Permalänk
Medlem

Problem med min dator.

Igår så lämnade jag min dator som vanligt i idle i windows, med mirc och ett fönster uppe (visade C:\), för att ringa ett samtal - var borta i ca 5 min.
När jag kom tillbaka så var skärmen randig, lodräta ränder. När jag alt-tabbade så ändrades färgen på dessa, som om den bytte fönster.

Jag startade om datorn, den gick igång som vanligt tills dess att den skulle visa alla ikoner på skrivbordet, då blev det som innan (ränder).
Startade om datorn i felsäkertläge, då kom jag in i windows med ikoner och allt. Klickade mig fram för att göra en systemåterställning, dock så blev skärmen randig igen.

Antog då att det var ett värmeproblem, stängde av datorn och öppnade sidodörren, tog på flänsen till cpu:n gpu:n och på diskarna - ingen var varmare än normalt). Startade datorn igen med dörren öppen, men då gick den inte igång.
Hårddiskarna, cd-läsaren och cd-brännaren får ström (och startar) samt alla fläktar. Dock lyser hårddisk-lampan konstant.
Systemdisken börjar aldrig läsa som den brukar när den laddar windows.

Datorn innehåller följande:

Moderkort: Asus CUV4X
CPU: p3 733 mhz
Minne: 512 mb
HDDs: 1x20 och 1x80
Grafikkort: Gainward geforce 3 ti 200
Lådan är ett Sonata-chassi.

Det ända jag har gjort med den de senaste veckorna är att montera in en extra 120 mm ADDA fläkt vid hårddiskarna (har testat att köra utan den - ingen skillnad).

Är det nån som har nån ide vad det kan vara?