre klockfrekvens då än 2ghz? en thoroughbrev 2400+ ligger ju också på 2ghz och jag trodde att barton skulle ha lägre. en 2500+ ligger ju på 1,8ghz... så är mobile 2400+ lika snabb per mhz som en "vanlig" barton?

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

den har lägre klockfrekvens, det är bara felskrivet, den ligger på 1.8 ghz.

2500+ ligger på 1,83 ghz.

Permalänk
Medlem

Den har 1800mhz . Är bara en felskrivning på itbutikken.

EDIT: För sen

Permalänk
Medlem

okey
vilken på itbutikken är på 35W då? den dyrare eller? är den andra på 45W då?

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

Den dyrare är 35W

Permalänk
Medlem

stabilt, då blir det till o införskaffa en sådan

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheDude
den har lägre klockfrekvens, det är bara felskrivet, den ligger på 1.8 ghz.

2500+ ligger på 1,83 ghz.

2500+ ligger på 1866MHz pga att den bara har 266MHz buss, medans vanliga barton 2500+ har 333MHz...
2400+ ligger dock på 1800MHz

Permalänk
Medlem

Jävlar vilken fart det vart nu då, är det inte lite smartare att köpa A64 istället, en klockad sån borde väl gå bättre än en klockad 1.8 vanlig???

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TYBY
Jävlar vilken fart det vart nu då, är det inte lite smartare att köpa A64 istället, en klockad sån borde väl gå bättre än en klockad 1.8 vanlig???

jo tänkte skaffa en sån framöver jag, men det kostar ju.
jag vill testa en sån här "överklockningskung" först

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TYBY
Jävlar vilken fart det vart nu då, är det inte lite smartare att köpa A64 istället, en klockad sån borde väl gå bättre än en klockad 1.8 vanlig???

Jag tänkte vänta med a64 tills socket 939 kommer.
Och så finns det ju andra fördelar med dessa mobile barton. Man borde kunna köra dem på under 1.3V på orginal hastigheten. Behövs inte mycket till kylare då. OM man bara ändrar fsb till 166 och sänker multipeln till 11 har man en barton 2500+ desktop. (2400+ mobile och 2500+ desktop har ungefär samma mhz 1800/1826)

Det krävs även en ett nytt moderkort om man ska ha a64 så det är en helt annat utgift.

Jag vet inte hur högt a64 klockar, men om man lyckas få en barton på 2600-2700 mhz så är inte det dålig prestanda heller.

Permalänk
Medlem

Väntar nu på att man släpper ut en Mobile Duron som i lär bli ett OC-monster till en skitpeng.

Kör en 1.6 nu som lätt gör 2.2GHz på luft.

Permalänk
Medlem

Tycker att ~840kr (35W) eller ~740kr (45W) får räknas som en "skitpeng". Vad kan en duron kosta Ett par tre hundra mindre. Där jag kommer ifrån kallas det "dumsnål".

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Tycker att ~840kr (35W) eller ~740kr (45W) får räknas som en "skitpeng". Vad kan en duron kosta Ett par tre hundra mindre. Där jag kommer ifrån kallas det "dumsnål".

Skillnaden är väl att en duron skulle troligtvis klocka ännu bättre, och det är vissa som tycker det är roligast att se hur mkt procentuellt man kan klocka...
själv är jag ute efter pris/prestanda och då verkar denna onekligen grymt bra..

Permalänk
Avstängd

En liten tanke, om XP-Mobile 2500 Barton presterar som vanliga AMD XP 2500+ Barton.. varför drar vanliga ~66W istället för 45W som Mobile?

Lite sämre prestanda måste ju mobile ha då, eller?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Nope, exact samma prestanda om man kör 166*11 på båda. Men en 2500+mobile har 133mhz buss så den är lite högre klockad för att kompensera.

Mobile cpuerna är troligen utvalda speciellt (handplockade eller dyl) för att kunna klara tex 1800mhz vid 1.35V. Lika som 3200+ är utvalda för att klara högre mhz än 2500+ vid 1.65V, alltså 2500+ går ju lika bra som 3200+ om man sänker 3200+ processorns multipel till 11.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
(AQYFA0343MPM "4")

Har du rökt på?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Nope, exact samma prestanda om man kör 166*11 på båda. Men en 2500+mobile har 133mhz buss så den är lite högre klockad för att kompensera.

Mobile cpuerna är troligen utvalda speciellt (handplockade eller dyl) för att kunna klara tex 1800mhz vid 1.35V. Lika som 3200+ är utvalda för att klara högre mhz än 2500+ vid 1.65V, alltså 2500+ går ju lika bra som 3200+ om man sänker 3200+ processorns multipel till 11.

Okej, det klarna till lite i mitt huvud...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

eh , blev lite förvirrad av alla posts är det den här processorn som gäller alltså? ( http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=54992 )

det lär väl vara Xp-m prollen me Barton kärnan som klockar bäst?
hur vet man vilken kärna det är förutom steppingen (efterssom inte alla nätbutiker säger stepping).

Permalänk
Medlem

det där är 45 watt versionen, jag tog 35 w för den lär klocka ännu högre då den går på lägre vcore.

edit: får väl se om det stämmer om 1,5 vecka eller nåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheDude
det där är 45 watt versionen, jag tog 35 w för den lär klocka ännu högre då den går på lägre vcore.

edit: får väl se om det stämmer om 1,5 vecka eller nåt.

länk till den du köpte? :>