Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
http://www.bit-tech.net/review/123/

Får två tummar upp...

Bit Tech vet inte vad de snackar om, eller så är de köpta.. De gör inga ordentliga test imho och tycker dessutom inte att Q-tecs sätt att speca aggen är speciellt konstigt.

"Looking at the units current rating, it is obvious, (and expected), that the 550W rating is based on the peak, (unsustainable), current ratings and not the continuous maximum currents the PSU is actually capable of. Nothing unexpected here since the majority of PSU manufacturers use a similar method of rating their products."

B-U-L-L-S-H-I-T

Dessutom, det sämsta med Q-tec är deras usla kvalitetskontroll. Man kan ha tur och få ett agg som funkar bra, men chansen är stor att man får ett dåligt ex. Inte helt omöjligt att Bit Tech fått ett handplockat ex från Q-tec som är förtestat och som garanterat funkar bra.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
text....
*klipp*
B-U-L-L-S-H-I-T
*klipp*

Kan inte hålla med mer. Antagligen har de fått en större summa pengar i lådan också.

Ska skicka ett klagomail till bit-tech, kolla det här liksom, 12V-railen klarar bara 14A!,
mindre än mitt gamla SKIT-Codegen 300W!

BTW; Mitt Tagan 480W har 28A sustainable på 12V-railen, alltså dubbelt så mycket.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Har haft mitt snart ett år och det fungerar perfekt. Jag seriekopplade fläktarna i det så nu är det väldigt tyst.

EDIT: oj hehe glömde skriva att det är ett 400w dualfan!

Visa signatur

TILLBAX MÄ ÖVRIGA ÄMNEN!!!

Permalänk

jag har ett Qtech 300w och det fungerar perfekt med 4 diskar, dvd brännare m.m så det är iaf ingen skit kvalite

Qtec har jag aldrig sett / testat

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550