Permalänk
Medlem

Problem med idesk

Jag har kört in senaste versionen av fluxbox alltså 0.98 eller vad den heter, development versionen iaf. Så fick jag för mig att jag skulle fixa lite ikoner på mitt skrivbord och sökte runt lite på forumet och hittade iDesk som verkade bra, installerade det och tog ner lite ikoner från www.gentoo.org men det blev inte alls bra, jag fick en ful svart "ruta" runt ikonen som jag inte alls vill ha, samma sak när jag körde superkaramba i fluxbox men jag har tagit bort det nu. I vilket fall som helst hoppas jag att nån vänlig själ skulle kunna tipsa mig om hur jag får bort denna svarta ruta runt ikonerna i iDesk, har ju sett en massa snygga screenshots så nån måste ju veta vad det är jag gör för fel

Tack på förhand!

/Mathias

Visa signatur

Ibland kör jag Wintendo men mest kör jag Ubuntu.

Permalänk

Jag använder fluxbox 0.98 kompilerad från source, men jag har aldrig haft de problem som du beskriver...
idesk är version 0.5.6-2 installerad via apt-get i Debian och jag använder nvidia's drivare version 1.0-4496.

Kanske kan det vara problem med några inställningar? Så här ser mina ut:

[eek@apeekaboo eek]$ cat .ideskrc table Config FontName: tahoma FontSize: 10 FontColor: #ffffff PaddingX: 35 PaddingY: 25 Transparency: 80 HighContrast: true Locked: true Shadow: true ShadowColor: #000000 ShadowX: 1 ShadowY: 1 Bold: false end table Actions Lock: control right doubleClk Reload: middle doubleClk Drag: left hold EndDrag: left singleClk Execute[0]: left singleClk Execute[1]: right singleClk end

Visa signatur

::.. KDE Neon ..::
Home | MAME Arcade
Spelkonsoler

Permalänk
Medlem

Tyvärr hjälpte det inte, men tack ändå, jag ska försöka hitta nån lösning. Annars får jag försöka använda något annat program för ikoner.

Visa signatur

Ibland kör jag Wintendo men mest kör jag Ubuntu.

Permalänk
Hedersmedlem

du kan ju kolla på fbDesk också...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Tyvärr blir det samma fel med fbdesk, får en svart ram runt ikonerna där med. Skulle det kunna bero på mina grafikdrivrutiner? Kör Trident drivisar. Jaja, i värsta fall så får jag använda nån bakgrund som är svart Då ser det bra ut iaf

Visa signatur

Ibland kör jag Wintendo men mest kör jag Ubuntu.

Permalänk
Hedersmedlem

som du säger kan det ju vara någonting med dina drivrutiner...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.