Hyundai Q17 För 3800:-!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Hyundai Q17 För 3800:-!!!!!!!

Det må vara det billigaste jag hittat ink moms.
Men vad är det för skillnad på Q17 och Q17S?
Denna var iofs silvrig.
Ska man köpa den??

Visa signatur

[Soltek Qbic+Intergrerat moderkort]Intel P4 3.0 Prescott]160gb S-ata+120gb ata Seagate Baracuda]2x512 DDr]Connect3D Radeon 9800 Pro 128mb]BenQ FP783 TFT 17"]

PILLA ALLDRIG PÅ NÅGOT SOM FUNKAR.DET KOSTAR BARA EN MASSA PENGAR I SLUTÄNDAN

Permalänk
Medlem

Väldigt bra spelskärm är det. Tror det inte är någon skillnad på Q17S och Q17 ifall den nu inte finns i två färger.

Är det privat du hittat den för 3800:- eller någon datoraffär?

Permalänk
Hedersmedlem

Är det Q17S-modellen, dvs med DVI- och D-Sub-utgång,
nytt, så är det väldigt billigt. Q17S är silvrig, med någon
svart detalj. Finns bild på den i mitt galleri.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Den finns snart på lager hos NetonNet
Ni kan väl kika där om det är något att ha
Rich,,, den ser likadan ut som din iallafall

Visa signatur

[Soltek Qbic+Intergrerat moderkort]Intel P4 3.0 Prescott]160gb S-ata+120gb ata Seagate Baracuda]2x512 DDr]Connect3D Radeon 9800 Pro 128mb]BenQ FP783 TFT 17"]

PILLA ALLDRIG PÅ NÅGOT SOM FUNKAR.DET KOSTAR BARA EN MASSA PENGAR I SLUTÄNDAN

Permalänk
Hedersmedlem

Den på NetonNet verkar vara en Q17A, eftersom det står inte att den har
DVI-utgång, bara D-Sub. Vilket givetvis är ett minus. Därav priset, men det
klart, klarar man sig utan en digital utgång kan det vara värt att köpa den.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Den på NetonNet verkar vara en Q17A, eftersom det står inte att den har
DVI-utgång, bara D-Sub. Vilket givetvis är ett minus. Därav priset, men det
klart, klarar man sig utan en digital utgång kan det vara värt att köpa den.

Kolla upp garantin också, har för mig att Hyundai har väldigt höga krav för att få lämna tillbaka en skärm pga. döda pixlar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Kolla upp garantin också, har för mig att Hyundai har väldigt höga krav för att få lämna tillbaka en skärm pga. döda pixlar.

Citat från TFT-roundupen här på SweClockers:

"Garanti / Pixelpolicy

Garantin är som vanligt på tre år och utbyte på plats gäller även här.
Då Hyundai nyligen har ändrat på sin pixelpolicy så har jag inte lyckats få fram något faktablad från dem. Den information jag har fått från dem är att det max får vara tre pixelfel, oavsett om det gäller hela eller subpixlar. Detta får i dagsläget anses vara acceptabelt och mycket bättre än vad vissa andra tillverkare ställer upp på. Det finns också tillverkare med en striktare policy men i slutändan är det ändå vi konsumenter som får betala för det så någonstans måste man dra gränsen."

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Hedersmedlem

Q17 på netonnet har inte DVI. Har mailat och kollat.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Den på NetonNet verkar vara en Q17A, eftersom det står inte att den har
DVI-utgång, bara D-Sub. Vilket givetvis är ett minus. Därav priset, men det
klart, klarar man sig utan en digital utgång kan det vara värt att köpa den.

Är inte så haj på detta men vad är D-sub?? Och vad är den största skillnaden eller rättare sagt skillnaden på analog bild och digital bild? Formulerade jag mig rätt?
Jaja,,,hoppas ni förstår vad jag menar

Visa signatur

[Soltek Qbic+Intergrerat moderkort]Intel P4 3.0 Prescott]160gb S-ata+120gb ata Seagate Baracuda]2x512 DDr]Connect3D Radeon 9800 Pro 128mb]BenQ FP783 TFT 17"]

PILLA ALLDRIG PÅ NÅGOT SOM FUNKAR.DET KOSTAR BARA EN MASSA PENGAR I SLUTÄNDAN

Permalänk

Det blir *lite* sämre bildkvalitet (i och med att man först förvandlar den digitala signalen i datorn till analog och sedan tvärt om i skärmen igen), men enligt vad jag hört är den så liten att man får jämföra väldigt noga ifall det ens skall märkas. Detta kollade jag upp ett år sedan ifs, men tror att det gäller nu också. Har själv en tft-skärm med enbart analog ingång och det funkar utmärkt (har dock inte själv kunnat jämföra, hehe).

Permalänk
Medlem

Synd att de inte hade versionen med svarta kanter, den är mycket snyggare tycker jag. Men det var ett billigt pris. Undra om TFT-skärmarna är på väg ned i pris igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purre
Är inte så haj på detta men vad är D-sub??

"vanlig" VGA kontakt.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Citat från TFT-roundupen här på SweClockers:

"Garanti / Pixelpolicy

Garantin är som vanligt på tre år och utbyte på plats gäller även här.
Då Hyundai nyligen har ändrat på sin pixelpolicy så har jag inte lyckats få fram något faktablad från dem. Den information jag har fått från dem är att det max får vara tre pixelfel, oavsett om det gäller hela eller subpixlar. Detta får i dagsläget anses vara acceptabelt och mycket bättre än vad vissa andra tillverkare ställer upp på. Det finns också tillverkare med en striktare policy men i slutändan är det ändå vi konsumenter som får betala för det så någonstans måste man dra gränsen."

Jag undrar om deras Service-företag vet om det ännu. Minns att Tom's skrev för ett tag sen att Hyundai ändrat sin pixelpolicy till 3 pixelfel, dessvärre ansåg serviceföretaget att det var >7 pixlar som gällde och Hyundai själva svarade aldrig på mina mail =(

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Jag undrar om deras Service-företag vet om det ännu. Minns att Tom's skrev för ett tag sen att Hyundai ändrat sin pixelpolicy till 3 pixelfel, dessvärre ansåg serviceföretaget att det var >7 pixlar som gällde och Hyundai själva svarade aldrig på mina mail =(

2003-11-20 Fick jag ett svar från IT Workshop gällande Hyundais pixelgaranti.

Citat:

Hej!

Har ingen aktuell pdf på detta, då dom ändrat policyn nyligen.
Infon vi fått är att det är max 3 pixelfel på alla hyundais monitorer, antingen 3 subpixlar eller 3 hela pixlar.

Med vänlig hälsning

IT Workshop Sweden AB

Så var det före eller efter det?