HIS Excalibur X800 PRO bilder

Permalänk
Medlem

Hej jag vill ha en kylfläns och en fläkt.. kan du montera ett grafikkort på också?

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

gullit kort

Visa signatur

3R System R102, aluminium | Tagan 480W, 20dB, EPS/ATX | MSI K8T NEO-FIS2R | AMD64 3200+ Orginal Kylning | Corsair CMX512-3200C2PRO x2 | HIS Radeon 9800Pro ICE Q 128Mb | S-ATA hårddisk

Permalänk
Medlem

Kul att folk tycker detta är tufft, men kastar skit på Nvidia för att deras kylare är stora....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Måste faktist instämma .... "vissa" kommentarer man läst i andra trådar som ratat ner på Nvida kylningen pga deras storlek har man sedermera läst i andra trådar installerat VGA Silencer på sina ATI kort. Det ligger faktist en viss ironi i det hela

Det är ju inte så att VGA är marknadens minsta kylare

Men återigen, denna kylare är inte ett måste på ATI-korten.
På Nvidia-kortetn "måste" dessa jättekylare användas.

Skillnaden är också att Arctics kylare inte väsnas så gräsligt, låter faktiskt väldigt lite men presterar grymt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Men återigen, denna kylare är inte ett måste på ATI-korten.
På Nvidia-kortetn "måste" dessa jättekylare användas.

Skillnaden är också att Arctics kylare inte väsnas så gräsligt, låter faktiskt väldigt lite men presterar grymt bra.

Nej men nu var det ju så att jag fälde kommentaren mot de personer som klagat på Nvidias storlek kylare sen sätter dit en VGA på sina ATi kort.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Undrar hur det blir med plats för hårddiskar, har nu ett 9700pro och det är inte så mycket plats över mellan det och diskarna.
(har ett chieftec bigtower, bör finnas folk med mindre plats ändå)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin
blä va ful. för mycket plotter

håller med, ser ut som nån transformers leksak som man ska pella i datorn. Töntigt....

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Nej men nu var det ju så att jag fälde kommentaren mot de personer som klagat på Nvidias storlek kylare sen sätter dit en VGA på sina ATi kort.

Kanske för att nVidias kylare va alldeles för högljudd och hade inte så jättebra kylning ändå.
Kommer då sen en till ATi-kort som låter MINDRE än orginalkylningen (som låter mindre än nVidias orginalkylning i sin tur) och presterar bättre än orginalkylningen så e de väl klart man
köper det och bara skrattar åt nVidia att dom inte kunde göra en lika bra produkt.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Det häftiga med kylaren är att den är så stor, den psykologiska faktorn spelar ju stor roll! Passar den dagens kort tro, med tanke på att originalkylningen är nästintill identisk med den som sitter på ett 9800xt?

Permalänk
Medlem

Nvidia med stor kylare = blä fyfan alltså den tar ju upp typ värsta 3 pci platser asså...

ATI med stor kylare = wow värsta grejen, en sån måste jag ha trots att det inte ens behövs !!!!

Vad säger det här om folket på sweclockers ?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk

Tänkte köpa en av Arctic Coolings nuvarande kylare... men ska man vänta på den? Kommer den passa ett 9800PRO också?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk

Fan det där, får inte plats i mitt chassi.
Frågan är när Fulltower på längden kommer shit...

Tänker inte byta chassi för att få in ett sådant men visst var det en jäkligt schysst ide speciellt för att få ner ljudet och temp.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Skulle slänga ut den kylningen och sätta på Zalmans passiva. Efter det sätta upp en 92mm Papst i sidodörren (ungefär som jag har nu)

För övrigt så tror jag kortet presterar sämre p.g.a. allt jävla plotter och dekorationer. När blev det "ute" med en bra, ganska ful, kylfläns?

Permalänk
Medlem

Sapphires Ultimate version ska tydligen också vara sån. Kallas Toxic och ser ut såhär:
http://www.gamespot.com/news/2004/05/14/news_6098402.html

Permalänk
Medlem

Ganska kul att läsa svaren, typ varannat svar är negativ resp. postiv
Men varförk klaga ? den är ju mer effektiv och tystare än original.
Är originalkylaren så fin då?

Permalänk

Plasting 2k4.
Nä men det låter ju som den ska vara tystare och bättre,
själv skulle jag inte köpa nått som den där sitter på iaf.
Halv-genomskinlig plast, sen när har det varit snyggt? aldrig. Ser ut som gammla iMac looken, usch och fy.

Visa signatur

Kör: Mitsubishi Lancer Evolution II GSR. Åker: Salomon Shade 155cm.
Spelar: ASUS A8V-MX, Athlon64 +3200, 1024MB, GeForce 6800 GT, Aspire X-Qpack Black/Silver 420W.
Lyssnar: iRiver S10.

Permalänk

Sapphires hade fan 10ggr så fula klistermärken på sitt kort. Jävla äcklig senapsblandning. Ärligt talat så förstår jag inte hur viktigt det är hur komponenterna innaför chassit ser ut. Det är väl inte precis så att man sitter och kollar på dem hela tiden? Då använder man en dator på fel sätt...

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Men återigen, denna kylare är inte ett måste på ATI-korten.
På Nvidia-kortetn "måste" dessa jättekylare användas.

Skillnaden är också att Arctics kylare inte väsnas så gräsligt, låter faktiskt väldigt lite men presterar grymt bra.

Jag har aldrig påstått att den MÅSTE sitta där.
Nvidias kort MÅSTE INTE heller ha en dualslot, eller högljudd kylning, visst nvidias referensdesign ser ut så, men många tillverkare väljer ju att använda en egen och i många fall singleslotlösning.

lite offtopic, förstår inte att folk klagas så mycket ibland på dualslotkylning, ger ju bätre kylning iom större fläns och man använder ju ändå inte pci-plattsen närmast grafikkortet (isf bryr man sig ändå inte om bra kylning).

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Nvidia med stor kylare = blä fyfan alltså den tar ju upp typ värsta 3 pci platser asså...

ATI med stor kylare = wow värsta grejen, en sån måste jag ha trots att det inte ens behövs !!!!

Vad säger det här om folket på sweclockers ?

Trög på riktigt eller spelar du bara?

DET HANDLAR OM LJUDNIVÅN OCH KYLEGENSKAPERNA, inte ATI VS NVIDIA.

Permalänk

Han parodierade "folket på sweclockers", det var inte hans egna åsikter. Du borde tänka över din egna situation innan du kallar andra för tröga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Hmm.. är det någon som tittat på Akiba eller ? verkar inte så iaf.
Om det nu är så att jag inte har ett moderkort med nerflyttad AGP.
Hur skall jag då montera in kortet ?
Syftar på stödskenan som kräver en extra plats ovanför AGP kortet.

Bilderna är tagna med kortet monterat i ett A64-system, som har agp-platsen nerflyttad.
Enda problemet jag ser med "flänsarna" på baksidan av kortet är ifall man har ett litet chassi, i stil med Raidmax osv.

Permalänk
Medlem

Coolt som fan tyckte jag i alla fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I.P.Freely
Han parodierade "folket på sweclockers", det var inte hans egna åsikter. Du borde tänka över din egna situation innan du kallar andra för tröga.

Jag pratade inte bara med honom, men orka citera flera stycken för hand.

Permalänk

Sorry, men kan vissa sluta tjata om nvidia vs ati och kanske besvara frågan om den nya kylningen även passar föregångarna?

Permalänk
Medlem

Jag söker en större modell än den nya VGA silencern.. bara den är tyst och inte sitter på ett Nvidia kort är det den ultimata kylaren till mitt grafikkort

I.P.Freely ingen aning men en bra fråga som jag gärna med vill ha svar på

Neco det jag syftade på handlar om storleken.. tror personligen att den större delen av folket som ratar ner på nvidia kylarna inte ens har hört dom på riktigt utan går efter vad andra säger.... högst troligt har dom egna saker i sina burkar som låter ungefär lika högt. Många som klagat innan har inte just påpekat ljudnivån utan att den tar upp PCI platser och det måste du ju hålla med om är lite ironiskt (om dom sen installerar VGA på sina AI kort)

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

E det jag som ser & tänker galet?
Om man tittar på den nya Vgakylaren som sitter på X800 från HIS så ser det ut som att den suger luften från utsidan av burken, förbi flänsarna och sedan in i lådan.

Om man jämför med den gamla AC Vgakylaren så är fläktbladen vinklade åt olika håll!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dabean
E det jag som ser & tänker galet?
Om man tittar på den nya Vgakylaren som sitter på X800 från HIS så ser det ut som att den suger luften från utsidan av burken, förbi flänsarna och sedan in i lådan.
Om man jämför med den gamla AC Vgakylaren så är fläktbladen vinklade åt olika håll!!

Det har du rätt i, men man får väl anta att den roterar åt rätt håll helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Är inte det en exakt kompia av ACs kylning?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Ser ut som det gjort en "nVidia" när det gäller storleken på kylningen.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macke18
Är inte det en exakt kompia av ACs kylning?

Det är ju AC´s kylning... Många verkar inte fatta att HiS och AC har ingått ett litet samarbete.

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |