Ljudnivå på 9800pro-fläktar?

Permalänk
Medlem

Ljudnivå på 9800pro-fläktar?

Hur är den generella ljudnivån på 9800pro-grafikkorten? Är det värt att, ur ljudnivåssynpunkt, skjuta in 400 spänn extra för att få ett Hightec IceQ framför ett vanligt Club 3D?

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem

Nej det är inte värt det.
Men de ger bättre kylning annars kan du köpa till en Artic Cooler sån som sitter på His Iceq och montera på själv för ca 200:- fast med risk att förlora garantin.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Jag behöver egentligen ingen bättre kylning så länge kortet inte låter. Ska inte överklocka heller.

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem

Jo det tycker i varje fall jag att det är värt. Om du monterar själv kostar det 200 plus att du riskerar att förlora garantin . 200 ytterligare då så har du ju en tyst och bra kylning på His Ice Q plus att du har garantin kvar. Att ha garanti är nog värt en hel del. Det är vad jag tycker i varje fall.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Jo det tycker i varje fall jag att det är värt. Om du monterar själv kostar det 200 plus att du riskerar att förlora garantin . 200 ytterligare då så har du ju en tyst och bra kylning på His Ice Q plus att du har garantin kvar. Att ha garanti är nog värt en hel del. Det är vad jag tycker i varje fall.

Jag är ju inte intresserad av bättre kylning så länge originalkylningen inte låter. Har du någon åsikt om detta?

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem

Ja en åsikt har jag. Det beror nog på vilket märke av 9800pro kortet du ska köpa. Jag kan ta mig själv som exempel. Jag köpte Power Color kortet och efter allt skriveri om dess dåliga fläkt så köpte jag Arctic Coolingen just för känslan av säkerhet. Slippa oron över att den ska stanna. Samt att jag när jag fick ACn så vart kylningen avsevärt bättre.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Jo det tycker i varje fall jag att det är värt. Om du monterar själv kostar det 200 plus att du riskerar att förlora garantin . 200 ytterligare då så har du ju en tyst och bra kylning på His Ice Q plus att du har garantin kvar. Att ha garanti är nog värt en hel del. Det är vad jag tycker i varje fall.

Tror du att kylfänsen är plomberad. Vem skulle veta om du använt en annan kylfläns än original som dessutom är sämre än ACn.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Ärlig jävel jag surru!!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Ärlig! Varför skulle garantin ryka om du inte gjort någon skada vid demontering/montering av kylaren. Skulle säkert tro att du inte lämnade in ditt kort på garantin om det skulle gå sönder fast du bytt kylare!

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Nej det skulle jag inte.Har jag manipulerat med kylningen så e det jag som ska betala, inte den butik jag köpt det i. Har du hört talas om MORAL??

Fan va alla e på hugget i dag då.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Men herre gud. Om tex. tv-outen eller DVI-utgången ryker vad har det med kylningen att göra då. Vilket företag har sagt att garantin skulle ryka om man bytt kylfläns då?

Om man klantar till det så man förstör kortet pga flänsen så är det ju riktigt att man inte skall utnyttja garantin, men annars. Om ditt moderkort eller något annat skulle gå sönder och har haft datorn överklockad så skulle inte lämna in på garantin fastän överklockningen inte orsakat felet. Skulle tro att du köper nytt.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Jag diskuterar inte vare sig min moral eller mina val med dig. Punkt. Trådskaparen bad mig om min åsikt . Den fick han. Punkt igen!:cool:

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfish
Jag är ju inte intresserad av bättre kylning så länge originalkylningen inte låter. Har du någon åsikt om detta?

Originalkylningen på Club3D korten låter och kyler inte speciellt bra, är det tyst du vill ha så byt till AC eller Zalman med fläkt.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk

jag kan bara säga att jag e nöjd med is Ku

Permalänk
Medlem

Kan man flasha IceQ till xt?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Originalkylningen på Club3D korten låter och kyler inte speciellt bra, är det tyst du vill ha så byt till AC eller Zalman med fläkt.

Låter den där lilla rackaren verkligen?

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem

Det var den som lät mest i hela datorn innan jag bytta ut fanskapet. Så jag rekommenderar att du byter ut den.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Den där fläkten på ICQ Q-kylningen verkar ju väldigt lätt att byta när det väl börjar skeva.
Eller inte...

Själv ska jag antagligen köpa en polares gamla 9700 Pro med Zalmanflänsen...
Sapphires Ultimate finns från 2700 på Datorhandel, jag skulle helt klart satsa på det istället.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klibbe
Kan man flasha IceQ till xt?

Flashning ger problem (eller ?, nån får gärna verifiera) om kortet inte har en R360 GPU, sen är fläkten riktigt sunkig på default kylningen, många som har haft så den bara dött ganska kort efter sitt köp.

Billiga PC-9800PRO kort igen.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&AvdID=&sku=120304...